Υπήρξε μια εποχή, όχι πολύ καιρό πριν, που το οικολογικό σύστημα bonus δεν επιζητούσε τίποτα περισσότερο από την ισορροπία, παίρνοντας από τους περισσότερους «ρυπαίνοντες» να πληρώσουν στους πιο «ενάρετους».
Όμως αυτή η εποχή τελείωσε και η Γαλλική κυβέρνηση με τη φωνή του υπουργού Οικονομίας Bruno Le Maire δεν το κρύβει καν ότι έρχεται επιπλέον φόρος! Έτσι, ο Υπουργός ήταν ξεκάθαρος κατά την ομιλία του παρουσιάζοντας το νομοσχέδιο για την «πράσινη βιομηχανία», στόχος είναι να μπουν 500 εκατ. ευρώ στα κρατικά ταμεία.
Ο οδηγός θα πληρώσει
Για να πετύχει ένα τέτοιο αποτέλεσμα, η Γαλλική κυβέρνηση δεν τσιγκουνεύεται τις προσπάθειες και σκοπεύει να χρησιμοποιήσει αρκετούς μοχλούς, η πλειοψηφία των οποίων θα αποδειχθεί αντιδημοφιλής στα μάτια των αυτοκινητιστών.
Πρέπει να ειπωθεί ότι για το τελευταίο, όλα γίνονται περίπλοκα, μεταξύ των τιμών αγοράς που αυξάνονται σημαντικά, των ασφαλίστρων που αυξάνονται, του κόστους συντήρησης, της τιμής των καυσίμων καυσίμου εξακολουθούν να είναι αρκετά υψηλές ή ακόμα και η αύξηση του αντιτίμου των διοδίων, παρά τις ανακοινώσεις περί του αντιθέτου από τις εταιρείες παραχώρησης των αυτοκινητόδρομων.
Δεν πειράζει, ο οδηγός πρέπει να πληρώσει, ή να αντικαταστήσει το αυτοκίνητό του με ποδήλατο ή μέσα μαζικής μεταφοράς αν θέλει οικονομικές μετακινήσεις.
Αυτά τα 500 εκατομμύρια ευρώ θα χρησιμοποιηθούν, σύμφωνα με την κυβέρνηση, για τη χρηματοδότηση πίστωσης φόρου για εταιρείες που επιτρέπουν στη Γαλλία να κάνει την οικολογική της μετάβαση ενισχύοντας παράλληλα την οικονομική ανταγωνιστικότητά της.
Επιπλέον, ένα από τα μέτρα, αναμφίβολα αυτό που θα φανεί καλύτερα, στοχεύει στη φορολόγηση των οχημάτων που παράγονται στην Κίνα.
Έτσι ο Υπουργός δήλωσε ενώπιον της Επιτροπής Οικονομικών Υποθέσεων της Γερουσίας: «Το μπόνους ηλεκτρικής ενέργειας αντιπροσωπεύει 1,2 δισεκατομμύρια ευρώ και το 40% αυτού του μπόνους πηγαίνει σε κινεζικά εργοστάσια. Ο Γάλλος φορολογούμενος δεν προορίζεται να χρηματοδοτήσει την ανάπτυξη κινεζικών εργοστασίων.»
Αλλά αυτό δεν είναι τόσο απλό, γιατί είναι αδύνατο στην Ευρώπη, νόμιμα, να επιδοτούνται μόνο τα αυτοκίνητα που κατασκευάζονται στην Γηραιά Ήπειρο.
Η ιδέα όμως της Γαλλίας είναι να «Προϋποθέτει το οικολογικό μπόνους να αποδίδονται σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα με υψηλό περιβαλλοντικό αποτύπωμα».
Μεταξύ ενός ηλεκτρικού οχήματος που παράγεται στη Γαλλία και ενός ηλεκτρικού οχήματος που παράγεται στην Κίνα, το ηλεκτρικό όχημα που παράγεται στην Κίνα εκπέμπει 46% περισσότερο CO2 στην παραγωγή. Ξεκαθάρισε ο Bruno Le Maire.
Αφαίρεση επιδότησης
Υπό το παραπάνω πρίσμα να επανεξεταστεί περαιτέρω η κλίμακα της οικολογικής ποινής. Επί του παρόντος, το όριο ενεργοποίησης είναι από 123 g/km CO2, αλλά αυτό θα μπορούσε να μειωθεί στα 115 ή ακόμα και στα 110 g/km CO2, συμπεριλαμβάνοντας έτσι πολλά περισσότερα μοντέλα.
Τέλος, το ανώτατο όριο της ποινής στα 50.000 ευρώ ή το 50% της τιμής του οχήματος θα μπορούσε να αφαιρεθεί ενώ θα πρέπει να τροποποιηθεί η ποινή βάρους.
Επί του παρόντος, ο φόρος επί της μάζας σε κατάσταση λειτουργίας ανέρχεται σε 10 ευρώ/κιλό πέραν των 1.800 κιλών για θερμικά οχήματα.
Αυτός ο φόρος, ο οποίος συνδυάζεται με το πρόστιμο CO2, περιορίζεται επί του παρόντος σε 50.000 ευρώ ή 50%.
Η Γαλλική κυβέρνηση εξετάζει να μειωθεί το όριο στους 1,7 ή 1,6 τόνους και θα προτείνει να τερματιστεί ο περιορισμός της ποινής του αυτοκινήτου στο 50% της αξίας του οχήματος, και πάλι για τη χρηματοδότηση αυτής της έκπτωσης φόρου.
Έτσι, ένα ηλεκτρικό βαρύ αυτοκίνητο που πωλείται σήμερα με 87.600 ευρώ συμπεριλαμβανομένου του οικολογικού bonus, θα μπορούσε τώρα να κοστίζει 108.720 ευρώ (58.400 ευρώ για το αυτοκίνητο, 50.000 ευρώ μπόνους και 320 ευρώ φόρος βάρους).
Τέλος, αυτός ο φόρος θα μπορούσε να ισχύει και για τα plug-in υβριδικά, τα οποία απαλλάσσονται επί του παρόντος, καθώς και για τα ηλεκτρικά οχήματα, αλλά σύμφωνα με υψηλότερα όρια λόγω του βάρους των μπαταριών.
Ας μην ξεχνάμε ότι τα ηλεκτρικά οχήματα θα μπορούσαν να είναι υπεύθυνα, σε μεγάλο βαθμό λόγω του βάρους τους, για αρκετά υψηλή ρύπανση μέσω των ελαστικών τους!