Ένας από τους μεγαλύτερους κατασκευαστές αυτοκινήτων και φορτηγών στην Κίνα θα συνεργαστεί με τον κορυφαίο ελληνικό όμιλο. Ο λόγος για τον όμιλο JAC Motors, ο οποίος φαίνεται ότι έχει ήδη συμφωνήσει να διαθέσει στην Ελλάδα τα οχήματά του και ήδη τα πρώτα μοντέλα βρίσκονται επί ελληνικού εδάφους.
Ο ελληνικός όμιλος με τον οποίο θα συνεργαστεί η JAC Motors σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του Carandmotor.gr δεν είναι άλλος από την Νικ. Ι. Θεοχαράκης η οποία πέραν της Nissan έχει κάνει ένα άνοιγμα σε άλλες αγορές ώστε να μπορέσει να εισάγει και νέα προϊόντα στην ελληνική αγορά στοχεύοντας εξειδικευμένες αγορές οχημάτων. Η νέα συνεργασία με την JAC Motors εισάγει νέα δεδομένα στον όμιλο, καθώς θα αποτελέσει μία μάρκα με αυτοκίνητα αλλά και επαγγελματικά φορτηγά, τα οποία κινούνται με σύγχρονους κινητήρες βενζίνης ή diesel, είναι υβριδικά ή plug-in hybrid, ενώ από τη γκάμα των μοντέλων δεν λείπουν και τα αμιγώς ηλεκτρικά.
Όπως μπορείτε να δείτε και στις φωτογραφίες που δημοσιεύει αποκλειστικά το Carandmotor.gr το πρώτο όχημα του ομίλου JAC Motors βρίσκεται ήδη στις εγκαταστάσεις του ομίλου Θεοχαράκη και στις επόμενες εβδομάδες αναμένονται να έρθουν και άλλο μοντέλα.
Οπότε η Νικ. Ι. Θεοχαράκης εισέρχεται δυναμικά και πάλι στην ελληνική αγορά αυτοκινήτου με νέα μοντέλα, που δεν υπάρχουν στη γκάμα της Nissan και θα δώσουν μία νέα ώθηση στις πωλήσεις του ομίλου.
Η JAC είναι ένας από τους μεγαλύτερους κατασκευαστές αυτοκινήτων στην Κίνα, ενώ στην Ελλάδα η συγκεκριμένη μάρκα είχε ακουστεί πριν από 16 χρόνια όταν το 2007 εισαγωγέας ήταν ο κ. Γιαννόπουλος με έδρα στο Πέραμα. Η εταιρεία είχε καταφέρει μάλιστα να κάνει και κάποιες ταξινομήσεις κυρίως 4κίνητων οχημάτων της JAC.
Ιστορία της μάρκας JAC
Το 1964, το εργοστάσιο αυτοκινήτων Jianghuai ιδρύθηκε στην κινεζική πόλη Hefei και αρχικά, ειδικεύθηκε στην παραγωγή φορτηγών με μικρή χωρητικότητα. Για να επεκταθεί η σειρά προϊόντων της, δημιουργήθηκε ένα ξεχωριστό τμήμα για την κατασκευή μιας άλλης κατηγορίας οχημάτων. Η νέα μάρκα εμφανίστηκε το 1999, αλλά άρχισε να κατασκευάζει αυτοκίνητα μόλις 3 χρόνια αργότερα.
Το 2003 η εταιρεία αγοράζει από την Isuzu Motors το δικαίωμα να παράγει φορτηγά οχήματα, καθώς και κινητήρες diesel με βάση την τεχνολογία τους.
To 2004 η εταιρεία συνάπτει συμφωνία με τη Hyundai, η οποία γίνεται τεχνολογικός συνεργάτης. Το πρώτο κοινό μοντέλο είναι ένα μίνι λεωφορείο που φέρει το λογότυπο «SS».
