Τραγικά είναι τα αποτελέσματα της εφαρμογής του Μητρώου Εισαγόμενων Μεταχειρισμένων Οχημάτων, το γνωστό ΜΕΜΟ, καθώς όπως αποδεικνύεται οι εισαγωγείς είναι αμελείς ενώ κάποιοι άλλοι πιάστηκαν στη «φάκα» των Αρχών.
Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του Carandmotor.gr μέχρι σήμερα έχουν επιβληθεί πάνω από 25.000 πρόστιμα σε εισαγωγείς μεταχειρισμένων αυτοκινήτων με αποτέλεσμα το σύστημα να έχει «χτυπήσει» πάνω από το 1 στα 3 εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα!
Στα παραπάνω θα πρέπει να συνυπολογίσουμε ότι ακόμη δεν έχουν ελεγχθεί τα φορτηγά, λεωφορεία και επαγγελματικά οχήματα οπότε σύντομα αναμένεται ο αριθμός των προστίμων να αυξηθεί.
Πιο συγκεκριμένα έως τις 16 Ιανουαρίου 2024 έχουν επιβληθεί 25.313 πρόστιμα εκ των οποίων τα 2.556 αφορούν σε ανακριβείς δηλώσεις, τα 7.178 αφορούν σε εκπρόθεσμη καταχώρηση και τα υπόλοιπα 15.579 σε μη καταχώρηση.
Να υπενθυμίσουμε πως το 2023 στην Ελλάδα εισήχθησαν πάνω από 70.000 μεταχειρισμένα αυτοκίνητα και πάνω από 16.000 φορτηγά και πάνω από 4.000 δίκυκλα.
Σύμφωνα με πληροφορίες του Carandmotor.gr σε έμπορο εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων επιβλήθηκε πρόστιμο 1.500 ευρώ επειδή καθυστέρησε 15 ημέρες να καταχωρήσει τα απαραίτητα έγγραφα στο ΜΕΜΟ! Δηλαδή για κάθε ημέρα καθυστέρησης ανάρτησης των εγγράφων στην πλατφόρμα το πρόστιμο υπολογίζεται σε 100 ευρώ. Να υπενθυμίσουμε ότι ο χρόνος κυλά αντίστροφα 20 ημέρες μετά από την στιγμή που ο εισαγωγέας κάνει αίτηση για την έκδοση άδειας και πινακίδων κυκλοφορίας.
Ο Πρόεδρος του Συνδέσμου Εμπόρων Εισαγωγέων Αυτοκινήτων Ελλάδος κ. Κωνσταντίνος Κυράτσος μιλώντας στο Carandmotor.gr δήλωσε μεταξύ άλλων ότι: «Το ΜΕΜΟ αποτελεί μια πλατφόρμα που ουσιαστικά οι εισαγωγείς μεταχειρισμένων αυτοκινήτων χρειάζεται να επιβεβαιώσουν για δεύτερη και ηλεκτρονικά όλα τα έγγραφα που έχουν προσκομίσει στις Δημόσιες Υπηρεσίες και Αρχές. Απορίας άξιο είναι το γεγονός ότι ενώ έχουν επιβληθεί χιλιάδες πρόστιμα ελάχιστοι είναι οι έμποροι εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων οι οποίοι έχουν αντιδράσει σε όλη αυτή την κατάσταση η οποία όπως φαίνεται θα παγιωθεί με ότι και αν σημαίνει αυτό για τον κλάδο και τις εισαγωγές μεταχειρισμένων αυτοκινήτων. Αυτή τη στιγμή διακρίνω ότι οι έμποροι εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων έχουν σκύψει το κεφάλι και φαινομενικά δείχνουν ότι είναι ένοχοι για κάτι που τους επιβάλλει ένας παράλογος νόμος.»