- Του Δημήτρη Γεωργόπουλου
Πρόσφατα βρέθηκα έξω από το κατάστημα Αρμακόλας ΜΟΤΟ, για να παραλάβω για test ride το APRILIA RSV4 1000 RF SUPERPOLE. Από την πρώτη κιόλας επαφή με τη μοτοσυκλέτα καταλαβαίνεις ότι έχεις να κάνεις με καθαρόαιμο superbike.
Παρόλο που η ανάρτηση και οι χυτοί τροχοί της Sachs στο μοντέλο RR της Aprilia άφηναν απόλυτα ικανοποιημένη την πλειοψηφία των ενθουσιωδών μηχανόβιων, στο μοντέλο RSV4 RF που έχω στην κατοχή μου, η εταιρεία το αναβάθμισε ακόμα περισσότερο βάζοντας τα νεότερα πιρούνια της Öhlins, ελαφρύτερους σφυρηλατημένους τροχούς αλουμινίου, κάτι που έχει φυσικά σαν αποτέλεσμα να ανεβάζει την τιμή της μοτοσυκλέτας.
Το RSV4 κινείται με υπερβολική ευκολία από αριστερά προς τα δεξιά, επιταχύνει άμεσα, φτάνει νωρίτερα στις μέγιστες ταχύτητες, φρενάρει βαθύτερα και η ανάρτηση ανταποκρίνεται αποτελεσματικότερα στις ανωμαλίες και ατέλειες του δρόμου ή της αγωνιστικής πίστας.
Οι εξαιρετικές ιδιότητες ενός αγωνιστικού πλαισίου, πιο βελτιωμένου, συνδυάζονται με ένα νέο κινητήρα που διαθέτει περισσότερα από 200 άλογα μέγιστη ιπποδύναμη, καλύτερες επιδόσεις, μικρότερο βάρος, γεννημένη για να συνδυάζει τον δρόμο αλλά και την πίστα. Διαθέτει κορυφαία τεχνολογία με τα προηγμένα ηλεκτρονικά συστήματα ελέγχου APRC ΚΑΙ RACE ABS.
Η APRILIA RSV4 εξελίχθηκε ριζικά έτσι ώστε να συνεχίσει να αποτελεί την καλύτερη SUPERBIKE όλων των εποχών. Η έκδοση RF σε σχέση με την RR έχει στη φαρέτρα της πιο εξελιγμένη ανάρτηση και ελαφρύτερες ζάντες αλουμινίου και χάρη στο σύστημα V4-MP σου προσφέρει κορυφαία τηλεμετρία.
Το RSV4 ήταν πάντα μια συγχώνευση αισθητήρων, αλγορίθμων και μαθηματικών εξισώσεων. Το πρώτο εμπορικά διαθέσιμο superbike με έλεγχο πρόσφυσης (το λεγόμενο Aprilia traction control) στο οποίο ο αναβάτης δεν χρειάζεται καν να κλείσει το γκάζι για να το ρυθμίσει. Διαθέτει launch control (που το δανείζεται από τις αγωνιστικές μοτοσυκλέτες), quick shifter (που βοηθά στον καλύτερο συγχρονισμό του κινητήρα), cornering Abs της Bosch (για καλύτερο φρενάρισμα) και cruise control.
Να μην ξεχάσουμε να αναφέρουμε και τον εντυπωσιακό πίνακα οργάνων, που αποτελείται από μια έγχρωμη οθόνη TFT (Thin Film Transistor) και περιλαμβάνει ένδειξη ταχυτήτων και στροφών, μετρητή περιστροφής γκαζιού, μετρητή πίεσης φρένων, δείκτη γωνίας στριψίματος, φωτισμό αλλαγής ταχύτητας, ATC, ABS, AWC, ALC, ρολόι.
Η οθόνη μπορεί να μετατραπεί από πολυόργανο σε μεγαλύτερο ταχύμετρο ή μεγαλύτερη ένδειξη ταχυτήτων και το φόντο της οθόνης μπορεί να αλλάξει σε μαύρο ή άσπρο για χρήση κατά τη διάρκεια της ημέρας ή της νύχτας. Το RSV4 βελτιώνει όλα τα συστήματά του για το 2018 και στις δύο εκδόσεις RR και RF.
Το σύστημα ελέγχου πρόσφυσης (σύστημα ελέγχου πρόσφυσης Aprilia) είναι νέο, με οκτώ διαθέσιμες ρυθμίσεις (εκτός λειτουργίας) χάρη σε ένα πρακτικό χειριστήριο στην αριστερή πλευρά. Αυτό ήταν πάντα ένα από τα ισχυρά σημεία της Aprilia, γιατί μπορείς να συντονίσεις το σύστημα σε έναν αγώνα χωρίς να χρειαστεί να σταματήσεις όπως συμβαίνει με άλλες αγωνιστικές μοτοσυκλέτες.
Ο κινητήρας V4 είναι ένας ξεχωριστός κινητήρας, λόγω της χρήσης των «ολιστικών» ηλεκτρονικών, των εξαιρετικά μαζεμένων διαστάσεών του και του ασύγκριτα μικρού βάρους του.
Οι κύριοι στόχοι του νέου V4 ήταν η αύξηση της ιπποδύναμης σε όλη την κλίμακα των στροφών ξεπερνώντας το όριο των 200 αλόγων και παράλληλα η αύξηση της ροπής. Στα φρένα η Aprilia χρησιμοποιεί τα κορυφαία προϊόντα της Brembo με τους δίσκους των 330mm μπροστά και 220mm πίσω που είναι έτοιμα να σε βγάλουν ασπροπρόσωπο σε κάθε δύσκολη περίπτωση.
