- Του Δημήτρη Γεωργόπουλου
Ο ιδιοκτήτης του θα εκτιμήσει αμέσως στο F800GS, σε σχέση με τον προκάτοχό του, τη δεξαμενή μεγαλύτερης χωρητικότητας (23,8 λίτρα καυσίμου από 15,8), τη βελτιωμένη προστασία από τον άνεμο, το πιο άνετο κάθισμα και τα off-road προστατευτικά για τον κινητήρα και το τιμόνι. Μια άλλη βασική προσθήκη είναι το ανανεωμένο ABS και ASC (σύστημα ελέγχου πρόσφυσης) σύστημα που επιτρέπει πολύ πιο επιθετική είσοδο του αναβάτη σε στροφές, αλλά και extreme οδήγηση στη φύση.
Το εντυπωσιακό με το μοντέλο της δοκιμής μας είναι, ότι με την ίδια ευκολία που κινείται στην άσφαλτο, το ίδιο εύκολα και με προθυμία θα κινηθεί σε δύσβατους on- off δρόμους ή αλλιώς μονοπάτια.
Αν και η λειτουργία του ABS δεν κλείνει τελείως στον πίσω τροχό (όπως στο GS 1200), στο F800 είναι αρκετά αποτελεσματική και με αυτή τη ρύθμιση. Στη λάσπη, την άμμο και σε σαθρά σημεία, τα ελαστικά Continental TKC80 που φοράει το F800GS συμπεριφέρθηκαν εντυπωσιακά.
Μια άλλη έκπληξη, το ASC επιτρέπει τη λειτουργία Endurο και διαθέτει ειδική ρύθμιση για τη λειτουργία αυτή, με οριακό παρεμβατικό χαρακτήρα στην οδήγηση εκτός δρόμου. Επιτρέπει στον αναβάτη να “πλασάρει” τη μοτοσυκλέτα πριν την είσοδο της στροφής μπλοκάροντας ελεγχόμενα τον τροχό, ένας τρόπος οδήγησης απαραίτητος για κάποιον που θέλει να κινηθεί με ρυθμό αρκετά γρήγορο σε δύσκολες συνθήκες.
Το υποπλαίσιο έχει ενισχυθεί για να αντέχει τις μεγαλύτερες καταπονήσεις και τα μαρσπιέ του οδηγού έχουν φαρδύνει για να προσφέρουν καλύτερο πάτημα στα δύσκολα. Ενισχυμένο επίσης εμφανίζεται και το λεβιέ του ποδόφρενου, έχοντας γίνει πλέον ρυθμιζόμενο.
Τέλος, οι καταναλώσεις είναι λίγο πιο τσιμπημένες, καθώς για κάθε 100 χλμ. με σταθερή ταχύτητα 90 χλμ./ώρα απαιτούνται 4,3 λίτρα (έναντι 3,8), τη στιγμή που με ταχύτητα 120 χλμ./ώρα φλερτάρεις στα 5,7 λίτρα (αντί 5,2). Οι λόγοι για τις παραπάνω αυξήσεις προφανείς, μεγαλύτερο βάρος και μετωπική επιφάνεια έχουν το κόστος τους.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ:
Κινητήρας
Τύπος Υδρόψυκτος, δικύλινδρος σε σειρά, τετράχρονος κινητήρας, τέσσερις βαλβίδες ανά κύλινδρο, δύο εκκεντροφόροι επικεφαλής, ξηρό κάρτερ λαδιού
Διάμετρος x Διαδρομή 82 mm x 75.6 mm
Κυβισμός 798 cc
Μέγιστη ισχύς 63 kW (85 hp) στις 7.500 σ.α.λ.
δυνατότητα μείωσης: 35 kW (48 hp) στις 7.000 σ.α.λ.
Μέγιστη ροπή 83 Nm στις 5.750 σ.α.λ.
δυνατότητα μείωσης: 63 Nm στις 4.000 σ.α.λ.
