Πολλές είναι οι νέες μάρκες αυτοκινήτων από την Κίνα που θα αντικρίσουν από κοντά τις επόμενες ημέρες οι Έλληνες καταναλωτές ενώ ακόμη περισσότερες θα δουν έως τα τέλη του 2024.
Σύμφωνα με όσα έχει αποκαλύψει το Carandmotor.gr την Τετάρτη 20 Μαρτίου πραγματοποιήθηκε η πρεμιέρα στην Ελληνική αγορά για την BYD που εισάγει ο όμιλος Σφακιανάκη και ήδη το πρώτο κατάστημά της επί της Λεωφόρου Κηφισίας ετοιμάζεται πυρετωδώς.
Αμέσως μετά θα κάνει την εμφάνισή της η Lynk & Co στην Ελλάδα όπου η εισαγωγική εταιρεία αλλά και η αντιπροσωπεία θα βρίσκονται επίσης στην περιοχή της Κηφισίας και ειδικότερα κοντά στο Athens Mall.
Στη συνέχεια οι Έλληνες καταναλωτές θα δουν από κοντά τα μοντέλα της Dongfeng Sokon Automobile (DFSK) που θα εισάγει ο όμιλος Σπανός.
Επίσης σύμφωνα με πληροφορίες του Carandmotor.gr Έλληνες Εισαγωγείς αλλά και ξένες πολυεθνικές βρίσκονται σε συζητήσεις για την εισαγωγή πολλών επιπλέον αυτοκινητοβιομηχανιών από την Κίνα μεταξύ των οποίων η Omoda, η Great Wall, η Chery, η JAC αλλά και η καινοτόμος start-up μάρκα η οποία φέρει το λογότυπο Xpeng.
Στις τελευταίες «αναμετρήσεις» μεταξύ των Ελλήνων Εισαγωγέων αλλά και των ξένων ομίλων που δραστηριοποιούνται στην χώρα μας καταγράφηκαν πολλές ανατροπές. Ωστόσο οι απαιτήσεις των κινεζικών εργοστασίων έχουν ξεπεράσει κάθε προηγούμενο καθώς τα στελέχη τους απαιτούν πολύ υψηλές επενδύσεις γεγονός που φοβίζει τους υποψήφιους «μνηστήρες».
Από την άλλη μεριά η έλευση του GSR2, του νέου ευρωπαϊκού κανονισμού για την ασφάλεια, ο οποίος υποχρεώνει όλους τους κατασκευαστές να διαθέτουν κορυφαία συστήματα ασφαλείας ακόμη και στις βασικές εκδόσεις έχει κυριολεκτικά «απογειώσει» τις τιμές χονδρικής και κατ΄επέκταση και λιανικής κάνοντας ακόμη πιο δύσκολη την εξίσωση των πωλήσεων για τα κινεζικά μοντέλα.
Επίσης δεν θα πρέπει να ξεχνάμε και τις προθέσεις της Κομισιόν έναντι των κινεζικών μοντέλων αλλά και την έρευνα που διεξάγει αφήνοντας αιχμές ότι είναι πολύ πιθανό να επιβληθούν πρόστιμα στις αυτοκινητοβιομηχανίες της Κίνας και μάλιστα αναδρομικά!
Υπό αυτό το πρίσμα τόσο οι Έλληνες εισαγωγείς όσο και οι ξένοι όμιλοι που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα αναζητούν τους νέους τους συνεργάτες από την Κίνα ώστε να διευρύνουν τη γκάμα των μοντέλων που διαθέτουν προς τους εγχώριους καταναλωτές τα οποία απευθύνονται σε όλα τα βαλάντια και για κάθε γούστο.
Πάντως πέραν της χαμηλότερης τιμής πώλησης τα κινεζικά μοντέλα διαθέτουν και ένα ακόμη συντριπτικό πλεονέκτημα που αφορά στις πολυετείς εργοστασιακές εγγυήσεις που τα συνοδεύουν. Αλλά και σε αυτό τον τομέα τόσο τα Ευρωπαϊκά όσο και τα υπόλοιπα εργοστάσια από Κορέα και Ιαπωνία ακολουθούν πλέον το κινεζικό μοντέλο με πολυετείς εγγυήσεις.