Η Aprilia αναβαθμίζοντας την εφαρμογή V4-MP σου δίνει τη δυνατότητα να συνδεθείς με Smartphone μέσω Bluetooth, επιτρέποντάς σου να παρακολουθείς όλες τις ενδείξεις της μοτοσυκλέτας στην οθόνη του κινητού σου. Αυτό είναι βασικά μια εφαρμογή επιδόσεων αναβάτη και σου επιτρέπει να δεις τις επιδόσεις σου είτε στη βόλτα, είτε στην πίστα.
Σου επιτρέπει επίσης να προγραμματίσεις τις ρυθμίσεις του ελέγχου πρόσφυσης από στροφή σε στροφή, ακριβώς όπως και οι ομάδες του MotoGP! Ανεξάρτητα από το επίπεδο εμπειρίας του κάθε αναβάτη, η συγκεκριμένη μοτοσυκλέτα θα σου χαρίσει στιγμές απίστευτης απόλαυσης αλλά και κάποιες άλλες στιγμές φόβο για το τι μπορεί να κάνει και που μπορεί να φτάσει αυτό το APRILIA που καβαλάς. Συνταξιδεύοντας μαζί της για μία εβδομάδα έζησα την εμπειρία και τη συγκίνηση των πιλότων του MotoGP!
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας
Τύπος : Aprilia longitudinal 65° V-4 cylinder, 4-stroke, liquid cooling system, double overhead camshafts (DOHC), four valves per cylinder
Καύσιμο: Αμόλυβδη βενζίνη
Διάμετρος x διαδρομή (mm): 78 x 52.3 mm
Κυβισμός(c.c.): 999.6 cc
Συμπίεση 13.6:1
Επιδόσεις
Ισχύς εργοστασίου (hp/rpm): 201 HP (148 kW) at 13,000 rpm
Ροπή στον τροχό (kg/rpm) : 115 Nm at 10,500 rpm
Τροφοδοσία
Airbox with front dynamic air intakes. 4 Marelli 48-mm throttle bodies with 8 injectors and latest generation Ride-By-Wire engine management.
Χαρτογράφηση
Choice of three different engine maps selectable by the rider with bike in motion: T (Track), S (Sport), R (Race)
Εκκίνηση
Magneti Marelli digital electronic ignition system integrated in engine control system, with one spark plug per cylinder and “stick-coil”-type coils
Εκκίνηση μίζα
Σύστημα εξαγωγής
4 into 2 into 1 layout, two oxygen sensors, lateral single silencer with ECU-controlled bypass valve and integrated trivalent catalytic converter (Euro 4)
Εναλλακτήρας
Flywheel mounted 450 W alternator with rare earth magnets
Λίπανση
Wet sump lubrication system with oil radiator and two oil pumps (lubrication and cooling)
Κιβώτιο 6 σχέσεων
1st: 39/15 (2.600)
2nd: 33/16 (2.063)
3rd: 34/20 (1.700)
4th: 31/21 (1.476)
5th: 31/23 (1.348)
6th: 34/27 (1.259)
Gear lever with Aprilia Quick Shift electronic system (AQS)
Clutch Multi plate wet clutch with mechanical slipper system
Primary drive Straight cut gears and integrated flexible coupling, drive ratio: 73/44 (1,659)
Secondary drive
Chain: Drive ratio: 41/16 (2.562)
Κέντρο ελέγχου πρόσφυσης
APRC System (Aprilia Performance Ride Control), which includes Traction Control (ATC), Wheelie Control (AWC), Launch Control (ALC), cruise control (ACC) and speed limiter (APT), all of which can be configured and deactivated independently
Frame Aluminium dual beam chassis with pressed and cast sheet elements Available adjustments:
Αναρτήσεις
Μπροστά: Sachs Fork with 43 mmÆ stanchions; [Öhlins NIX fork with TIN surface treatment]. Forged billet aluminium radial calliper mountings. Adjustable spring preload and hydraulic compression and rebound damping. Wheel travel: 120 mm
Πίσω: Double braced aluminium swingarm; mixed low thickness and sheet casting technology. Sachs monoshock adjustable in: hydraulics in compression and rebound, spring preload [Öhlins TTX monoshock with piggy-back, fully adjustable in: spring preload, wheelbase and hydraulic compression and rebound damping. New progressive linkage. 130 mm [120 mm ]wheel travel.
Φρένα
Μπροστά: Dual 330-mm diameter floating stainless steel disc with lightweight stainless steel rotor and aluminium flange with 6 pins. Brembo M50 monobloc radial callipers with 4Æ 30 mm opposing pistons. Sintered pads. Radial pump and metal braided brake hose
Πίσω: 220 mm diameter disc; Brembo calliper with two 32 mm separate pistons Æ32 mm. Sintered pads. Pump with integrated tank and metal braided hose
Bosch 9.1 MP ABS with cornering function, adjustable to 3 maps equipped with RLM (Rear wheel Lift-up Mitigation) (can be disabled).
Τροχοί
Μπροστά: 3.5”X17”
Πίσω: 6”X17”
Ελαστικά
Μπροστά: 120/70 ZR 17
Πίσω: 200/55 ZR 17 (alternative: 190/50 ZR 17; 190/55 ZR 17)
Απόσταση των δύο τροχών: 1435 mm
Πλαίσιο
Μήκος: 2055 mm
Πλάτος: 735 mm
Ύψος σέλας (mm): 845 mm
Γωνία κάστερ (°): 25°
Ίχνος (mm): 104.8 mm
Βάρος (kg): 204 kg με γεμάτο ρεζερβουάρ.
Κατανάλωση: 6,67 litres/100 km
Εκπομπή CO2: 156 g/km
Ρεζερβουάρ / Ρεζέρβα lt): 18.5 Λίτρα(ρεζέρβα 4 Λίτρα)
Τιμή: 21.650€