Ο κορωνοϊός πραγματικά έχει αλλάξει όλη τη ζωή μας οπότε όπως είναι εύκολο να αντιληφθεί κανείς έχει προκαλέσει σοκ και στην ελληνική αγορά αυτοκινήτου η οποία τους τελευταίους μήνες κατέγραφε μια ανοδική τροχιά που σίγουρα κανείς δεν θέλει να αποτελέσει παρελθόν.
Ωστόσο η εξάπλωση του κορωνοϊού προκάλεσε την άμεση αντίδραση της κυβέρνησης η οποία αποφάσισε το κλείσιμο όλων των εμπορικών καταστημάτων και πλέον από την Τετάρτη θα λειτουργούν μόνο σούπερ μάρκετ, φαρμακεία και άλλα καταστήματα της εφοδιαστικής αλυσίδας μεταξύ των οποίων συγκαταλέγονται τα συνεργεία, οι εκθέσεις αυτοκινήτων και τα ΚΤΕΟ.
Για αυτόν ακριβώς τον λόγο έχει προκληθεί ένας χαμός στην ελληνική αγορά καθώς τα μισά στελέχη εκτιμούν πως πρέπει να παραμείνουν ανοικτά τα καταστήματα του κλάδου και τα άλλα μισά πως πρέπει να κλείσουν!
Όπως να το δει κανείς έχει δίκιο καθώς οι μεν πρώτοι εκτιμούν πως οι καταναλωτές εξαιτίας του ελεύθερου διαθέσιμου χρόνου που έχουν είναι πολύ πιθανό να επισκεφθούν κάποια έκθεση αυτοκινήτου και να πραγματοποιήσει κάποια παραγγελία.
Από την άλλη μεριά οι υπέρμαχοι των κλειστών καταστημάτων εκτιμούν πως δεν πρόκειται να πατήσει κανένας πελάτης και πως πρέπει να διαφυλάξουν την υγεία των υπαλλήλων τους αλλά και να περιοριστεί η πιθανότητα διάδοσης του ιού.
Βέβαια η εξαγγελία του Πρωθυπουργού περί επιδομάτων και οικονομικών ενισχύσεων των επιχειρήσεων που έχουν πληγεί από τον κορωνοϊό μπορεί σίγουρα να αποτελέσει ένα ισχυρό κίνητρο για να βάλει κάποιος προσωρινό λουκέτο στην επιχείρησή του καθώς οι υπάλληλοι θα λάβουν το επίδομα και τα αφεντικά τους θα γλιτώσουν από την καταβολή της μισθοδοσίας και εκείνοι πιστεύουν πως θα έχουν μια ευνοϊκή μεταχείριση από το Κράτος εξαιτίας της προσωρινής αναστολής εργασίων.
Από την άλλη μεριά όμως πολλά Σούπερ Μάρκετ που δέχονται καθημερινά εκατοντάδες καταναλωτές είναι πολύ μικρότερα σε έκταση από τα μεγάλες εκθέσεις αυτοκινήτων οπότε η διάδοση του ιού είναι εξαιρετικά δύσκολη.
Όσον αφορά στα συνεργεία που θα είναι ανοικτά αποτελεί αναγκαίο κακό καθώς πέραν των οχημάτων των ιδιωτών που θα επισκευάζουν δεν θα πρέπει να ξεχνάμε ότι τα ασθενοφόρα, τα περιπολικά της Αστυνομίας, τα οχήματα της Πυροσβεστικής πρέπει να παραμένουν με κάθε θυσία ενεργά στο δρόμο ώστε να εξυπηρετούν τους πολίτες κάτω από τόσο δύσκολες συνθήκες! Βέβαια από την άλλη μεριά κάποιοι έσπευσαν να τονίσουν με νόημα ότι τα καταστήματα ανταλλακτικών θα είναι κλειστά οπότε δεν θα υπάρχει τρόπος προμήθειας εξαρτημάτων για τα συνεργεία…
Τώρα τα ΚΤΕΟ που παραμένουν ανοικτά θεωρείται λίγο υπερβολικό καθώς το ίδιο το Κράτος έδωσε παράταση στην ισχύ των Δελτίων Τεχνικού Ελέγχου που έχουν λήξει ή λήγουν άμεσα έως τις 30 Απριλίου! Οπότε το πρόβλημα εστιάζεται μόνο στα φορτηγά και στα λεωφορεία που πραγματοποιούν διεθνείς μεταφορές και θα πρέπει να έχουν ανανεωμένα Δελτία Τεχνικών Ελέγχων καθώς μπορεί να ελεγχθούν από τις Αρχές ενός άλλου κράτους.
Όπως και να το δει κανείς το ζήτημα έχει το δίκιο του ωστόσο όσα καταστήματα παραμείνουν ανοικτά καλό θα είναι να τηρούν στο έπακρο τις οδηγίες του υπουργείου Υγείας ώστε να διασφαλιστεί το κοινό καλό και να μην διαδοθεί ο ιός. Σε διαφορετική περίπτωση τα επιδόματα και οι οικονομικές ενισχύσεις και διευκολύνσεις θα είναι άχρηστες για ένα λαό που θα χάνει εκατοντάδες πολίτες καθημερινά…