Μετά τη Stellantis και η Volvo ανακοίνωσε ότι θα εγκαταλείψει την Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) κλονίζοντας περαιτέρω το οικοδόμημα μιας μέχρι πρότινος πανίσχυρης Ένωσης που σίγουρα επηρέαζε όχι μόνο την Ευρωπαϊκή Ένωση αλλά και τις κυβερνήσεις πολλών χωρών σε όλο τον κόσμο.
Όπως ανακοίνωσε η σουηδική εταιρεία: «Μετά από πολλή σκέψη, καταλήξαμε στο συμπέρασμα ότι η στρατηγική και οι φιλοδοξίες βιωσιμότητας της Volvo Cars δεν ευθυγραμμίζονται πλήρως με τη θέση και τον τρόπο εργασίας του ACEA σε αυτό το στάδιο. Επομένως, πιστεύουμε ότι είναι καλύτερο να ακολουθήσουμε έναν διαφορετικό δρόμο προς το παρόν. Αυτό που κάνουμε ως τομέας θα παίξει σημαντικό ρόλο στο να αποφασίσουμε εάν ο κόσμος έχει μια ευκαιρία μάχης για τον περιορισμό της κλιματικής αλλαγής. Έχουμε ένα από τα πιο φιλόδοξα σχέδια στον κλάδο, αλλά δεν μπορούμε να πραγματοποιήσουμε μόνοι μας τη μεταφορά μηδενικών εκπομπών».
Από τη μεριά της, η Stellantis ξεκαθάρισε τον περασμένο μήνα ότι θα αποχωρήσει από την ACEA μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους ως μέρος μιας νέας προσέγγισης για την αντιμετώπιση μελλοντικών θεμάτων στον τομέα της κινητικότητας που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων μία στροφή από την παραδοσιακή δραστηριότητα της σε λόμπι, όπως o ACEA.
Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, η Volvo και η Stellantis αντιπροσωπεύουν το 21,5% των πωλήσεων στην EE.
Από την μεριά της η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων δήλωσε τον περασμένο μήνα ότι «ανησυχεί» για το γεγονός ότι το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο είχε απορρίψει τις προσπάθειες για αποδυνάμωση της πρότασης για μείωση κατά 100% των εκπομπών CO2 από τα νέα αυτοκίνητα από το 2035, απαγορεύοντας ουσιαστικά τις πωλήσεις κινητήρων εσωτερικής καύσης στην Ευρώπη μετά την ημερομηνία αυτή. Σε αντίθεση, η Volvo δήλωσε ένθερμος υποστηρικτής της πρότασης και ο διευθύνων σύμβουλος της Volvo Jim Rowan τόνισε ότι: «Θα γίνουμε μια πλήρως ηλεκτρική εταιρεία πέντε χρόνια νωρίτερα από τη σχεδιαζόμενη σταδιακή κατάργηση, οπότε δεν υπάρχει λόγος να μην δηλώνουμε δημοσίως το είμαστε υπέρ και ότι η απόφαση αυτή κάνει καλό στο επιχειρηματικό μας μοντέλο, στους πελάτες και για στον πλανήτη.»