Το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών χαιρέτισε τις σημαντικές αλλαγές στους κανόνες της ΕΕ για τις άδειες οδήγησης και τη διασυνοριακή επιβολή των τροχαίων παραβάσεων, οι οποίες θα μπορούσαν να μειώσουν σημαντικά τους τραυματισμούς και τους θανάτους αρχάριων οδηγών και να διασφαλίσουν ότι οι επικίνδυνοι οδηγοί αντιμετωπίζουν πολύ αυστηρές κυρώσεις για ένα ευρύτερο φάσμα τροχαίων παραβάσεων που διαπράττονται πέρα από τα σύνορα.
Μεταξύ των νομοθετικών αλλαγών που προτείνονται περιλαμβάνεται πως οι αρχάριοι οδηγοί πρέπει να υπόκεινται σε μηδενικό όριο αλκοόλ για τουλάχιστον δύο χρόνια αφού περάσουν τις εξετάσεις απόκτησης άδειας οδήγησης. Επίσης τα κράτη μέλη θα ενθαρρυνθούν να περιορίσουν άλλες δραστηριότητες υψηλού κινδύνου, όπως η οδήγηση με άλλους νέους ή τη νύχτα.
Οι παραβάτες οδηγοί δεν θα μπορούν να οδηγούν πουθενά στην ΕΕ και όχι μόνο στη χώρα όπου διαπράχθηκαν οι σοβαρές παραβάσεις του ΚΟΚ.
Τα κράτη μέλη θα μπορούν να παρακολουθούν επτά νέες οδικές παραβάσεις που διαπράττονται από οδηγούς μη κατοίκους, συμπεριλαμβανομένης της αντίθετης οδήγησης σε μονόδρομο και των επικίνδυνων προσπερασμάτων.
Η Graziella Jost, Διευθύντρια Έργων στο Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών (ETSC) σχολίασε: «Τα νέα στοιχεία που δόθηκαν στη δημοσιότητα την περασμένη εβδομάδα έδειξαν ότι οι θάνατοι από τροχαία ατυχήματα στην ΕΕ δεν μειώνονται αρκετά γρήγορα ώστε να επιτύχουν τον κρίσιμο στόχο της μείωσης κατά το ήμισυ των θανάτων και των σοβαρών τραυματισμών έως το 2030. Επομένως, είναι καλό να βλέπουμε την ΕΕ να παίρνει σοβαρά υπόψη την οδική ασφάλεια σήμερα. Οι προτάσεις για τις νέες άδειες οδήγησης περιλαμβάνουν ένα σημαντικό μέτρο για τη διατήρηση της ασφάλειας των αρχάριων οδηγών και ελπίζουμε ότι τα κράτη μέλη θα αξιοποιήσουν επίσης αυτά τα μέτρα. Τα κράτη μέλη θα έχουν επίσης τώρα την εξουσία να διασφαλίσουν ότι ένα ευρύτερο φάσμα παραβάσεων οδήγησης που διαπράττονται από οδηγούς μη μόνιμους κατοίκους μπορεί να παρακολουθείται διασυνοριακά. Αυτό είναι ευπρόσδεκτο, όπως και η νέα δυνατότητα για αποκλεισμούς οδήγησης σε όλη την ΕΕ. Εναπόκειται πλέον στα κράτη μέλη και στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο να διασφαλίσουν ότι αυτό το πακέτο δεν θα αποδυναμωθεί στον συχνά προδοτικό δρόμο για να γίνει νόμος».