Η γαλλική κυβέρνηση όχι μόνο παρέχει κίνητρα σε αγοραστές νέων ηλεκτρικών αυτοκινήτων, αλλά ενθαρρύνει επίσης τη διάλυση παλαιότερων αυτοκινήτων diesel. Επί του παρόντος προσφέρει bonus ύψους 10.000 ευρώ σε οδηγούς που αγοράζουν κάποιο ηλεκτρικό αυτοκίνητο και οδηγούν στις μονάδες ανακύκλωσης κάποιο παλαιό πετρελαιοκίνητο μοντέλο.
Σύντομα, ακόμη περισσότερα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα θα πληρούν τις προϋποθέσεις για αυτό το πρόγραμμα.
Η Γάλλος υπουργός Οικολογίας και Ενέργειας Segolene Royal αναφέρει ότι υπάρχουν σχέδια για επέκταση του μπόνους στα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα 10 ετών. Κατά τη διάρκεια της ανακοίνωσης, η Royal ζήτησε επίσης την ανάπτυξη ενός «δημοφιλούς ηλεκτρικού αυτοκινήτου», με τιμή που κυμαίνεται από 5.000 έως 8.000 ευρώ.
Επανέλαβε επίσης μια προηγούμενη πρόταση για τον τερματισμό των φορολογικών πλεονεκτημάτων για το πετρέλαιο κίνησης και τη φορολόγησή του με τον ίδιο συντελεστή με τη βενζίνη. Ωστόσο, σημείωσε ότι η άμεση τροποποίηση των φόρων δεν θα ήταν εφαρμόσιμη, διότι θα τιμωρούσε τους οδηγούς που έχουν ήδη αυτοκίνητα diesel και θα δημιουργούσε ένα τεράστιο πλήγμα στις μεταφορικές εταιρείες που διαθέτουν στόλο φορτηγών.
Μάλιστα πετρελαιοκίνητα οχήματα έχουν επιλέξει οι περισσότεροι Γάλλοι οδηγοί, καθώς τα diesel μοντέλα αποτελούν σήμερα περίπου τα δύο τρίτα των αυτοκινήτων στους δρόμους της χώρας. Μια τέτοια πολιτική μπορεί να εφαρμοστεί σε πέντε χρόνια, είπε η Υπουργός.
Οι προσπάθειες περιορισμού του αριθμού των diesel αυτοκινήτων στους γαλλικούς δρόμους αντιπροσωπεύουν μια αντιστροφή μιας δεκαετίας πολιτικής ενθάρρυνσής τους. Στη δεκαετία του 1960, η γαλλική κυβέρνηση και η αυτοκινητοβιομηχανία αποφάσισαν να κινηθούν στο diesel λόγω της υψηλής οικονομίας καυσίμου.
Τώρα, η Γαλλία πληρώνει για την επιλογή αυτή καθώς τα επιβλαβή σωματίδια και άλλοι ρύποι που προέρχονται από τους πετρελαιοκινητήρες επιβαρύνουν την δημόσια υγεία και την ατμόσφαιρα.
Τα όρια εκπομπών στα diesel στην Ευρωπαϊκή Ένωση δεν ακολουθούσαν εκείνα των ΗΠΑ για πολλά χρόνια, με αποτέλεσμα τα αυτοκίνητα πριν από το 2005 να πληρούν τα ελάχιστα πρότυπα Euro 4. Ως αποτέλεσμα, αυτά τα οχήματα – που τώρα περιλαμβάνονται στο πρόγραμμα απόσυρσης της Γαλλίας – εκπέμπουν ορατή αιθάλη, καθώς και υψηλές ποσότητες οξειδίων του αζώτου και άλλων επιβλαβών αερίων. Η μυρωδιά των καυσαερίων τους είναι χαρακτηριστική οποιασδήποτε γαλλικής πόλης.
Από το 2005 έως το 2014, η οδηγία ρύπων Euro 5 έφερε τα ευρωπαϊκά αυτοκίνητα κοντά στα ισχύοντα όρια των ΗΠΑ πριν από το 2008.
Αρχίζοντας φέτος, τα diesel που πωλούνται στην Ευρώπη διαθέτουν φίλτρα σωματιδίων και άλλα συστήματα μετεπεξεργασίας σύμφωνα με τα πρότυπα Euro 6 που εφαρμόστηκαν πρόσφατα. Αυτά τα πρότυπα ευθυγραμμίζονται περίπου με τους κανονισμούς που ισχύουν στις ΗΠΑ από το 2008.
Όμως, ενώ τα νέα αυτοκίνητα diesel θα είναι καθαρότερα, τα παλαιότερα αυτοκίνητα θα συνεχίσουν να μολύνουν όσο βρίσκονται στο δρόμο.
Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που οι Γάλλοι αξιωματούχοι είναι τόσο πρόθυμοι όχι μόνο να μεταφέρουν τους οδηγούς σε καθαρότερα καινούργια αυτοκίνητα, αλλά και να κάνουν τους οδηγούς να οδηγήσουν για απόσυρση τα παλιά αυτοκίνητά τους.