Κόστος προμίσθωσης από 1,9 έως και 2 ευρώ πληρώνουν οι πελάτες της Beat στην Ελλάδα από τις 16 Ιουνίου ώστε η εταιρεία να μπορέσει να προσελκύσει περισσότερα Ταξί στην πλατφόρμα της και να καλύψει την αυξημένη ζήτηση.
Σύμφωνα με την εταιρεία η συγκεκριμένη κίνηση θα ενισχύσει το εισόδημα των οδηγών ενώ το κόστος προμίσθωσης είναι απολύτως νόμιμο καθώς προσδιορίζεται σε σχετική Υπουργική Απόφαση και αντιστοιχεί στο ποσό που πρέπει να πληρώσεις για να χρησιμοποιήσεις μια υπηρεσία κλήσης ταξί.
Ωστόσο στις 23 Ιουνίου η εταιρεία με νέα ανακοίνωση τονίζει ότι μειώνει το κόστος προμίσθωσης από τα 2 ευρώ σε 1,2 ευρώ! Σύμφωνα με πληροφορίες οι πελάτες που χρησιμοποιούν την πλατφόρμα αποφάσισαν να «τιμωρήσουν» την εταιρεία και να χρησιμοποιήσουν άλλες εφαρμογές εύρεσης Ταξί που δεν επιβάλλουν κόστος προμίσθωσης ακόμη. Το αποτέλεσμα ήταν η κάθετη πτώση της ζήτησης των υπηρεσιών Ταξί στην πλατφόρμα της Beat με την άμεση αντίδραση της ίδιας της εταιρείας ώστε να περιορίσει τις… ζημιές. Πάντως η Beat επισημαίνει ότι η αναπροσαρμογή έγινε μετά τον εξορθολογισμό των τιμών του ταξί από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών…
Η νέα ανακοίνωση της Beat αναγράφει ότι: «Σε συνέχεια της ενημέρωσης της προηγούμενης εβδομάδας (Πέμπτη 16/6) σε οδηγούς ταξί και επιβατικό κοινό για την επιβολή της χρέωσης προμίσθωσης, η Νο1 εφαρμογή κλήσης ταξί στην Ελλάδα αποφασίζει τη μείωσή της από €2 σε €1,20 με εφαρμογή από την Παρασκευή 24/6 και ώρα 12:00 μ.μ. Η αναπροσαρμογή έρχεται μετά τον εξορθολογισμό των τιμών του ταξί από το αρμόδιο Υπουργείο, ώστε να μειωθεί η επιβάρυνση των επιβατών.
Η αρχική απόφαση έχει επιφέρει ήδη υψηλότερο επίπεδο υπηρεσιών για τους επιβάτες, ενισχύοντας παράλληλα το εισόδημα των οδηγών. Αξίζει να σημειωθεί ότι, ήδη από τις πρώτες μέρες εφαρμογής του μέτρου, 8 στους 10 επιβάτες της BEAT εξυπηρετούνται άμεσα, καθώς οι 8.000 συνεργαζόμενοι οδηγοί ταξί διπλασίασαν το χρόνο που μένουν ενεργοί στην πλατφόρμα εξυπηρετώντας διαδρομές. Παράλληλα, την τελευταία εβδομάδα καταγράφεται 5% αύξηση στις διαδρομές που ολοκληρώνονται μέσα από την εφαρμογή.
Με τη ζήτηση για υπηρεσίες ταξί να αυξάνεται συνεχώς – και συνολικά 61% σε σχέση με το 2019 – η εταιρεία υποστηρίζει διαρκώς τους συνεργαζόμενους οδηγούς της ώστε να μπορεί να προσφέρει υψηλής ποιότητας υπηρεσίες στους επιβάτες. Η ανάγκη στήριξης του εισοδήματος των οδηγών είχε ερευνηθεί* και γνωστοποιηθεί από την εταιρεία, ενώ οι ταυτόχρονες και επακόλουθες καθυστερήσεις στην εύρεση ταξί την έκαναν επιτακτική.»