Πρεμιέρα της BYD
Την Τετάρτη 20 Μαρτίου θα πραγματοποιηθεί η επίσημη πρεμιέρα των αυτοκινήτων της BYD στην Ελλάδα από τον όμιλο Σφακιανάκη. Στην Ελλάδα αρχικά η BYD θα εισάγει τα ηλεκτρικά BYD ATTO 3 και το BYD SEAL.
Το BYD Atto 3 είναι ένα μικρομεσαίο SUV με μήκος 4,46 μέτρων, χώρους για 5 ενήλικες επιβάτες και πορτμπαγκάζ 440 λίτρων. Κινείται από ηλεκτροκινητήρα 204 ίππων που αντλεί ενέργεια από μπαταρία χωρητικότητας 60,40 kWh, με την αυτονομία να ανέρχεται σε 420 χλμ. (σε κύκλο WLTP).
Στην Ελλάδα η τιμή του ξεκινάει από τα 29.990 ευρώ με πλούσιο εξοπλισμό που μεταξύ άλλων περιλαμβάνει σύστημα πλοήγησης, «έξυπνο» σύστημα φωνητικών εντολών («Hi, BYD») και μια μεγάλη δέσμη συστημάτων ασφαλείας και υποβοήθησης όπως κάμερα 360 μοιρών, εμπρός/πίσω ραντάρ στάθμευσης, Adaptive Cruise Control, Σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος (AEB), Hill Descent Control και Σύστημα εντοπισμού τυφλού σημείου.
Το έτερο μοντέλο της BYD που θα ξεκινήσει στην Ελλάδα είναι το Seal, ένα καλαίσθητης σχεδίασης sedan μήκους 4,8 μ. με μπαταρία ενεργειακής χωρητικότητας 82,5 kWh που εξασφαλίζει αυτονομία 570 χλμ. (WLTP) στην πισωκίνητη έκδοση Design και 520 χλμ. στην τετρακίνητη Excellence.
Η πρώτη κινείται από ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 308 PS και η AWD έκδοση 523 PS, με την τελευταία να ολοκληρώνει το σπριντ 0-100 χλμ./ώρα σε 3,8 δλ. και την τελική ταχύτητα να φτάνει τα 180 χλμ./ώρα.
Η δικίνητη έκδοση Design ξεκινάει από 37.990 ευρώ με την κρατική επιδότηση, ενώ η τετρακίνητη Excellence από 40.990 ευρώ.
Lynk & Co
Μια μάρκα που έχει γράψει σημαντικές πωλήσεις στην Ευρώπη θα δουν από κοντά στις αρχές Απριλίου οι Έλληνες καταναλωτές. Ο λόγος για την Lynk & Co που θα εισάγει στη χώρα μας η εταιρεία Maxx μέλος του ομίλου SEEAG.
Η Lynk & Co, αποτελεί μια αυτοκινητοβιομηχανία που ιδρύθηκε το 2016 στο Γκέτεμποργκ της Σουηδίας και βρίσκεται κάτω από την ομπρέλα των Volvo και Geely, δύο εταιρειών με μακρά παράδοση και μεγάλες επιτυχίες στον κόσμο των τεσσάρων τροχών.
Η νέα εισαγωγική εταιρεία θα τελεί υπό την εποπτεία του Γιάννη Πετούλη, παλαιό γνώριμο στέλεχος στην ελληνική αγορά αυτοκινήτου, και το πρώτο της κατάστημα αλλά και τα γραφεία της θα βρίσκονται στην περιοχή του Αμαρουσίου (πλησίον του Athens Mall) όπου και θα βρίσκεται η έδρα της θυγατρικής.
Σύμφωνα με πληροφορίες του Carandmotor.gr η νέα μάρκα θα εισάγει αρχικά το μοντέλο 01 το οποίο αφορά σε ένα plug-in υβριδικό αυτοκίνητο το οποίο θα διαθέτει υπερπλήρη εξοπλισμό, πολυετή εγγύηση και άκρως δελεαστική τιμή και αργότερα ένα μικρό ηλεκτρικό.
