- Tου Δημήτρη Γεωργόπουλου
Σε αυτή την περίπτωση η BMW πήρε τον κινητήρα από το RR με τα 198 άλογα και τα μείωσε στα 160. Η BMW κατάφερε να «εξημερώσει τα άλογα» χωρίς παρ’ όλα αυτά να δείχνει ότι το S1000R υστερεί κάπου. Στο S1000R μπορεί τα άλογα να είναι μειωμένα κατά 38, αλλά η αίσθηση οδήγησης είναι το ίδιο επιθετική στο δρόμο με την σπορ RR. Στο διάγραμμα της δυναμομέτρησης, η πρώτη ταχύτητα ισοδυναμεί με περίπου 110 χλμ/ώρα.
Το ABS και το σύστημα ελέγχου πρόσφυσης είναι στάνταρ. Και τα δύο είναι ρυθμιζόμενα είτε μέσω των τρόπων οδήγησης είτε απευθείας μέσω ενός μενού. Στη βόλτα μπορούν και τα δύο να απενεργοποιηθούν με ένα κουμπί στο αριστερό switchblock, εάν αυτό είναι απαραίτητο. Και τα δύο συστήματα είναι πολύ έξυπνα και εφαρμόζονται ανάλογα με το στυλ οδήγησης. Για παράδειγμα, η επιλογή «Dynamic Pro» είναι η λειτουργία που επιτρέπει ένα μεγαλύτερο βαθμό ολίσθησης του πίσω τροχού χωρίς κίνδυνο. Επίσης, μπορεί να απενεργοποιηθεί το ABS για τον πίσω τροχό μόνο, επιτρέποντας στον αναβάτη πολύ καλύτερη τοποθέτηση μέσα στη στροφή.
Όπως και στην RR, η BMW έχει δώσει το σύστημα Dynamic Damping Control (DDC), ή αλλιώς ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενη ανάρτηση. Είναι φανταστικό να μπορείς να επιλέξεις τη ρύθμιση της ανάρτησής σου για να την ταιριάξεις στην άσφαλτο που κινείσαι.
Η καινοτόμος λειτουργία quickshifter της BMW – το να κάνεις ανεβάσματα ταχυτήτων χωρίς να χρησιμοποιείς το συμπλέκτη – λειτουργεί καλύτερα σε υψηλότερες στροφές με ευρύτερο άνοιγμα του γκαζιού. Επειδή όμως η μοτοσυκλέτα επιταχύνει εκτυφλωτικά γρήγορα στην πόλη, σου στερεί την ευκαιρία να το χρησιμοποιήσεις.
Για το χειμώνα η BMW έχει προνοήσει και έχει εξοπλίσει την S1000R με θερμαινόμενα γκριπ. Διαθέτει επίσης cruise control για να μπορεί να απολαμβάνει ο αναβάτης γρήγορες αλλά και χαλαρές βόλτες με κλειδωμένη σταθερή ταχύτητα.
Το S1000R είναι από τα καλύτερα street fighter που έχω οδηγήσει μέχρι τώρα. Αποδεικνύεται γρήγορο, γέρνει με ανυπομονησία στις στροφές, με εκπληκτικά χαμηλή κατανάλωση καυσίμου για την κατηγορία του (περίπου 6,5l/100km). Ομορφιά και δύναμη σε ένα ολοκληρωμένο πακέτο.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ:
Κινητήρας
Τύπος Υδρόψυκτος, τετράχρονος σε σειρά κινητήρας, δύο εκκεντροφόροι, τέσσερις βαλβίδες ανά κύλινδρο
Διάμετρος x Διαδρομή 80 mm x 49.7 mm
Κυβισμός 999 cc
Μέγιστη ισχύς 118 kW (160 hp) στις 11.000 σ.α.λ.
Μέγιστη ροπή 112 Nm στις 9.250 σ.α.λ.
Σχέση συμπίεσης 12.0 : 1
Τροφοδοσία καυσίμου / διαχείριση κινητήρα Ηλεκτρονικά ελεγχόμενος ψεκασμός
Διαχείριση καυσαερίων Τριοδικός καταλυτικός μετατροπέας 2 κλειστών βρόχων, προδιαγραφές εκπομπής καυσαερίων EU-3
Επιδόσεις / Κατανάλωση Καυσίμου
Τελική ταχύτητα Πάνω από 200 km/h
Κατανάλωση καυσίμου ανά 100 km με σταθερή ταχύτητα 90 km/h 5.4 l
Κατανάλωση καυσίμου ανά 100 km με σταθερή ταχύτητα 120 km/h 5.6 l
Τύπος καυσίμου Σούπερ αμόλυβδη βενζίνη, αριθμός οκτανίων 95-98 (RON), αυτόματος έλεγχος προανάφλεξης
Ηλεκτρικό Σύστημα
Εναλλάκτης Τριφασικός εναλλάκτης 350 W
Μπαταρία 12 V / 9 Ah, χωρίς απαιτήσεις συντήρησης
Σύστημα μετάδοσης ισχύος
Συμπλέκτης Υγρός πολύδισκος συμπλέκτης, με λειτουργία anti-hopping, λειτουργία με ντίζα
Κιβώτιο ταχυτήτων 6 σχέσεων συνεχούς εμπλοκής
Δευτερεύουσα μετάδοση Αλυσίδα17/45
Πλαίσιο / φρένα
Πλαίσιο Τύπου γέφυρας, από χυτό αλουμίνιο, στηριγμένο πάνω στον κινητήρα
Ανάρτηση / θέση μπροστινού τροχού Ανάποδο πιρούνι 46 mm, ρυθμιζόμενη επαναφορά και συμπίεση
Ανάρτηση / θέση πίσω τροχού Ψαλίδι από χυτό αλουμίνιο, συνεχώς ρυθμιζόμενη απόσβεση-επαναφορά
Διαδρομή ανάρτησης μπροστά/πίσω 120 mm / 120 mm
Μεταξόνιο 1.439 mm
Ίχνος 98,5 mm
Γωνία τιμονιού 65.4°
Ζάντες Χυτοί αλουμινένιοι τροχοί
Ζάντα, εμπρός 3.50 x 17″
Ζάντα, πίσω 6.00 x 17″
Ελαστικό, εμπρός 120/70 ZR 17
Ελαστικό, πίσω 190/55 ZR 17
Φρένο, εμπρός Διπλό δισκόφρενο, πλευστοί δίσκοι διαμέτρου 320 mm, 5 mm πάχους, δαγκάνες τεσσάρων εμβόλων
Φρένο, πίσω Μονός πλευστός δίσκος διαμέτρου 220 mm, 5 mm πάχους, δαγκάνα μονού εμβόλου
ABS BMW Motorrad Race ABS, (μερικώς αυτόματο) με δυνατότητα απενεργοποίησης
Διαστάσεις / βάρη
Μήκος 2.057 mm
Πλάτος (με καθρέπτες) 845 mm
Ύψος (χωρίς τους καθρέπτες) 1.228 mm
Ύψος σέλας, βάρος κενό 814 mm
Καμπύλη στο εσωτερικό του ποδιού, βάρος κενό 1.805 mm
Βάρος άνευ φορτίου, έτοιμο για οδήγηση, με γεμάτο ρεζερβουάρ 1) 207 kg
Βάρος με άδεια δοχεία
Επιτρεπόμενο μέγιστο βάρος 407 kg
Ωφέλιμο φορτίο (με τον βασικό εξοπλισμό) 200 kg
Ωφέλιμη χωρητικότητα ρεζερβουάρ 17.5 l
Ρεζέρβα περίπου 4 l