Η Audi σκοπεύει να απολύσει περίπου το 15% του γερμανικού εργατικού δυναμικού της για να αυξήσει τα κέρδη της κατά 6 δισ. ευρώ καθώς η αυτοκινητοβιομηχανία προωθεί ένα σχέδιο αναδιάρθρωσης για να προσαρμοστεί στην δαπανηρή μετάβαση στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Η premium μάρκα Audi του ομίλου Volkswagen δήλωσε ότι θα μειώσει έως 9.500 θέσεις εργασίας μέχρι το 2025, αλλά θα δημιουργήσει επίσης έως 2.000 νέες θέσεις στους τομείς της ηλεκτρικής κινητικότητας και της ψηφιοποίησης.
«Η εταιρεία πρέπει να γίνει μεταλλαχτεί για το μέλλον, πράγμα που σημαίνει ότι δεν θα χρειαστούν πλέον κάποια επαγγελματικά προσόντα και θα δημιουργηθούν νέα» δήλωσε η Audi.
Οι θέσεις θα μειωθούν από εθελοντικά μέτρα, συμπεριλαμβανομένης της πρόωρης συνταξιοδότησης, δήλωσε η Audi μετά από συμφωνία με τους εκπροσώπους των εργαζομένων.
Οι περίπου 50.000 υπόλοιποι υπάλληλοι της Audi στη Γερμανία θα έχουν εγγυήσεις απασχόλησης μέχρι το 2029.
Η Audi θα εξορθολογίσει τα γερμανικά της εργοστάσια σε Ingolstadt και Neckarsulm με ετήσια παραγωγή 450.000 και 225.000 μονάδων αντίστοιχα, προσθέτοντας την παραγωγή ηλεκτρικών αυτοκινήτων στα δύο εργοστάσια για να εξασφαλίσει επαρκή απόδοση.
Το αφεντικό της Audi, Peter Mosch , δήλωσε: «Έχουμε φτάσει σε ένα σημαντικό ορόσημο καθώς οι θέσεις εργασίας του πυρήνα του εργατικού μας δυναμικού είναι ασφαλείς».
Στην πρίζα
Η Audi πιέζει για μια νέα αρχή με μια αναθεώρηση των μοντέλων της, η οποία οδήγησε στην απόφαση να σταματήσει το coupe TT το οποίο θα αντικατασταθεί από ένα ηλεκτρικό μοντέλο.
Για να αναζωογονήσει την ορμή, η Audi θα ξεκινήσει πέντε πλήρως ηλεκτρικά και επτά plug-in υβριδικά μοντέλα μέσα σε δύο χρόνια και θα διευρύνει τη σύνθεση σε περισσότερα από 30 ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα μέχρι το 2025.
Αλλά η μετάβαση θα είναι δαπανηρή μετά από υψηλότερες δαπάνες σε ηλεκτρικά μοντέλα όπως το E -tron συνέβαλε στην επιστροφή πέρυσι στο 6% από 7,8%. Η Audi κατασκευάζει το E-tron στο εργοστάσιό της στις Βρυξέλλες.
Η Audi δήλωσε ότι οι περικοπές θέσεων εργασίας, οι οποίες περιλαμβάνουν και θέσεις διαχείρισης, θα συμβάλουν στην επίτευξη περιθωρίου κέρδους από 9% έως 11%.
Η εταιρεία επίσης στοχεύει σε ελαφρώς υψηλότερες παραδόσεις και έσοδα φέτος και ένα λειτουργικό περιθώριο κέρδους μεταξύ 7% και 8,5%.
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες αγωνίζονται με την ύφεση της αυτοκινητοβιομηχανίας, ιδιαίτερα στην κεντρική αγορά της Κίνας, και την ανάγκη αύξησης των επενδύσεων σε ηλεκτρικά οχήματα, καθώς πολλές χώρες προχωρούν στην τελική απαγόρευση των συμβατικών κινητήρων καύσης.
Η συμμόρφωση με τους αυστηρότερους ευρωπαϊκούς κανόνες εκπομπών απαιτεί σημαντικές επενδύσεις, ενώ οι εμπορικοί πόλεμοι και η αβεβαιότητα που σχετίζεται με το Brexit προσθέτουν στην πολυπλοκότητα της διαχείρισης της μετάβασης στη νέα τεχνολογία.
Η Audi πάλεψε με αυστηρότερες διαδικασίες δοκιμών εκπομπών WLTP που τέθηκαν σε ισχύ την προηγούμενη χρονιά στην Ευρώπη προκάλεσαν την μεγάλη καθυστέρηση στις παραδόσεις νέων αυτοκινήτων.