- Του Δημήτρη Γεωργόπουλου
Εισήλθαμε αισίως στον Ιούλιο και βρισκόμαστε στην καρδιά του καλοκαιριού και οι καλοκαιρινές βόλτες με μοτοσυκλέτα είναι συνεχείς. Οι διακοπές και τα τριήμερα αρχίζουν να οργανώνονται και όπως λέει και η λαϊκή ρήση «των φρονίμων τα παιδιά πριν πεινάσουν μαγειρεύουν». Γι’ αυτό πρέπει το όχημά μας να είναι έτοιμο να ανταπεξέλθει στις δοκιμασίες που θα το καλέσουμε να ανταποκριθεί.
Μία μοτοσυκλέτα που βρίσκετε κάθε μέρα στο δρόμο έχει και τις ανάλογες φθορές, κάποιες από τις οποίες είναι ορατές και κάποιες που θέλουν έλεγχο από έναν μηχανικό ή και από εμάς αν έχουμε της απαραίτητες γνώσεις.
ΕΛΕΓΧΟΣ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΑΣ
Πριν ξεκινήσετε λοιπόν το ταξίδι σας φροντίστε να ετοιμάσετε σωστά την μοτοσυκλέτα σας. Αρχικά πλύντε την για να μπορέσετε να ελέγξετε αν υπάρχουν διαρροές σε υγρά ή κάποια σημεία που έχουν επικίνδυνα φθαρεί.
Έλεγχος Ελαστικών
– τα ελαστικά θα πρέπει να είναι σε καλή κατάσταση και όχι φθαρμένα
– έλεγχος πιέσεως αέρος (πρέπει να γίνεται όταν τα λάστιχα είναι κρύα)
– το πέλμα το ελαστικών δεν πρέπει να είναι μικρότερο του 1 χιλιοστού
Έλεγχος Αλυσίδας
– η αλυσίδα θα πρέπει να είναι τεντωμένη (πρέπει να ταλαντώνεται περίπου στα 2-3 εκ.)
– θα πρέπει η αλυσίδα να είναι λαδωμένη πριν από κάθε ταξίδι και κάθε περίπου 500km πρέπει να ξαναλαδώνεται
Έλεγχος Φρένων
– έλεγχος υγρών φρένων (στην περίπτωση που διαπιστώσουμε ότι η στάθμη των υγρών έχει μειωθεί και βρίσκεται κάτω του επιτρεπτού ορίου, δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να τα συμπληρώσουμε, αλλά θα πρέπει να απευθυνθούμε στον μηχανικό μας)
Έλεγχος Υγρών Λίπανσης, Ψυγείου, Μπαταρίας
– έλεγχος στάθμης λαδιού (στην περίπτωση που έχει μειωθεί η στάθμη μπορούμε να συμπληρώσουμε, χρησιμοποιώντας τον ίδιο τύπο λαδιού)
– έλεγχος στάθμης νερού του ψυγείου (καλό είναι η ένδειξη να βρίσκεται πάνω από τη μέση)
– έλεγχος υγρών μπαταρίας
Έλεγχος ηλεκτρικών μηχανισμών, διακόπτες – λάμπες
– έλεγχος λειτουργίας φλας
– έλεγχος λειτουργίας στα φώτα πορείας (μικρή, μεσαία, μεγάλη σκάλα και σινιάλο)
– έλεγχος λειτουργίας στα φώτα των φρένων (μπροστινό – οπίσθιο φρένο)
Θα έλεγα ότι καλό και φρόνιμο θα ήταν το τελικό «οκ» να το έχουμε από μηχανικό που γνωρίζει τα πράγματα πολύ καλύτερα από εμάς.
Καλό ταξίδι και πάντα όρθιοι!!!.