Aprilia SX125: Η πολυτάλαντη

  • Του Δημήτρη Γεωργόπουλου

Πρόσφατα βρέθηκα έξω από το κατάστημα Αρμακόλας ΜΟΤΟ, για να πάρω για test ride το Aprilia SX125.

Πρόκειται για μία μικρή supermotard μοτοσυκλέτα που μπορεί να εντάξει τον άπειρο νεαρό οδηγό σε αυτήν την κατηγορία. Εύκολη στη βόλτα, σου χαρίζει πολλές συγκινήσεις και καθώς είναι λεπτή και χωρίς πολλά πλαστικά, δεν κολλάει σχεδόν πουθενά.

Ο κινητήρας των 125 cc έχει επάνω του αρκετή τεχνολογία, αφού έχει δύο εκκεντροφόρους επικεφαλής και τέσσερις βαλβίδες και φυσικά είναι τετράχρονος, μονοκύλινδρος, υγρόψυκτος, που πληροί τις προδιαγραφές του Euro 4.

Το πλαίσιο της Aprilia είναι φτιαγμένο από χάλυβα και είναι περιμετρικό δύο δοκών. Οι μαύρες ζάντες της είναι με ακτίνες όπως και στα περισσότερα supermotard, διαστάσεων 17 ιντσών μπρος πίσω και τα ελαστικά έχουν διαστάσεις 100/80 μπροστά και 130/70 πίσω.

Οι αναρτήσεις της SX είναι ανάποδο πιρούνι μπροστά με καλάμια διαμέτρου 41 mm με διαδρομή 240 mm. Στο πίσω μέρος το μακρύ ψαλίδι, (καθόλου τυχαίο) βελτιστοποιεί την πρόσφυση, συνεργάζεται με μονό αμορτισέρ και η διαδρομή τροχού φτάνει τα 200 mm.

Εντυπωσιακό το νέο μπροστινό πολυγωνικό φτερό σκαρφαλωμένο ψηλά με σπασμένη την άκρη του, θυμίζει καθαρόαιμο enduro.

Η νέα Aprilia SX125 με σέλα στα 880 mm, θα προβληματίσει τους επίδοξους οδηγούς με ύψος κάτω του 1,70 μ. Ειδικά όταν προσπαθήσουν να τιθασεύσουν την SX σε ελιγμούς με χαμηλές ταχύτητες ή παιχνίδια στο βουνό. Μεγάλη έλλειψη στον στάνταρ εξοπλισμό αποτελούν τα προστατευτικά χεριών ενώ δεν έχει ρυθμιζόμενες μανέτες.

Τα όργανα είναι εξαιρετικά λιτά, με ελάχιστες ενδείξεις, αισθητική και πληροφόρηση περασμένης δεκαετίας, ενώ ανάλογα βασικοί και ξεπερασμένοι είναι και οι διακόπτες της μοτοσυκλέτας.

Ήσυχη, η SX 125 δεν θα ενοχλήσει τη γειτονιά με τον ήχο της εξάτμισής της. Εξαιρετικό το νέο σύστημα πέδησης, διαθέτει ABS της Bosch, που προσφέρει καλύτερο και ασφαλέστερο φρενάρισμα, ενώ παράλληλα μειώνει και την ανύψωση του πίσω τροχού στο έντονο φρενάρισμα. Ο μπροστινός δίσκος της SX είναι τύπου μαργαρίτα, διαμέτρου 300 mm, με δαγκάνα δύο εμβόλων και υποστηρίζεται από έναν ακόμα δίσκο πίσω 220 mm, επίσης με πλευστή δαγκάνα.

Η SX125 διατίθεται στην αγορά σε μαύρο Drift ή Fun Red, και φέρει σχεδιαστικά ότι έχουν και τα μεγάλα αδέρφια της σε αυτήν την κατηγορία.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

 

Κινητήρας                                           Μονοκύλινδρος, 4-χρονος, υγρόψυκτος με ηλεκτρονικό ψεκασμό, 4 βαλβίδες

Κυβισμός                                             124.2 cc

Πλαίσιο                                                                Ατσάλινο περιμετρικό

Εμπρόσθια ανάρτηση                   41 mm ανεστραμμένο τηλεσκοπικό πιρούνι. Διαδρομή τροχού: 240 mm

Οπίσθια ανάρτηση                        Υψηλής αντοχής ατσάλινο ψαλίδι με υδραυλικό αμορτισέρ με προοδευτικό μοχλικό σύστημα. Διαδρομή τροχού: 220 mm

Εμπρόσθιο φρένο                           300 mm δίσκος από ανοξείδωτο ατσάλι με πλευστή δαγκάνα

Οπίσθιο φρένο                                 220 mm δίσκος από ανοξείδωτο ατσάλι με πλευστή δαγκάνα

Εμπρόσθιος τροχός                         Τροχός αλουμινίου με ακτίνες. Ελαστικό 100/80 x 17

Οπίσθιος τροχός                              Τροχός αλουμινίου με ακτίνες. Ελαστικό 130/70 x 17

Ύψος σέλας                                        880 mm

Χωρητικότητα ρεζερβουάρ        7.5 lt

 

Τιμή: 4.630€