Το νέο Peugeot 508 αλλάζει τα πάντα, καθώς διαθέτει συμπαγείς διαστάσεις και περιορισμένο ύψος.
Ο νέος εξωτερικός σχεδιασμός δείχνει το μοντέλο πιο επιθετικό και στιβαρό, ενώ στο εσωτερικό κυριαρχεί το εμβληματικό design του Peugeot i-Cockpit. Παράλληλα διαθέτει υποδειγματική οδική συμπεριφορά, νέους κινητήρες, πληθώρα τεχνολογικών καινοτομιών και μεγάλη ποιοτική εξέλιξη.
Ο σχεδιασμός του νέου μοντέλου ανήκει σε μεγάλο βαθμό στον επικεφαλής σχεδιαστή Πιέρ Πολ Ματέι ο οποίος έκανε την υπέρβαση για τα γαλλικά δεδομένα. Μαζί με την ομάδα του θέλησε να κάνει ένα ξεχωριστό αυτοκίνητο στην κατηγορία D.
«Μας ανατέθηκε η αποστολή να εκφράσουμε το στόχο του συγκεκριμένου project στο σχεδιασμό του αυτοκινήτου. Ο στόχος ήταν διπλός. Πρώτα η ενσωμάτωση της αναβάθμισης της μάρκας στην αγορά και η διασφάλιση ότι το αυτοκίνητο θα μπορούσε να βρει τη θέση του στην ιδιαίτερα απαιτητική αγορά των sedan της κατηγορίας D. Το νέο 508 είχε ως στόχο να βασίζεται σε μοναδικές και εντυπωσιακές αναλογίες ώστε να τραβά άμεσα την προσοχή, να ξεχωρίζει και να διακρίνεται από τους ανταγωνιστές του. Μέσα από αυτές τις ιδανικές αναλογίες μπορέσαμε να ανταποκριθούμε στην απαίτηση της εταιρείας για κομψότητα, απλότητα και στυλ», τονίζει ο σχεδιαστής μετά την ολοκλήρωση του μοντέλου του.
Ο ίδιος πάντως αντιμετώπισε πολλές δυσκολίες κατά τη διάρκεια του σχεδιασμού. Το δυσκολότερο για τον ίδιο, όπως εκμυστηρεύεται, ήταν το πίσω μέρος. «Το πίσω μέρος ήταν το πιο περίπλοκο σχεδιαστικά μέρος, καθώς η κεκλιμένη οροφή ήταν καθοριστική για την ταυτότητα του αυτοκινήτου. Ωστόσο, έπρεπε να διατηρήσουμε το δυναμισμό του αμαξώματος και να διασφαλίσουμε την προσβασιμότητα που έπρεπε να συμβαδίζει με τα πρότυπα της κατηγορίας. Έπρεπε να αναθεωρήσουμε τον τρόπο σχεδιασμού του αυτοκινήτου. Αυτό μας οδήγησε σε ένα μοναδικό επίτευγμα στη συγκόλληση των μερών μεταξύ τους, κάτι που παρατηρείται ιδιαίτερα στα πίσω φτερά. Δεν το είχαμε κάνει ποτέ πριν. Πρόκειται για τεχνική που χρησιμοποιείται γενικά μόνο για σπορ αυτοκίνητα. Έπρεπε να αναθεωρήσουμε ό,τι ακολουθούσαμε μέχρι σήμερα στον τομέα της συγκόλλησης, ώστε να πετύχουμε αυτό το αποτέλεσμα», επισήμανε ο Πιέρ Πολ Ματέι.
Όσο για την ιδιαιτερότητα του νέου 508, αυτή εντοπίζεται στις τέλειες αναλογίες ως προς τις διαστάσεις. «Ουσιαστικά ξαναγράψαμε τους κανόνες σχεδιασμού ενός αυτοκινήτου του segment D. Για να πετύχουμε τέτοιες αναλογίες, εφόσον το μήκος μειώθηκε κατά 8 εκ. σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο, μετακινήσαμε προς τα πίσω τη βάση του παρμπρίζ ώστε να δώσουμε μεγαλύτερο μήκος στο καπό. Στη συνέχεια υιοθετήσαμε τις πόρτες χωρίς πλαίσιο, που μας επέτρεψαν να έχουμε ένα μοντέλο πολύ πιο χαμηλό από τους περισσότερους ανταγωνιστές μας. Το αυτοκίνητο είναι κατά 6 εκ. χαμηλότερο από τον προκάτοχό του. Έτσι το αμάξωμα δείχνει ιδιαίτερα φαρδύ, παρότι το πλάτος του κυμαίνεται στον μέσο όρο της κατηγορίας. Καθώς το αυτοκίνητο έπρεπε να είναι ιδιαίτερα αεροδυναμικό, σχεδιάσαμε στενότερο το εμπρός από το πίσω μέρος, αντίθετα με την εντύπωση που δίνει. Επιτύχαμε αυτή την εκπληκτική εμφάνιση μειώνοντας το βάρος της καμπίνας κι έτσι μπορέσαμε να φτιάξουμε τα πίσω φτερά σε μια κλίμακα που σπάνια συναντούσαμε στο παρελθόν. Είναι ένα από τα μυστικά της εντυπωσιακής εμφάνισης του νέου Peugeot 508», ολοκλήρωσε ο σχεδιαστής της Peugeot.
Πηγή Πληροφοριών: ΑΠΕ