Το Brexit αλλά και οι περιορισμοί στη κίνηση των πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων συντέλεσαν στο γεγονός οι πωλήσεις των καινούριων αυτοκινήτων στη Βρετανία το 2019 να υποχωρήσουν στο χαμηλότερο επίπεδο από το 2013. Η Βρετανία είναι η δεύτερη μεγαλύτερη αγορά καινούριων αυτοκινήτων στην Ευρώπη ωστόσο σύμφωνα με τα αποτελέσματα των πωλήσεων τα νοικοκυριά αποδείχθηκε ότι ήταν αρκετά επιφυλακτικά σε σχέση με το 2018 περιορίζοντας τις δαπάνες τους για αυτοκίνητα παρά το γεγονός πως η ανεργία σημείωσε μείωση και οι μισθοί κατέγραψαν άνοδο.
Σε επίπεδο έτους οι πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων σημείωσαν πτώση 2% και ανήλθαν σε 2,31 εκατ. μονάδες σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων και Εμπόρων (SMMT) η οποία αποτελεί και την τρίτη ετήσια πτώση από το 2016 όποτε και οι πωλήσεις ανήλθαν σε 2,69 εκατ. μονάδες.
«Αναμφισβήτητα, η εμπιστοσύνη των καταναλωτών στα ακριβά προϊόντα όπως είναι αυτοκίνητα εξακολουθεί να είναι πολύ αδύναμη», ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος της SMMT Mike Hawes. Η απροθυμία των αγοραστών αυτοκινήτων για πετρελαιοκίνητα οχήματα είναι δεδομένη και η ζήτηση μειώθηκε εξαιτίας των περιορισμών κίνησης στα παλαιότερα οχήματα diesel από τα κέντρα διάφορων πόλεων. Οι πωλήσεις μόνο τον Δεκέμβριο αυξήθηκαν 4% σε σχέση με το προηγούμενο έτος, ωστόσο η άνοδος οφείλεται στην ταξινόμηση ρυπογόνων οχημάτων που ήταν σε απόθεμα.
Το Βrexit παραμένει το βασικό μέλημα της βιομηχανίας, δήλωσε ο Hawes, λόγω του κινδύνου αύξηση κατά 10% στους δασμούς των αυτοκινήτων σε περίπτωση που ο νέος πρωθυπουργός δεν διαπραγματευθεί μια καλή εμπορική συμφωνία με την ΕΕ μετά την έξοδο της χώρας. Η αύξηση των δασμών θα καθιστούσε ασύμφορη την παραγωγή αυτοκινήτων στη Βρετανία και πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν ανακοινώσει ότι θα σταματήσουν την παραγωγή των μοντέλων τους σε περίπτωση επιβολής επιπλέον δασμών.
«Μπορεί να υπάρχει κάποιο φως στο τέλος της σήραγγας, αλλά είναι ένα θαμπό, τρεμόπαιγμα στην καλύτερη περίπτωση», ανέφερε χαρακτηριστικά ο Hawes. Οι πιο αυστηροί περιβαλλοντικοί κανόνες είναι ένα άλλο πρόβλημα για τις αυτοκινητοβιομηχανίες και μάλιστα μετά το Brexit, η Βρετανία αναμένεται να τηρήσει τα υπάρχοντα σχέδια της ΕΕ για την επιβολή προστίμων στις αυτοκινητοβιομηχανίες που οι μέσες εκπομπές CO2 ξεπερνούν τα 95 γρ. ανά χλμ.
Τα αυτοκίνητα που πωλήθηκαν το 2019 στη Βρετανία, έκαναν κατά μέσο όρο 127,9 γραμμάρια CO2 σημειώνοντας αύξηση 2,7% σε σχέση με το 2018 όπου οι μέσες εκπομπές CO2 ανήλθαν σε 120,4 γρ./χλμ. εξαιτίας της αυξημένης προτίμησης των Βρετανών καταναλωτών για μεγαλύτερα αυτοκίνητα. Επίσης το 2019 μειώθηκαν περαιτέρω οι πωλήσεις των οχημάτων diesel με αποτέλεσμα να διατηρηθούν υψηλά οι μέσες εκπομπές CO2.
Για να μειωθεί το πρόσθετο κόστος για τους καταναλωτές και τη βιομηχανία, η Βρετανία θα πρέπει να αυξήσεις τις επιδοτήσεις για ηλεκτρικά αυτοκίνητα, τα οποία αποτελούσαν το 2% των πωλήσεων το 2019 σύμφωνα με τον κ. Hawes.