H πρώτη ανακοίνωση προς τους πελάτες
Η προηγούμενη ανακοίνωση της εταιρείας Beat προς τους πελάτες της ανέφερε ότι: «Από την πρώτη ημέρα λειτουργίας του Beat δουλεύουμε σκληρά για να καλύψουμε τη ζήτηση των χρηστών μας για υπηρεσίες ταξί 24 ώρες το 24ωρο. Μας στηρίξατε και σας είμαστε ευγνώμονες. Γι’ αυτό θα είμαστε ευθείς, διαφανείς και ειλικρινείς μαζί σας.
Για περισσότερα από 11 χρόνια απορροφούμε ένα κόστος προκειμένου να μπορείτε να βρείτε ποιοτικές υπηρεσίες με τη γνωστή ασφάλεια και αξιοπιστία, με την οποία ταυτίστηκε το Beat. Παρά το γεγονός πως σχεδιάζουμε πολύ όμορφα πράγματα για το μέλλον, δυστυχώς είναι αδύνατον σήμερα να συνεχίσουμε με το ίδιο μοντέλο λειτουργίας.
Με τη ζήτηση για υπηρεσίες ταξί να αυξάνεται συνεχώς και συνολικά 61% σε σχέση με το 2019, είναι δύσκολο για τους οδηγούς να τα βγάλουν πέρα, αλλά και να καλύπτουν την συνεχώς αυξανόμενη ζήτηση.
Το υψηλό πλέον κόστος λειτουργίας ενός ταξί σε συνδυασμό με μια από τις χαμηλότερες τιμές ταξί στην Ευρώπη και τη συνειδητή επιλογή του Beat να αποδίδει φόρους στο ελληνικό κράτος και όχι στο εξωτερικό, καθιστούν αναγκαία μια αλλαγή.
Από τις 16 Ιουνίου 2022, σε όλες τις κλήσεις ταξί μέσω του Beat θα υπάρχει κόστος προμίσθωσης από €1,92 έως €2.
Αυτή η αλλαγή θα ενισχύσει το εισόδημα των οδηγών και θα μας επιτρέψει να εξυπηρετήσουμε περισσότερους πελάτες.
Από την πλευρά μας θα συνεχίσουμε να παρακολουθούμε στενά την αγορά αξιολογώντας συνεχώς την απόφαση αυτή και τα αποτελέσματα της, ώστε να προβούμε έγκαιρα σε τυχόν αναπροσαρμογές εφόσον αυτό κριθεί αναγκαίο ή το επιβάλλουν τυχόν νέες ρυθμιστικές αποφάσεις για το κόστος υπηρεσιών ταξί.
Τι είναι το κόστος προμίσθωσης;
Το κόστος προμίσθωσης είναι μια νόμιμη χρέωση σύμφωνα με τη νομοθεσία, που μπορεί να κυμαίνεται από €0 έως €5,65 (αρ.απόφασης ΥΜΕ Α54501/5518/28.1.2014) και αντιστοιχεί στο ποσό που πρέπει να πληρώσεις για να χρησιμοποιήσεις μια υπηρεσία κλήσης ταξί. Χρησιμοποιείται ήδη από τους περισσότερους παρόχους τηλεφωνικής ή ψηφιακής διαμεσολάβησης ταξί στην Ελλάδα.
Ποιος εισπράττει το ποσό του κόστους προμίσθωσης;
Ο οδηγός. Στο Beat, αποφασίσαμε να στηρίξουμε τους συνεργαζόμενους οδηγούς μας στα καθημερινά λειτουργικά τους έξοδα και να τους προσφέρουμε περισσότερα έσοδα για διαδρομές μέσα στην πόλη.
Γιατί προκύπτει τώρα ανάγκη για την επιβολή της συγκεκριμένης χρέωσης;
Πριν τη δημιουργία του Beat, το κόστος κλήσης ήταν δεδομένο. Εδώ και 11 χρόνια καταφέραμε να απορροφήσουμε το συγκεκριμένο κόστος, ώστε η υπηρεσία κλήσης ταξί να είναι εντελώς δωρεάν προς τους επιβάτες. Δυστυχώς, αυτό δε μπορεί να συμβεί πια.
