Από τα ξημερώματα βρέθηκε στο αμαξοστάσιο του ΟΣΥ ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης για να επιθεωρήσει τα 40 νέα λεωφορεία που ενισχύουν από σήμερα το μεταφορικό έργο του Οργανισμού σε επιβαρυμένες γραμμές και αποκτήθηκαν μέσω leasing.
Ο Πρωθυπουργός με την συγκεκριμένη κίνηση ήθελε να επιβραβεύσει την τεράστια προσπάθεια που κατέβαλαν όλο αυτό το διάστημα οι εργαζόμενοι στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς όπως επίσης και η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και να ξεκαθαρίσει ότι η ενίσχυση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς αποτελεί προτεραιότητα για την κυβέρνηση.
Μάλιστα ο Κυριάκος Μητσοτάκης συνομίλησε με τους εργαζόμενους για τα τεχνικά χαρακτηριστικά και τις δυνατότητες των νέων οχημάτων, με έμφαση στην ασφάλεια και την άνεση που παρέχουν στους επιβάτες. Τους ευχήθηκε καλή αρχή ενώ ευχαρίστησε σύσσωμο το προσωπικό για το έργο του, ειδικά εν μέσω πανδημίας
«Η πολιτική στήριξης των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς αποτελεί για εμάς προτεραιότητα. Σύντομα θα μπει στη ζωή μας και στις αστικές συγκοινωνίες η ηλεκτροκίνηση, εκεί μας οδηγεί το μέλλον, με λεωφορεία φιλικά για το περιβάλλον και για τους πολίτες. Ας κάνουμε προσπάθεια όσο κρατά ο κορωνοϊός να είμαστε σχολαστικοί στην τήρηση των μέτρων. Πρώτοι αναγνωρίσαμε ότι υπήρχαν σε κάποιες γραμμές συνωστισμοί που ενδεχομένως δημιουργούσαν προβλήματα. Κάναμε όμως το αδύνατο δυνατό, διότι σε αυτή τη συγκυρία δεν ήταν εύκολο να βρεθούν μεταχειρισμένα λεωφορεία στην ευρωπαϊκή αγορά. Έγινε τεράστια προσπάθεια από το υπουργείο, 500 νέα λεωφορεία σε 18 μήνες δεν είναι μικρό έργο. Η ίδια προσπάθεια έχει γίνει και στη Θεσσαλονίκη με 220 λεωφορεία. Συνεχίζουμε στην κατεύθυνση της δέσμευσης που έχουμε αναλάβει», είπε χαρακτηριστικά ο Πρωθυπουργός.
«Είμαστε από τις ελάχιστες χώρες στην Ευρώπη που έχουμε κάνει τέτοια σημαντική αύξηση σε τροχαίο υλικό και σε δρομολόγια. Δεν σταματάμε εδώ συνεχίζουμε», επισήμανε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Καραμανλής.
«Είναι ένα ακόμη βήμα, ενός συνολικού σχεδίου του υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών για τον εκσυγχρονισμό των αστικών συγκοινωνιών. Μετά την ανάταξη των υπαρχόντων οχημάτων με επισκευές και συντήρηση και την πρόσληψη των νέων οδηγών, η ένταξη στον στόλο των οχημάτων της ΟΣΥ ΑΕ των 300 λεωφορείων με leasing, η οποία θα ολοκληρωθεί το αμέσως επόμενο διάστημα, θα πυκνώσει ακόμη περισσότερο τη συχνότητα των δρομολογίων προς όφελος του επιβατικού κοινού. Με γνώμονα πάντα τον πολίτη η Διοίκηση της Εταιρείας προχωρά στην υλοποίηση και επίτευξη του βασικού στόχου, που είναι ο πλήρης εκσυγχρονισμός των δημόσιων αστικών συγκοινωνιών» επισήμανε στο ΑΠΕ ΜΠΕ ο διευθύνων σύμβουλος της ΟΣΥ ΑΕ Στέφανος Αγιάσογλου.