Το 2008 το 30% των επαγγελματικών οχημάτων που πωλούνται στην κινεζική αγορά είναι προϊόντα JAC και η αυτοκινητοβιομηχανία συνεργάζεται ξανά με την Hyundai για να κατασκευάσει το πρώτο της SUV με την ονομασία Rein που ήταν βασισμένο στο Santa Fe. Το Rein ήταν ένα από τα μοντέλα της JAC που είχε έρθει πριν από 15 χρόνια στην Ελλάδα.
To 2009 το Ιταλικό στούντιο σχεδιασμού Pininfarina δημιουργεί το αμάξωμα για το αστικό αυτοκίνητο Tojoy, το οποίο θα κυκλοφορήσει το 2010 μαζί με τον πρώτο ηλεκτρικό της μοντέλο που είχε ονομασία J3 EV.
Έκτοτε η εταιρεία έχει υπογράψει συμφωνίες με άλλες μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η Toyota, η Mitsubishi και η VW, οι οποίες έχουν βελτιώσει περαιτέρω την γκάμα των μοντέλων της στα επιβατικά αλλά και επαγγελματικά οχήματα.
Τα μοντέλα της JAC Motors
Η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία έχει μια μεγάλη γκάμα μοντέλων τόσο σε επιβατικά όσο και σε επαγγελματικά.
Στα επιβατικά υπάρχουν 8 αυτοκίνητα, με 6 από αυτά να ανήκουν στην κατηγορία των SUV και 2 στα Hatchback.
Στα επαγγελματικά υπάρχουν 6 μοντέλα εκ των οποίων ξεχωρίζουν τα δυο αγροτικά (διπλοκάμπινα), τα οποία αναμένεται να έχουν και έντονο ενδιαφέρον στην ελληνική αγορά.
Στα ηλεκτρικά υπάρχουν τέσσερα μοντέλα εκ των οποίων τα τρία είναι επιβατικά ΙΧ και το ένα φορτηγό, ενώ σύμφωνα με πληροφορίες του Carandmotor.gr η JAC Motors θα εισάγει και το πρώτο ηλεκτρικό διπλοκάμπινο στην Ελλάδα!
Στα επιβατικά ηλεκτρικά το βασικό μοντέλο ονομάζεται e-JS1 και αφορά ένα μικρό αυτοκίνητο πόλης με κινητήρα απόδοσης 62 ίππων και 150 Nm ροπής. Η κίνηση του κινητήρα προέρχεται από μία μπαταρία 32 Kwh, η οποία προσδίδει μια αυτονομία 302 χιλιομέτρων.
Το αμέσως επόμενο ηλεκτρικό μοντέλο της JAC Motors ονομάζεται e-JS4 και αφορά σε ένα SUV με φουτουριστική σχεδίαση. Ο ηλεκτροκινητήρας έχει μέγιστη απόδοση 193 ίππους και 340 Nm ροπής. Η μπαταρία των 65,7 Kwh προσδίδει μια αυτονομία από 405 έως και 500 χλμ.
Τέλος στη γκάμα των μοντέλων υπάρχει και το μεγάλο Hatchback με την ονομασία e-J7 με ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 193 ίππων και 340 Nm ροπής. Η μπαταρία 50,2 Kwh προσδίδει μια αυτονομία της τάξης των 400 χλμ.
Πάντως το πιο εντυπωσιακό και ενδιαφέρον μοντέλο για την ελληνική αγορά αναμένεται να είναι το επαγγελματικό διπλοκάμπινο T8 Pro, όπως επίσης και το Τ6.
Το Τ8 Pro διατίθεται σε τρεις εκδόσεις (έναν κινητήρα diesel και δύο βενζίνης) με ιπποδύναμη από 138 ίππους (diesel) έως 210 ίππους (βενζίνη).
Το Τ6 διατίθενται σε τέσσερις εκδόσεις εκ των οποίων οι δύο αφορούν σε πετρελαιοκινητήρες και οι άλλοι δύο σε βενζίνης. Η ιπποδύναμη των diesel κινητήρων κυμαίνεται από 93 έως 138 ίππους και των βενζινοκινητήρων από 146 έως 190 ίππους.