Το κόστος των υπηρεσιών ταξί στη Ελλάδα είναι από τα χαμηλότερα στην Ευρώπη, δίχως να έχει αυξηθεί για σχεδόν μια δεκαετία. Την ίδια ώρα, η υπέρογκη αύξηση στο κόστος καυσίμων και το υψηλότατο κόστος απόκτησης άδειας, έχουν συρρικνώσει σημαντικά τα έσοδα των οδηγών, ωθώντας σχεδόν 2,000 οχήματα εκτός αγοράς, λόγω του υψηλού κόστους λειτουργίας, παρά την υπερβολική ζήτηση.
Είναι τόσο ασύμφορη η λειτουργία ταξί στα μεγάλα αστικά κέντρα, που σημαντικός αριθμός οδηγών επιλέγει να εργάζεται σχεδόν αποκλειστικά σε λιμάνια και αεροδρόμια, προκειμένου να περιορίζει τα κόστη και να εξυπηρετεί κατά προτεραιότητα υψηλής αξίας διαδρομές.
Όλα αυτά, αθροιστικά, περιορίζουν σημαντικά τις δυνατότητες εξυπηρέτησης των κατοίκων της πόλης, με αποτέλεσμα υψηλούς χρόνους αναμονής για τους επιβάτες. Με την κίνηση μας στοχεύουμε να κινητοποιήσουμε τους οδηγούς, προσφέροντας τους περισσότερα έσοδα για διαδρομές, ώστε να μπορούμε να εξυπηρετούμε όσο το δυνατόν περισσότερους επιβάτες!
Δηλαδή αυτό σημαίνει ότι θα βρίσκω πιο εύκολα ταξί από ‘δω και πέρα;
Στο Beat θα βρεις το μεγαλύτερο δίκτυο συνεργαζόμενων οδηγών στην Ελλάδα, ενώ κάθε εβδομάδα εγγράφονται δεκάδες νέοι οδηγοί.
Πέρα από τον σημαντικό αριθμό κινήτρων και προνομίων που ήδη απολαμβάνουν όλοι οι οδηγοί που επιλέγουν να δουλεύουν με εμάς, φροντίζουμε συνεχώς να τους προσφέρουμε επιπλέον παροχές. Οικονομικά κίνητρα, loyalty program με κοινωνικές παροχές, εκπτωτικές συμφωνίες για τη συντήρηση και αγορά των οχημάτων τους.
Σ’ αυτές προστίθεται και η είσπραξη του κόστους προμίσθωσης, έτσι ώστε και οι ίδιοι να έχουν μεγαλύτερο όφελος και εσύ ως πελάτης να εξυπηρετείσαι ευκολότερα.
Αναμένουμε λοιπόν ότι θα εξασφαλίσουμε ένα υψηλότερο επίπεδο στις υπηρεσίες μας, ώστε και εσύ να μπορείς να βρεις ταξί πιο εύκολα. Είναι ωστόσο σημαντικό να αναφέρουμε ότι πάντα θα υπάρχουν ώρες αιχμής με πολύ αυξημένη ζήτηση, όπου ο αριθμός των διαθέσιμων οδηγών θα είναι περιορισμένος.
Γιατί εφαρμόζετε το κόστος προμίσθωσης αντί να μειώσετε την προμήθεια και να απορροφήσετε εσείς αυτό το κόστος;
Το προσπαθήσαμε στο παρελθόν και δεν ήταν αρκετό. Το γνωρίζεις ήδη, γιατί δεν έβρισκες εύκολα ταξί ούτε το 2019, ούτε το 2021, ούτε φέτος. Άλλωστε, μην ξεχνάς, πως η προμήθεια της Beat, πέρα από τα λειτουργικά κόστη της εταιρείας μας, επιστρέφεται στους οδηγούς με τη μορφή οικονομικών κινήτρων, ώστε να εξυπηρετούν επιβάτες σε ώρες αιχμής.»