Τα πρώτα 40 από τα από τα 300 συνολικά λεωφορεία που αποκτήθηκαν μέσω leasing θα καλύψουν 14 δρομολόγια, ενώ το επόμενο διάστημα σταδιακά θα προστεθούν και τα υπόλοιπα νέα οχήματα. Πρακτικά σημαίνει έως και 30 επιπλέον δρομολόγια την ημέρα σε καθεμία από τις γραμμές αυτές.
Πάντως σύμφωνα με τεχνικούς της ΟΣΥ μέχρι αργά το βράδυ γινόταν αυστηροί τεχνικοί έλεγχοι έτσι ώστε να ελεγχθεί η ασφάλεια και η προσβασιμότητα των νέων λεωφορείων στα οποία έχουν ήδη τοποθετηθεί σύστημα τηλεματικής αλλά και ηλεκτρονικό εισιτήριο.
Οι 14 γραμμές που θα “υποδεχθούν” τα πρώτα νέα λεωφορεία μέσω leasing είναι:
051 «ΣΤ. ΥΠΕΡ. ΛΕΩΦ. ΚΗΦΙΣΟΥ – ΟΜΟΝΟΙΑ (μέσω ΑΚΑΔ. ΠΛΑΤ.),
224 ΚΑΙΣΑΡΙΑΝΗ – ΕΛ.ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ (ΠΟΛΥΓΩΝΟ),
813 (ΑΒΕΡΩΦ -ΠΡΟΥΣΣΗΣ),
211(ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΣΗ-ΑΚΑΔΗΜΙΑ),
550 (ΚΗΦΙΣΙΑ -Π. ΦΑΛΗΡΟ),
040 (ΣΥΝΤΑΓΜΑ- ΠΕΙΡΑΙΑΣ),
049 (ΠΕΙΡΑΙΑΣ -ΟΜΟΝΟΙΑ),
Α7(ΣΤΟΥΡΝΑΡΗ -ΚΗΦΙΣΙΑ),
Β2 (ΣΥΓΓΡΟΥ ΦΙΞ – ΑΓΙΟΣ ΚΟΣΜΑΣ),
Α3 (ΑΚΑΔΗΜΙΑ -ΓΛΥΦΑΔΑ),
Α5 (ΑΚΑΔΗΜΙΑ – ΑΓ. ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ -ΑΝΘΟΥΣΑ),
και τρεις διπλές που εξυπηρετούν τις ίδιες περιοχές:
622 (ΓΟΥΔΗ-ΑΝΩ ΓΑΛΑΤΣΙ) -815 (ΓΟΥΔΗ -ΤΑΥΡΟΣ),
136 (ΑΝΩ ΝΕΑ ΣΜΥΡΝΗ -ΣΤ. ΣΥΓΓΡΟΥ ΦΙΞ)- 137(ΑΝΩ ΝΕΑ ΣΜΥΡΝΗ -ΣΤ. ΣΥΓΓΡΟΥ ΦΙΞ) και
106 (ΑΓ. ΒΑΡΒΑΡΑ -ΣΤ. ΣΥΓΓΡΟΥ ΦΙΞ) -126 (ΠΑΛ. ΦΑΛΗΡΟ -ΣΤ. ΣΥΓΓΡΟΥ ΦΙΞ).
Υπενθυμίζεται πως η μίσθωση ανατέθηκε στις εταιρείες «MED BUS AND TRUCK CENTER ΜΕΣΟΓΕΙΑΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΦΟΡΤΗΓΟΥ ΚΑΙ ΛΕΩΦΟΡΕΙΟΥ ΑΕ», «ΑΔΕΛΦΟΙ ΣΑΡΑΚΑΚΗ ΑΝΩΝΥΜΟΣ ΕΜΠΟΡΙΚΗ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗ & ΜΕΤΑΦΟΡΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ» και «ΕΘΝΙΚΗ LEASING AE» και αφορά 90 αρθρωτά (με ρυμουλκό) και 210 κανονικά (διαξονικά) πετρελαιοκίνητα λεωφορεία.