Τις υπογραφές του υπουργού Μεταφορών κ. Σπίρτζη και του υπουργού Οικονομίας Ευκλείδη Τσακαλώτου αναμένει η Κοινή Υπουργική Απόφαση που αφορά στην κυκλοφορία των Ιστορικών Οχημάτων ή αλλιώς αντίκες οι οποίες έχουν «ακινητοποιηθεί» εδώ και πολλούς μήνες.
Σύμφωνα με πληροφορίες η ΚΥΑ θα περιλαμβάνει μεταξύ άλλων:
– Επιτρέπεται η κυκλοφορία των ιστορικών οχημάτων με ίδιες δυνάμεις (όχι τρέιλερ) δύο ήμερες πριν και μια ημέρα μετά από κάθε αγώνα, εκδήλωση κτλ.
Η κυκλοφορία επιτρέπεται ασχέτως νομού ή επικράτειας ακόμη, αρκεί το αυτοκίνητο να φέρει βεβαίωση της ομοσπονδίας ή του διοργανωτή ότι κινείται για να πάρει μέρος στον συγκεκριμένο αγώνα ή εκδήλωση.
– Επιτρέπεται η κυκλοφορία των Ιστορικών Αυτοκινήτων την 1η Τετάρτη και το 3ο Σάββατο κάθε μήνα με σκοπό την επίσκεψη σε συνεργείο για συντήρηση/επισκευή. Αν το αυτοκίνητο μείνει στο συνεργείο πάνω από μια μέρα, τότε κατ’ εξαίρεση επιτρέπεται οποιαδήποτε μέρα να επιστρέψει στη βάση του, αρκεί να συνοδεύεται από το τιμολόγιο του συνεργείου ακόμη και αν αυτό είναι μηδενικό.
– Επιτρέπεται μια Κυριακή το μήνα η κίνηση του Ιστορικού Αυτοκινήτου χωρίς να υπάρχει κάποια εκδήλωση, για λόγους συντήρησης. Μοναδικός περιορισμός είναι ότι σε αυτήν την περίπτωση δεν μπορεί το αυτοκίνητο να βγει από τα όρια του νομού στον οποίο ανήκει.
– Για να πιστοποιηθεί σε ποιο νομό ανήκει το αυτοκίνητο, ο κάθε ιδιοκτήτης θα υποχρεούται να δηλώσει μια έδρα (κατοικία, γραφείο, κτλ) χωρίς να είναι υποχρεωμένος να δηλώσει την ύπαρξη χώρου στάθμευσης. Απλώς μια διεύθυνση.
– Οι πινακίδες των Ιστορικών Οχημάτων (η πιστοποίηση δηλαδή αν κάποιο όχημα μπορεί ή όχι να ανήκει στη συγκεκριμένη κατηγορία), θα δίνονται από τον φορέα εκείνο ο οποίος έχει την αναγνώριση της Διεθνούς Ομοσπονδίας Ιστορικού Αυτοκινήτου (FIVA) στην χώρα μας. Αν η FIVA χρήσει περισσότερους του ενός εκπροσώπους, τότε και αυτοί θα έχουν το ανάλογο δικαίωμα να εκχωρούν πινακίδες.