Αύξηση-ρεκόρ 39% σημείωσαν οι πωλήσεις καινούριων IX

Του Γιώργου Κ. Ανδρή

andris@carpress.gr

 

Με τέρμα το γκάζι εισήλθε στο 2018 η ελληνική αγορά αυτοκινήτου καθώς τον πρώτο μήνα του τρέχοντος έτους οι πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων σημείωσαν αύξηση 39% και διατέθηκαν πάνω από 8.950 καινούρια ΙΧ έναντι 6.460 οχημάτων τον αντίστοιχο μήνα του 2017.

Ωστόσο πολλές είναι οι «φωνές» που κάνουν λόγο για παραγγελίες προηγούμενων μηνών οι οποίες παραδόθηκαν τον πρώτο μήνα του 2018 και κάποιες άλλες «φωνές» για αυξημένες πωλήσεις εταιρικών αυτοκινήτων.

Η αλήθεια να ξέρετε ότι βρίσκεται κάπου στη μέση και ειδικότερα το 58% του συνόλου των πωλήσεων, δηλαδή πάνω από 5.200 αυτοκίνητα πουλήθηκαν σε ιδιώτες καταναλωτές και το υπόλοιπο 42%, δηλαδή περίπου 3.750 αυτοκίνητα, αφορούσαν εταιρικές πωλήσεις.

Δηλαδή τον Ιανουάριο του 2018 οι ιδιώτες καταναλωτές αποτέλεσαν την ατμομηχανή της αγοράς και μάλιστα τη στιγμή που περίπου 8 στις 10 πωλήσεις καινούριων ΙΧ πραγματοποιείται με μετρητά τότε σίγουρα επιβεβαιώνεται η παραπάνω εκτίμηση.

Στελέχη της αγοράς πάντως εκτιμούν πως το σύνολο των δύο τελευταίων μηνών, οι πωλήσεις σημειώνουν μεν αύξηση αλλά σε ποσοστό περίπου 15-18% και εκτιμούν πως τον Φεβρουάριο θα φανεί η πραγματική δυναμική της αγοράς όπου δεν θα υπάρχουν παραδόσεις νέων ΙΧ που προέρχονται από παραγγελίες προηγούμενων μηνών.

Πάντως με τέτοια ποσοστά ανόδου δεν είναι πλέον και λίγοι εκείνοι που φοβούνται πως θα «ανοίξει η όρεξη» κάποιων στελεχών του οικονομικού επιτελείου και είναι πολύ πιθανό να «ανακαλύψουν» νέους τρόπους είσπραξης επιπλέον εσόδων από την αγορά αυτοκινήτου…

 

Πρώτη η Toyota

Με το δεξί ξεκίνησε την εμπορική της πορεία η Toyota στην Ελλάδα καθώς η ιαπωνική εταιρεία αποτέλεσε την μοναδική εταιρεία που έσπασε το «φράγμα» των 1.200 μονάδων σημειώνοντας αύξηση 25,5%.

Στην δεύτερη θέση έχει ανέβει η Peugeot, του ομίλου Συγγελίδη, η οποία κατάφερε να διαθέσει πάνω από 920 μονάδες και να καταγράψει αύξηση 86,4%.

Στην τρίτη θέση βρέθηκε η Opel με 761 μονάδες σημειώνοντας επίσης πολύ υψηλό ποσοστό ανόδου (74%) ενώ σε απόσταση «αναπνοής» βρέθηκε η VW, του ομίλου Μανδύλα, με 721 πωλήσεις αλλά μικρότερο ποσοστό αύξησης 8,7%.

Την πρώτη πεντάδα συμπληρώνει η Nissan με 620 μονάδες και ποσοστό αύξησης 37,8%.

Πάντως οι εισαγωγικές εταιρείες που σημείωσαν τα υψηλότερα ποσοστά ανόδου τον Ιανουάριο αφορούν την Jaguar με 400%, την  Seat με 337%, την Mitsubishi με 200% ενώ στο δυναμικά εισήλθαν στο νέο έτος και οι Hyundai – Kia του ομίλου Βασιλάκη με ποσοστά ανόδου 142% και 186% αντίστοιχα.

Αντίθετα με αρνητικό πρόσημο εισήλθαν στο 2018 οι Mercedes με -3,8%, η BMW με -9,9%, Alfa Romeo -27.5%, Porsche -37.5% και Mazda -97.8%.