Πληθαίνουν συνεχώς στους αθηναϊκούς δρόμους τα μαύρα υπερπολυτελή vans τα οποία συνήθως αφορούν σε ενοικιαζόμενα αυτοκίνητα με οδηγό. Ωστόσο αν παρατηρήσει καλά κάποιος τα πολυτελή μαύρα vanσ θα αντιληφθεί ότι πρόκειται για δύο εντελώς διαφορετικές κατηγορίες οχημάτων και η βασική διαφορά εντοπίζεται στις πινακίδες κυκλοφορίας!
Ναι σωστά διαβάσατε τα μεν ενοικιαζόμενα πολυτελή van με οδηγό φέρουν κανονικές πινακίδες κυκλοφορίας που τοποθετούνται σε όλα τα επιβατηγά ιδιωτικής χρήσης ενώ τα άλλα υπερπολυτελή μαύρα van φέρουν κίτρινες πινακίδες κυκλοφορίας που τοποθετούνται σε Ταξί αλλά δεν είναι Ταξί αλλά Επιβατικά Δημοσίας Χρήσης Ειδικού Σκοπού. Επίσης υπάρχει και η τρίτη κατηγορία που αφορά σε 9θέσια Ταξί που ακόμη δεν υπάρχουν στην Αθήνα.
Αυτή η σημαντική διαφορά ωστόσο αν δεν την παρατηρήσει ή δεν την γνωρίζει κάποιος (όπως είναι φυσικό να μην γνωρίζουν οι τουρίστες) δημιουργεί πολλά προβλήματα μεταξύ των δύο κλάδων. Ο λόγος δεν είναι άλλος από τις χρεώσεις καθώς ο νόμος ορίζει ότι η ελάχιστη χρέωση για ενοικίαση van με οδηγό ορίζεται στα 82 ευρώ για 3 ώρες ενώ στα Ταξί η αντίστοιχη χρέωση ορίζεται από το ταξίμετρο!
Ωστόσο όπως φαίνεται κάποιοι ιδιοκτήτες πολυτελών van Ταξί έχουν αρχίσει να εισέρχονται στα «χωράφια» του κλάδου ενοικίασης ΙΧ με οδηγό και ήδη να έχουν καταγραφεί τα πρώτα κρούσματα με υπερχρεώσεις από Ταξί-van που ο οδηγός του χρέωσε τους τουρίστες με την minimum χρέωση που ορίζεται στα ενοικιαζόμενα van με οδηγό!
Οι τουρίστες βέβαια δεν γνώριζαν την διαφορά μεταξύ των οχημάτων ενοικίασης ΙΧ με οδηγό και των υπερπολυτελών αντίστοιχων μαύρων-Ταξί και αντί να πληρώσουν όσο ανέγραφε το ταξίμετρο πλήρωσαν πολύ περισσότερα χρήματα.
Επίσης οι υπερχρεώσεις σύμφωνα με πληροφορίες του Carandmotor.gr έκαναν την εμφάνισή τους και σε δημοφιλή νησιά που κάποιοι ιδιοκτήτες ταξί για μία απόσταση 2,5 έως 4 χιλιομέτρων χρεώνουν τους τουρίστες όσο είναι η ελάχιστη χρέωση ενοικίαση van με οδηγό η οποία έχει οριστεί από τη νομοθεσία στα 36 ευρώ!
Ήδη αρκετοί ιδιοκτήτες ενοικιαζόμενων vans με οδηγούς έχουν καταγγείλει στις Αρχές τις παραπάνω ενέργειες από αντίστοιχους ιδιοκτήτες Ταξί απαιτώντας αυστηρούς ελέγχους ώστε να μην υποκλέπτει τελικά κανένας το μεταφορικό έργο του άλλου…