Δεκάδες χιλιάδες παραγγελίες έχει καταφέρει να προσελκύσει το νέο ηλεκτρικό μοντέλο της VW που φέρει το λογότυπο ID.3 κυρίως από νέους πελάτες της μάρκας αυξάνοντας στο μέγιστο το στόχο που έχουν θέσει οι ηγέτες της μάρκας και να ξεπεράσουν το πρώτο σε πωλήσεις Tesla.
Περίπου το 85% των 37.000 ατόμων που έχουν πληρώσει για να κρατήσουν ένα ID.3 δεν είχαν αγοράσει ποτέ στο παρελθόν κάποιο μοντέλο της VW. Αντίθετα, το 85% των πωλήσεων του δημοφιλούς Golf της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας είναι επαναλαμβανόμενοι πελάτες.
«Το ID.3 το επιλέγουν κυρίως νέοι σε ηλικία πελάτες οι οποίοι είναι περίπου κατά 10 χρόνια νεότεροι από το μέσο όρο ηλικίας του προφίλ των πελατών της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας που κυμαίνεται σε περίπου 58 έτη στην Ευρώπη» δήλωσε στους Financial Times ο Jürgen Stackmann, προϊστάμενος πωλήσεων της VW.
Οι παραδόσεις του ID.3, που καθυστέρησαν εξαιτίας κάποιου προβλήματος που παρουσιάστηκε στο λογισμικό, αναμένεται να ξεκινήσουν τον Σεπτέμβριο. Η επιτυχία της κυκλοφορίας του μοντέλου είναι ζωτικής σημασίας για τη φιλοδοξία της VW να μειώσει τη δύναμη της Tesla και να γίνει ο μεγαλύτερος κατασκευαστής ηλεκτρικών οχημάτων στον κόσμο!
Σε αντίθεση με άλλα ηλεκτρικά οχήματα που διατίθενται ήδη στην αγορά από τη VW και είναι παραλλαγές βενζινοκίνητων ή πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων, το ID.3 έχει σχεδιαστεί χρησιμοποιώντας την ειδικά σχεδιασμένη πλατφόρμα πλαισίου των κατασκευαστών αυτοκινήτων που ονομάζεται MEB.
Από τότε που η VW άρχισε να δέχεται παραγγελίες μέσω αντιπροσώπων για το ID.3 την περασμένη Δευτέρα, το μοντέλο ξεπέρασε για λίγο το Golf και χρίστηκε πρωταθλητής στις ιδιωτικές πωλήσεις της γερμανικής μάρκας στη Γερμανία σύμφωνα με τον κ. Stackmann.
Ωστόσο, το υψηλόβαθμο στέλεχος της VW εξέφρασε την απογοήτευσή του για το ότι περίπου το 85% των παραγγελιών του ηλεκτρικού hatchback προέρχονταν από άνδρες, ποσοστό παρόμοιο και με τα συμβατικά μοντέλα της μάρκας.
«Ήλπιζα για περισσότερη γυναικεία μερίδα», είπε ο κ. Stackmann, προσθέτοντας ότι τον εξέπληξε το γεγονός ότι οι περισσότερες προπαραγγελίες προήλθαν από πελάτες σε αστικές και προαστιακές περιοχές, παρά σε αγροτικές περιοχές όπου η εγκατάσταση σημείων φόρτισης στο σπίτι είναι γενικά ευκολότερη. Το μοντέλο έχει εμβέλεια περίπου 400 χιλιομέτρων, οπότε αναμένεται να προσελκύσει ακόμη και περισσότερους αγροτικούς πελάτες.
Οι περισσότεροι πελάτες του ID.3 ήταν επίσης «τεχνικοί», είπε, και αγόραζαν ένα δεύτερο αυτοκίνητο για το νοικοκυριό τους.
Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία που εδρεύει στο Βόλφσμπουργκ έχει δεσμευτεί να κατασκευάσει ηλεκτρικά μοντέλα και για τις 12 μάρκες της και δεσμεύτηκε να ξοδέψει τουλάχιστον 33 δισ. ευρώ για την παραγωγή 75 ηλεκτρικών μοντέλων την επόμενη δεκαετία.
Ο CEO του ομίλου Herbert Diess δήλωσε ότι η επιτυχία στην ανάπτυξη του μελλοντικού φάσματος ηλεκτρικών οχημάτων θα μπορούσε να αυξήσει την αγοραία αξία της VW. «Σε πέντε έως δέκα χρόνια, η πιο πολύτιμη εταιρεία στον κόσμο θα είναι μια εταιρεία κινητικότητας. Θα μπορούσε να είναι η Tesla, η Apple ή η Volkswagen.»
Παρά τις καθυστερήσεις στην παραγωγή, ο κ. Stackmann είπε ότι η VW ήταν σε καλό δρόμο να παραδώσει μεταξύ 60.000 και 70.000 νέων ηλεκτρικών οχημάτων φέτος και να παράγει περίπου 100.000 μονάδες του ID.3 και του διαδόχου του. Η Tesla πούλησε περισσότερα από 90.000 ηλεκτρικά οχήματά της το τελευταίο τρίμηνο.
Αποκάλυψε επίσης ότι η εταιρεία έχει ξεπουλήσει και άλλα ηλεκτρικά μοντέλα όπως το eGolf και το eUp, βοηθώντας τη VW να αποφύγει πρόστιμα από την ΕΕ, η οποία επέβαλε αυστηρούς στόχους εκπομπών σε ολόκληρο τον στόλο για τις αυτοκινητοβιομηχανίες στην Ευρώπη.
Η Γερμανία πρόσφατα διπλασίασε την επιχορήγησή της για ηλεκτρικά οχήματα ως μέρος ενός πακέτου στήριξης 130 δισεκατομμυρίων ευρώ που σχεδιάστηκε για την επανεκκίνηση της οικονομίας μετά τη διακοπή της πανδημίας του κορωνοϊού. Συνολικά, οι πελάτες στη χώρα μπορούν να πάρουν έκπτωση 9.000 ευρώ για την απόκτηση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου.