«Χατ-τρικ» σημείωσαν οι πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων στην Ελλάδα τον Μάρτιο καθώς κατάφεραν να «σπάσουν» το φράγμα των 13.000 μονάδων που είχαμε να δούμε από το 2021.
Βέβαια οι αυξημένες επιδόσεις της ελληνικής αγοράς οφείλονται αρχικά στις παραγγελίες που είχαν πραγματοποιηθεί πριν από πολλούς μήνες αλλά και από την ανάγκη για καινούρια αυτοκίνητα στους κλάδους ενοικίασης και χρονομίσθωσης.
Άλλωστε δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι οι εταιρικές πωλήσεις αφορούσαν το 61% του συνόλου και το υπόλοιπο 39% αφορούσε τις πωλήσεις λιανικής.
Σήμερα θα λέγαμε ότι η εικόνα είναι εντελώς διαφορετική κυρίως στις πωλήσεις λιανικής καθώς στα εξουσιοδοτημένα καταστήματα των εισαγωγικών εταιρειών η επισκεψιμότητα και οι παραγγελιοληψίες καταγράφουν μεγάλη πτώση…
Πάντως τον Μάρτιο του 2023 οι πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων σημείωσαν άνοδο πάνω από 58% γεγονός που χαροποιεί ιδιαίτερα τους επαγγελματίες του κλάδου ωστόσο για το άμεσο μέλλον υπάρχει ένα κλίμα αβεβαιότητας που εν μέρει οφείλεται και στις εθνικές εκλογές που έχουν ήδη ανακοινωθεί για τις 21 Μαΐου.
Στην πρώτη θέση του πίνακα των πωλήσεων βρέθηκε η Toyota με πάνω από 1.500 μονάδες και την πρώτη τριάδα συμπληρώνουν η Opel με πάνω από 1.200 αυτοκίνητα και η Citroen/DS με πάνω από 1.000 μονάδες.
Στη συνέχεια ακολουθούν οι εισαγωγικές εταιρείες VW, Hyundai, Peugeot, Ford, Kia, BMW και την πρώτη δεκάδα συμπληρώνει η Suzuki.
Εντύπωση προκαλούν οι πωλήσεις της Tesla καθώς ξεπέρασαν τις 330 μονάδες και μάλιστα το Model Y να έχει κατακτήσει τη μερίδα του λέοντος. Επίσης πουλήθηκαν 22 Porsche με τις μισές να αφορούν σε Cayenne καθώς και 6 Maserati (μία MC20), ένα Audi e-Tron GT και μια Lotus Emira.
Όσον αφορά στο πρώτο τρίμηνο οι πωλήσεις ξεπέρασαν τις 33.800 μονάδες έναντι 22.420 οχημάτων με αποτέλεσμα η αγορά να καταγράφει άνοδο πάνω από 50%.
Η Toyota στο πρώτο τρίμηνο βρίσκεται στην πρώτη θέση με σχεδόν 4.000 μονάδες και ακολουθούν η Opel και η Citroen/DS.
Σε επίπεδο εταιρειών στο πρώτο τρίμηνο ο όμιλος Συγγελλίδη βρίσκεται στην πρώτη θέση του πίνακα των πωλήσεων με σχεδόν 10.000 μονάδες, δηλαδή 1 στα 3 καινούρια αυτοκίνητα που έχουν πουληθεί στο πρώτο τρίμηνο προέρχεται από τις μάρκες του ομίλου και ακολουθεί ο όμιλος Βασιλάκη με πάνω από 4.700 οχήματα (πάνω από 6.300 μονάδες αν προστεθούν και οι μάρκες Fiat, Alfa Romeo και Jeep) και την πρώτη τριάδα συμπληρώνει ο όμιλος Toyota.