Πλάνο αναλογικής χρέωσης σε όλους τους αυτοκινητοδρόμους παρόμοιο με εκείνο που εφαρμόζεται ήδη στην Ολυμπία Οδό ανακοίνωσε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Γιώργος Καραγιάννης μιλώντας στο πρώτο συνέδριο Καινοτομίας που διοργάνωσε η Θερμοκοιτίδα Επιχειρήσεων του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης «Τhinc Innovation Forum – Ανάπτυξη οικοσυστήματος καινοτομίας στην Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης», στην Ξάνθη.
Την ίδια στιγμή ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών παρουσίασε και ένα άλλο καινοτόμο έργο υποδομής που δεν είναι άλλο από τις «έξυπνες» γέφυρες όπου επιτυγχάνεται η παρακολούθησή τους μέσω της εγκατάστασης δικτύου οπτικών ινών και η μέτρηση μετακινήσεων και συμπεριφοράς τους σε όλη τη χώρα» ενώ αναφέρθηκε και στις θετικές επιδόσεις της Ελλάδας στους τομείς της έρευνας και της καινοτομίας η οποία αποδεικνύεται με την έμπρακτη εμπιστοσύνη τεχνολογικών κολοσσών.
«Η έρευνα και η καινοτομία αποτελούν βασικές και απαραίτητες προϋποθέσεις για την πραγματική ανάπτυξη, αλλά και δείκτες της δυναμικής και της εξωστρέφειας της κάθε κοινωνίας. Γι’ αυτό και βρίσκονται τόσο στον πυρήνα της στρατηγικής της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, όσο και της ελληνικής κυβέρνησης, ειδικά τα τέσσερα τελευταία χρόνια» σημείωσε ο Υφυπουργός Υποδομών.
Έκανε λόγο για μετρήσιμα αποτελέσματα από τις πολιτικές που εφάρμοσε η κυβέρνηση τονίζοντας ότι «η καλύτερη απόδειξη για την πρόοδο της χώρας είναι η εμπιστοσύνη τεχνολογικών κολοσσών και πολυεθνικών εταιρειών όπως οι Google, Microsoft, Pfizer, Cisco, Meta, TeamViewer, Amazon Web Services, EY, Digital Realty, Applied Materials, Tesla, οι οποίες ιδρύουν κέντρα Έρευνας και Ανάπτυξης στην Ελλάδα».
Έρχεται το Μετρό χωρίς οδηγό στην Ελλάδα
Εστιάζοντας στις υποδομές, ο κ. Καραγιάννης υπογράμμισε ότι «οι καινοτόμες πρακτικές δημιουργούν υπεραξία και αναβαθμίζουν την ποιότητα και την ανθεκτικότητα των μεγάλων έργων υποδομών. Και αυτό είναι κάτι που το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ενσωματώνει και συμπεριλαμβάνει στο σχεδιασμό των μεγάλων έργων».
Ένα τέτοιο έργο, σύμφωνα με τον Υφυπουργό Υποδομών είναι το Μετρό της Θεσσαλονίκης, «ένα έργο που “χρωστούσε” η ελληνική Πολιτεία στη Θεσσαλονίκη και στη Βόρεια Ελλάδα και που θα είναι το πρώτο driveless – χωρίς οδηγό– Μετρό στην Ελλάδα».
Στη συνέχεια αναφέρθηκε στην εφαρμογή της Τεχνολογίας BIM (Building Information Modeling). Όπως εξήγησε πρόκειται για «μια σύγχρονη τεχνολογία που αυτή τη στιγμή χρησιμοποιείται στο μεγαλύτερο έργο υποδομών – στη Γραμμή 4 του Μετρό Αθήνας – που κατασκευάζεται αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα, έχει συγκεκριμένα πλεονεκτήματα.
Ο κ. Καραγιάννης πρόσθεσε ότι «στόχος είναι να αξιοποιήσουμε αυτό το εργαλείο σε όλα τα δημόσια έργα και να υιοθετηθεί αυτή η τεχνολογία και επιπλέον από τα μεγάλα και στα μικρότερα έργα».
Σύμφωνα με τον Υφυπουργό Υποδομών «ένα άλλο καινοτόμο έργο υποδομής είναι οι έξυπνες γέφυρες όπου επιτυγχάνεται η ενόργανη παρακολούθηση γεφυρών μέσω της εγκατάστασης δικτύου οπτικών ινών και η μέτρηση μετακινήσεων και συμπεριφοράς επιλεγμένων γεφυρών σε όλη τη χώρα».
Στην ίδια κατεύθυνση και το ολοκληρωμένο πληροφοριακό σύστημα για παρακολούθηση πορείας των έργων της Γενικής Γραμματείας Υποδομών (real time) (pmis). «Ένας από τους βασικότερους παράγοντες που επιτρέπουν τη συστηματική και καθημερινή παρακολούθηση της πορείας των έργων, ώστε να υπάρχει πραγματική εικόνα για να πραγματοποιούνται οι απαραίτητες διορθωτικές παρεμβάσεις, όποτε αυτό χρειάζεται» επισήμανε ο κ. Καραγιάννης.
Ειδικό Αναπτυξιακό Σχέδιο
Ο Υφυπουργός Υποδομών κλείνοντας υπογράμμισε το ιδιαίτερο ενδιαφέρον της Πολιτείας και της σημερινής κυβέρνησης για την πραγματική ανάπτυξη της Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, την οποία χαρακτήρισε ως μια περιοχή με ξεχωριστή γεωστρατηγική και γεωοικονομική θέση και τεράστια στρατηγική σημασία.
«Ένα ενδιαφέρον που εκφράζεται μέσα από ένα Ειδικό Αναπτυξιακό Σχέδιο με περισσότερα από 360 έργα, ύψους 6,8 δις ευρώ. Ένα σχέδιο προοπτικής που θα διασφαλίσει στην περιοχή το ρόλο που της αξίζει και στους κατοίκους μία καλύτερη ποιότητα ζωής. Ένα αυτονόητο εθνικό, και θα μου επιτρέψετε να πω και πατριωτικό καθήκον, που το οφείλουμε όχι μόνο στην ιστορία, αλλά κυρίως στις νέες γενιές» τόνισε ο κ. Καραγιάννης.