Η Ελλάδα τελικά βρίσκεται στο στόχαστρο των επενδυτών και σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του Newsauto.gr ήδη πολυεθνικές με τζίρους πολλών δισεκατομμυρίων ευρώ έχουν καταθέσει πρόταση εξαγοράς εταιρείας από τον κλάδο του αυτοκινήτου!
Ναι σωστά διαβάσατε. Η αρχή έχει ήδη γίνει με θυγατρική εταιρεία αυτοκινητοβιομηχανίας η οποία αναμένεται να βγει σύντομα στο «σφυρί» και ήδη οι εταιρεία συμβούλων ετοιμάζει τον σχετικό διαγωνισμό πώλησης.
Η είδηση πώλησης της ελληνικής θυγατρικής εταιρείας του εργοστασίου αμέσως κινητοποίησε κάποιες εγχώριες ισχυρές επιχειρήσεις του κλάδου αλλά το σημαντικό είναι ότι μέχρι τώρα έχει προσελκύσει πάνω από 6 ξένους ομίλους που τα έσοδά τους κυμαίνονται από 14 δισ. ευρώ έως και 1,7 δισ. ευρώ!
Μάλιστα σύμφωνα με πληροφορίες του Newsauto.gr οι εταιρείες που αναμένεται να καταθέσουν επίσημες προτάσεις εξαγοράς της ελληνικής θυγατρικής της αυτοκινητοβιομηχανίας ασχολούνται με τον κλάδο του αυτοκινήτου σε πάρα πολλές χώρες εντός και εκτός Ευρώπης και συνεργάζονται με δεκάδες εργοστάσια αυτοκινήτων.
Στελέχη της αγοράς εκτιμούν πως η είσοδος τόσο μεγάλων παικτών στην ελληνική αγορά αυτοκινήτου μόνο τυχαία δεν είναι καθώς οι συγκεκριμένοι όμιλοι επενδύουν όπου εκτιμούν ότι θα υπάρξουν υψηλοί ρυθμοί ανάπτυξης και κατ΄ επέκταση και υψηλά περιθώρια κέρδους.
Παράλληλα η είσοδος πολυεθνικών από τον κλάδο του αυτοκινήτου στην εγχώρια αγορά θα εντείνει τον ανταγωνισμό και θα μειώσει τις τιμές διάθεσης με μεγάλους κερδισμένους τους καταναλωτές που αυτή τη στιγμή βρίσκονται στο έλεος των τσιπ…
Από την άλλη μεριά η προσέλκυση τόσο μεγάλων παικτών στον διαγωνισμό πώλησης ελληνικής θυγατρικής από εργοστάσιο παραγωγής φαίνεται ότι είναι πολύ πιθανό να το ακολουθήσουν και άλλα εργοστάσια παραγωγής με θυγατρικές στην Ελλάδα ώστε να αποχωρήσουν από τη χώρα μας με σημαντικά έσοδα αντί για μικρά κέρδη ή ζημίες…
Οι πολυεθνικές που θα καταθέσουν προτάσεις εξαγοράς σίγουρα γνωρίζουν την παγκόσμια αγορά αυτοκίνητου και σύμφωνα με πληροφορίες εκτιμούν πως η ελληνική αγορά αυτοκινήτου θα ξεπεράσει τις 200.000 μονάδες μέσα στα επόμενα 2-3 χρόνια και αναμένεται να διατηρήσει τα υψηλά ποσοστά ανόδου εξαιτίας του γηρασμένου στόλου αυτοκινήτων που κυκλοφορούν σε όλη την Επικράτεια.
Παράλληλα οι πολυεθνικές πέραν των καινούριων αυτοκινήτων δραστηριοποιούνται και στην αγορά μεταχειρισμένων αυτοκινήτων που επίσης στην Ελλάδα καταγράφει πολύ υψηλό ποσοστό ανόδου οπότε θα μπορούν να διοχετεύουν σημαντικό αριθμό εισαγόμενων μεταχειρισμένων και στη χώρα μας.
Δηλαδή οι ξένοι όμιλοι θα έχουν διπλό όφελος από την απόκτηση της θυγατρικής του εργοστασίου επιβεβαιώνοντας και την ελληνική παροιμία: «με ένα σμπάρο δύο τριγώνια»!
Όσον αφορά στους εγχώριους εισαγωγείς αυτοκινήτων που θα συμμετέχουν στο διαγωνισμό πώλησης της θυγατρικής του εργοστασίου μπορεί να μην διαθέτουν την ρευστότητα των ξένων ομίλων αλλά γνωρίζουν καλύτερα από τον καθένα τις ιδιαιτερότητες της ελληνικής αγοράς αυτοκινήτου και σίγουρα το εργοστάσιο το γνωρίζει πολύ καλά αυτό οπότε αμέσως αποκτούν μια άλλη δυναμική…