Ανοδικά κινήθηκαν οι πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων στην Ιταλία τον Δεκέμβριο καταγράφοντας αύξηση 13% και «σπάζοντας» το φράγμα των 140.000 μονάδων. Η ζήτηση ενισχύθηκε από τις «πινακιδώσεις» που πραγματοποίησαν όλες οι εισαγωγικές εταιρείες στην γειτονική χώρα εξαιτίας της έναρξης ισχύος των νέων αυστηρότερων κανόνων εκπομπών CO2 από τις αρχές του 2020.
Μάλιστα σύμφωνα με την αναλυτές της Dataforce τα «πινακιδωμένα» αυτοκίνητα αποτέλεσαν το 22% του συνόλου των πωλήσεων με αποτέλεσμα να κυμανθούν σε πάνω από 28.000 μονάδες.
Επίσης οι πωλήσεις σε εταιρείες μακροχρόνιας μίσθωσης και ενοικίασης σημείωσαν άνοδο 50% ενώ αντίθετα οι πωλήσεις λιανικής μειώθηκαν κατά 6,4%.
Όσον αφορά στα καύσιμα που επέλεξαν οι Ιταλοί οδηγοί φαίνεται ότι οι πωλήσεις βενζινοκίνητων μοντέλων κατέγραψαν άνοδο 32% ενώ οι αντίστοιχες για τα πετρελαιοκίνητα σημείωσαν πτώση 16% με αποτέλεσμα να καταλαμβάνουν το 34,6% της αγοράς ποσοστό το οποίο αποτελεί χαμηλό 20ετίας!
Οι πωλήσεις ηλεκτροκίνητων οχημάτων αυξήθηκαν κατά 122% καταλαμβάνοντας το 0,6% της αγοράς με το Tesla Model 3 να είναι το πιο δημοφιλές ηλεκτρικό όχημα με 296 μονάδες.
Οι plug-in υβριδικές εκδόσεις σημείωσαν επίσης άνοδο 287% καταλαμβάνοντας το 0,5% της αγοράς ενώ τα υβριδικά οχήματα σημείωσαν αύξηση 63% και αφορούσαν στο 6,4% της αγοράς.
Τέλος τα οχήματα που κινούνται με φυσικό αέριο σημείωσαν άνοδο 141% καταλαμβάνοντας 2,4% της αγοράς ενώ εκείνα που κινούνται και με υγραέριο κατέγραψαν αύξηση 6,7%.
Οι επιδόσεις των εταιρειών
Οι πωλήσεις της Fiat Chrysler Automobiles υποχώρησαν 2,3%, καθώς οι πωλήσεις Jeep και Lancia μειώθηκαν κατά 14% και 10% αντίστοιχα. Αντίθετα οι πωλήσεις της Fiat αυξήθηκαν κατά 2,9%, η Alfa Romeo κέρδισε 4,8% και η Maserati σημείωσε άνοδο κατά 10%.
Στον όμιλο PSA οι πωλήσεις της Opel μειώθηκαν κατά 40% ενώ αντίθετα οι πωλήσεις της Peugeot αυξήθηκαν κατά 4,8% και της DS κατά 113% ενώ οι πωλήσεις της Citroen παρέμειναν στα ίδια επίπεδα με πέρυσι.
Στον όμιλο Volkswagen, οι πωλήσεις της VW μειώθηκαν κατά 5,2%, ενώ αντίθετα οι ταξινομήσεις για την Audi αυξήθηκαν κατά 3,5% της Skoda κατά 6,3% , της Seat κατά 84% και της Porsche κατά 6,1%.
Οι πωλήσεις της Dacia που ανήκει στον όμιλο Renault σημείωσαν άνοδο 22% και της Renault κατά 8,2%. Το μικρό SUV Dacia Duster ήταν το τρίτο πιο δημοφιλές μοντέλο στην Ιταλία το Δεκέμβριο, με 3.950 μονάδες ενώ το 2019 οι πωλήσεις του ανήλθαν σε 43.701 μονάδες. Μάλιστα το 54% των Dacia Duster που διατέθηκαν το 2019 στην Ιταλία διέθεταν εργοστασιακό σύστημα υγραεριοκίνησης.
Οι πωλήσεις της Ford αυξήθηκαν κατά 24% της Mazda κατά 127%, της Kia κατά 30%, της Hyundai κατά 19% και της Toyota Κατά 9,9%. Οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες BMW και Mercedes-Benz κατάφεραν να καταγράψουν άνοδο πωλήσεων 27% και 40% αντίστοιχα. Οι πωλήσεις της Smart σημείωσαν άνοδο 447% και το ForTwo ήταν το δεύτερο σε πωλήσεις αυτοκίνητο της Ιταλίας τον Δεκέμβριο εξαιτίας της εκκαθάρισης των αποθεμάτων που πραγματοποίησε η συγκεκριμένη αυτοκινητοβιομηχανία έως τα τέλη του 2019.
Σε σύνολο έτους οι πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων στην Ιταλία κατέγραψαν άνοσο 0,3% και ανήλθαν σε 1,91 εκατ. μονάδες ωστόσο οι προβλέψεις των αναλυτών για το 2020 κάνουν λόγο για μείωση της αγοράς σε ποσοστό 4,2% με μόλις 1,84 εκατ. οχήματα.