Την δοκιμαστική λειτουργία της νέας πλατφόρμας για την επιδότηση των ηλεκτρικών Ταξί θα πραγματοποιήσει αυτή την εβδομάδα το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας με στόχο τις επόμενες εβδομάδες να ξεκινήσει το συγκεκριμένο πρόγραμμα που περιλαμβάνει επιδότηση-μαμούθ για τους επαγγελματίες οδηγούς.
Σύμφωνα με πληροφορίες του Newsauto.gr το νέο πρόγραμμα επιδότησης Ταξί θα αφορά μόνο σε ηλεκτρικά μοντέλα και όχι plug-in υβριδικά μοντέλα και η επιδότηση θα φορά στην άδεια Ταξί και ότι σε ΑΦΜ με αποτέλεσμα αν κάποιος κατέχει πολλές άδειες Ταξί να μπορεί να λάβει και τις αντίστοιχες επιδοτήσεις σε περίπτωση απόσυρσης των παλαιών οχημάτων με συμβατικούς κινητήρες εσωτερικής καύσης και αντικατάστασής τους με ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Υπενθυμίζεται ότι σε παλαιότερες δηλώσεις του Υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας κ. Κώστα Σκρέκα έχει αναφερθεί 40% επιδότηση επί της ΛΤΠΦ, με οροφή τα 17.500 ευρώ αξία οχήματος, συν επιπλέον 5.000 ευρώ για την υποχρεωτική απόσυρση παλαιού ταξί.
Η χρηματοδότηση του νέου προγράμματος αντικατάστασης παλαιών Ταξί με ηλεκτρικά μοντέλα θα χρηματοδοτηθεί με 40 εκατ. ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης και αρχικά θα αφορά την αντικατάσταση 2.000 οχημάτων.
Να υπενθυμίσουμε πως στο προηγούμενο πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά» η επιδότηση αντικατάστασης κάποιου παλαιού Ταξί με ένα ηλεκτρικό μοντέλο επιδοτούνταν με 8.000 ευρώ για την αγορά και 2.500 ευρώ για την απόσυρση του παλαιού οχήματος.
Με την έναρξη της νέας επιδότησης-μαμούθ για αγορά ηλεκτρικού Ταξί η απόκτησή τους γίνεται ιδιαίτερα δελεαστική καθώς σε κάποιες περιπτώσεις το κόστος της επιδότησης ξεπερνά το 55% του συνολικού τιμήματος απόκτησης.
Πάντως σε σύνολο άνω των 13.000 αιτήσεων στο πρόγραμμα Κινούμαι Ηλεκτρικά μόλις 8 αιτήσεις αφορούν σε επιδότηση απόκτησης ηλεκτρικού Ταξί, 3 αιτήσεις σε plug-in υβριδικό Ταξί δηλαδή μόλις το 0,06% και 0,03% αντίστοιχα.
Με τη νέα επιδότηση το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας εκτιμά ότι θα τονώσει το ενδιαφέρον των επαγγελματικών του κλάδου ώστε να αντικαταστήσουν τα παλαιά και ρυπογόνα Ταξί που θα πρέπει να υπενθυμίσουμε ότι αναγκαστικά χιλιάδες από αυτά θα πρέπει να αποσυρθούν από την κυκλοφορία έως τα τέλη του 2022!
Επίσης σύμφωνα με τον Κλιματικό Νόμο από την 1η Ιανουαρίου 2026, εντός των διοικητικών ορίων της Περιφέρειας Αττικής και της Περιφερειακής Ενότητας Θεσσαλονίκης της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, τα νέα Eπιβατηγά Δημόσιας Χρήσης αυτοκίνητα (Ταξί) με άδεια κυκλοφορίας, καθώς και 1/3 των νέων οχημάτων που ταξινομούνται για σκοπούς εκμίσθωσης σε τρίτους θα είναι οχήματα μηδενικών εκπομπών, δηλαδή ηλεκτρικά!