Σημειώνεται ότι η Ελλάδα και η Ρουμανία είναι μόλις 2 από τις συνολικά 12 νέες ευρωπαϊκές χώρες που θα λανσαριστεί το Lynk & Co 01.
Omoda
Μια νέα κινεζική μάρκα αναμένεται να κυκλοφορήσει στην Ελλάδα έως τον Ιούνιο του 2024 χωρίς ωστόσο να έχει γίνει γνωστό ακόμη με ποια ελληνική εισαγωγική εταιρεία θα συνεργαστούν οι κινέζοι κατασκευαστές ή αν θα ιδρύσουν θυγατρική στη χώρα μας.
Ο λόγος για την Omoda η οποία σύμφωνα με όσα ανακοίνωσε ο κ. Maxwell Wu (διευθυντής της εταιρείας για την Ελλάδα) αναμένεται να εισάγει στη χώρα μας δύο μοντέλα εκ των οποίων το ένα ηλεκτρικό και το άλλο βενζινοκίνητο turbo με 197 ίππους.
Τα δύο μοντέλα αναμένεται να διατεθούν προς πώληση το καλοκαίρι του 2024 με το ηλεκτρικό Omoda να είναι εξοπλισμένο με τεχνολογία που διαθέτει χαμηλή κατανάλωση ενέργειας και υψηλή αντοχή. Η κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας είναι μόνο 15,5 kWh/100 km, γεγονός που επιτρέπει στο όχημα να διανύσει έως και 430 χλμ. (WLTP) με μία μόνο φόρτιση. Επιπλέον, η μπαταρία μπορεί να φορτιστεί από 30% έως 80% σε μόλις μισή ώρα.
Η υπερτροφοδοτούμενη έκδοση του Omoda θα διατίθεται με βενζινοκινητήρα 1.6 TGDi με 197 ίππους και αυτόματο κιβώτιο 7 σχέσεων.
Τα δύο μοντέλα της Omoda θα κάνουν το ντεμπούτο τους στην Πολωνία ταυτόχρονα την Ελλάδα.
Dongfeng Sokon Automobile
Τα μοντέλα της Dongfeng Sokon Automobile (DFSK) θα παρουσιαστούν επίσης σύντομα στην ελληνική αγορά αυτοκινήτου με εισαγωγέα τον όμιλο Σπανός. Όπως αποκάλυψε το Carandmotor.gr η εμπορική πορεία της Dongfeng Sokon Automobile, θα ξεκινήσει τον Απρίλιο, αρχής γενομένης με δύο μοντέλα, τα DFSK 500 και DFSK E5.
Το DFSK 500 αποτελεί ένα μικρό SUV που αναμένεται να συγκεντρώσει το μεγαλύτερο εμπορικό ενδιαφέρον της νέας μάρκας, διεκδικώντας ένα σημαντικό μερίδιο στην αγορά των B-SUV.
Κάτω από το καπό του μοντέλου υπάρχει ένας κινητήρας βενζίνης απόδοσης 114 ίππων στις 6.000 σ.α.λ. και 147 Nm στις 2.206 σ.α.λ., που συνδυάζεται στάνταρ με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων.
Το έτερο μοντέλο που θα δούμε σε πρώτο στάδιο στη χώρα μας είναι το DFSK E5, ένα 7θέσιο SUV που θα σταδιοδρομήσει στην ελληνική αγορά με plug-in υβριδικό σύνολο που κινείται από έναν ατμοσφαιρικό κινητήρα 1.498 κ.εκ. με απόδοση 110 ίππων και έναν ηλεκτροκινητήρα 176 ίππων, μπαταρία ενεργειακής χωρητικότητας 19,27 kWh και αυτόματο κιβώτιο CVT. Η ηλεκτρική αυτονομία ανέρχεται σε 87 χλμ. και συνδυαστικά με τη χρήση του θερμικού μοτέρ, το DFSK E5 μπορεί να διανύσει πάνω από 1.000 χλμ. με ένα γέμισμα.