Άνοδο 4,5% σημείωσαν οι ευρωπαϊκές πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων τον Νοέμβριο ο οποίος αποτελεί τον τρίτο συνεχόμενο μήνα ανόδου σε μια αγορά που έχει πληγεί από οικονομικές δυσκολίες, εμπορικούς πολέμους και γενικότερα από μια ευρύτερη επιβράδυνση.
Οι πωλήσεις ανήλθαν σε 1,21 εκατ. οχήματα στην ΕΕ σύμφωνα με τα αναλυτικά στοιχεία του Συνδέσμου Ευρωπαίων Κατασκευαστών (ACEA).
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν ανακάμψει σε σχέση με τον Νοέμβριο του 2018 όποτε και εφαρμόστηκε το νέο πρότυπο μέτρησης εκπομπών CO2 το λεγόμενο WLTP με αποτέλεσμα οι κατασκευαστές να αναγκαστούν να πιστοποιήσουν εκ νέου τα οχήματά τους.
Ο όμιλος VW καταγράφει υψηλά ποσοστά ανόδου με την Porsche να έχει αναπληρώσει το χαμένο έδαφος σε σχέση με πέρυσι καθώς σημειώνει αύξηση 283%, η Audi κατά 39%, η Seat κατά 11%, η VW κατά 9,3% και η Skoda με οριακή άνοδο 1%.
Οι πωλήσεις του ομίλου PSA κατέγραψαν πτώση 7,9% με την Opel να έχει πληγεί από την κατάργηση μοντέλων. Οι πωλήσεις της Peugeot και της Citroen σημείωσαν οριακή μείωση 1% ενώ αντίθετα η πολυτελής μάρκα DS κατέγραψε άνοδο 31%.
Στον όμιλο Renault η ομώνυμη μάρκα σημείωσε άνοδο 11% και η Dacia κατά 7,2% ενώ οι πωλήσεις του ομίλου FCA σημείωσαν οριακή πτώση 1,6%. Οι πωλήσεις της Ford σημείωσαν άνοδο 3,4%.
Μεταξύ των κατασκευαστών από την Ασία η Hyundai κατάφερε να σημειώσει άνοδο 8,8%, η Toyota κατά 5,6% και η Kia κατά 4,9% ενώ αντίθετα οι πωλήσεις της Nissan υποχώρησαν κατά 3,6%.
Οι πωλήσεις Mercedes-Benz και BMW αυξήθηκαν κατά 3,5% και 1,6% αντίστοιχα.
Μεταξύ των κρατών – μελών η Γερμανία κατέγραψε άνοδο 9,7%, η Γαλλία οριακή αύξηση 0,7% ενώ αντίθετα στην Βρετανία οι πωλήσεις σημείωσαν μείωση σε ποσοστό 1,3%.
Οι μικρότερες αγορές της Ιταλίας και της Ισπανίας υποχώρησαν κατά 2,2% και 2,3% αντίστοιχα.
Σε επίπεδο 11μήνου η άνοδος των τελευταίων μηνών δεν ήταν αρκετή για να αντιστρέψει το πρόσημο με αποτέλεσμα οι πωλήσεις νέων ΙΧ στην ΕΕ να καταγράφουν οριακή μείωση 0,3% με 14,59 εκατ. μονάδες.
Τα στατιστικά στοιχεία υποδεικνύουν ότι οι πωλήσεις το 2019 θα παραμείνουν αμετάβλητες τη στιγμή που ο κλάδος βρίσκεται αντιμέτωπος με τεράστιες δαπάνες για την ανάπτυξη των ηλεκτρικών αυτοκινήτων αλλά και των συστημάτων αυτόνομης οδήγησης.