Σχέση συμπίεσης 12.0 : 1
Τροφοδοσία καυσίμου / διαχείριση κινητήρα Ηλεκτρονικά ελεγχόμενος ψεκασμός / ψηφιακή μονάδα διαχείρισης κινητήρα (BMS-K+)
Διαχείριση καυσαερίων Τριοδικός καταλυτικός μετατροπέας κλειστού βρόχου / προδιαγραφές εκπομπής καυσαερίων EU-3
Επιδόσεις / Κατανάλωση Καυσίμου
Τελική ταχύτητα 193 km/h
Κατανάλωση καυσίμου ανά 100 km με σταθερή ταχύτητα 90 km/h 4.3 l
Κατανάλωση καυσίμου ανά 100 km με σταθερή ταχύτητα 120 km/h 5.7 l
Τύπος καυσίμου Σούπερ αμόλυβδη βενζίνη, ελάχιστος αριθμός οκτανίων 95 (RON). Προαιρετικά προσφέρεται η δυνατότητα λειτουργίας με καύσιμο 91 οκτανίων (RON)
Ηλεκτρικό Σύστημα
Εναλλάκτης Τριφασικός εναλλάκτης 400 W (ονομαστική ισχύς)
Μπαταρία 12 V / 14 Ah, χωρίς απαιτήσεις συντήρησης
Σύστημα μετάδοσης ισχύος
Συμπλέκτης Υγρός πολύδισκος συμπλέκτης, μηχανικής λειτουργίας
Κιβώτιο ταχυτήτων 6 σχέσεων συνεχούς εμπλοκής, ενσωματωμένο στο στροφαλοθάλαμο
Δευτερεύουσα μετάδοση Ατέρμονη αλυσίδα o-ring με απόσβεση κραδασμών στην πλήμνη του πίσω τροχού
Πλαίσιο / φρένα
Πλαίσιο Σωληνωτό ατσάλινο πλαίσιο, κινητήρας ως φέρον στοιχείο
Ανάρτηση / θέση μπροστινού τροχού Ανάποδο τηλεσκοπικό πιρούνι, Ø 43 mm
Ανάρτηση / θέση πίσω τροχού Αλουμινένιο διπλό ψαλίδι, ελατήριο WAD (απόσβεση ανάλογα με τη διαδρομή), υδραυλικά ρυθμιζόμενη προφόρτιση, ρυθμιζόμενη επαναφορά
Διαδρομή ανάρτησης μπροστά/πίσω 230 mm / 215 mm
Μεταξόνιο 1,578 mm
Ίχνος 117 mm
Γωνία τιμονιού 64°
Ζάντες Ακτινωτές ζάντες
Ζάντα, εμπρός 2.15 x 21″
Ζάντα, πίσω 4.25 x 17″
Ελαστικό, εμπρός 90/90 – 21 54V
Ελαστικό, πίσω 150/70 – 17 69V
Φρένο, εμπρός Διπλό δισκόφρενο, πλευστοί δίσκοι διαμέτρου 300 mm, πλευστή δαγκάνα δύο εμβόλων, ABS
Φρένο, πίσω Μονός δίσκος, διάμετρος 265 mm, πλευστή δαγκάνα μονού εμβόλου, ABS
ABS BMW Motorrad ABS
Διαστάσεις / βάρη
Μήκος 2.305 mm
Πλάτος (με καθρέπτες) 925 mm
Ύψος (χωρίς τους καθρέπτες) 1.450 mm
Ύψος σέλας, βάρος κενό 890 mm (χαμηλή σέλα 860 mm)
Καμπύλη στο εσωτερικό του ποδιού, βάρος κενό 1.960 mm (χαμηλή σέλα 1.920 mm)
Βάρος άνευ φορτίου, έτοιμο για οδήγηση, με γεμάτο ρεζερβουάρ 1) 229 kg
Βάρος με άδεια δοχεία
Επιτρεπόμενο μέγιστο βάρος 454 kg
Ωφέλιμο φορτίο (με τον βασικό εξοπλισμό) 225 kg
Ωφέλιμη χωρητικότητα ρεζερβουάρ 24l
Ρεζέρβα περίπου 4,0 l