- Του Γιώργου Κ. Ανδρή
Στα μαγευτικά και ολόλευκα Τρίκαλα Κορινθίας ταξιδέψαμε για να γνωρίσουμε από κοντά τη νέα γαλλική ναυαρχίδα της Citroen που φέρει το λογότυπο C5 Aircross.
Το νέο μοντέλο αποτελεί τη ναυαρχίδα για την γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία η οποία εκτιμά πως η συγκεκριμένη κατηγορία θα γνωρίσει μεγάλη ανάπτυξη τα επόμενα χρόνια.
Ο Chief Operating Officer των μαρκών Citroen & DS Automobiles Hellas κ. Δημήτρης Καββούρης έκανε μια εκτενή αναφορά στην πορεία των πωλήσεων της γαλλικής αυτοκινητοβιομηχανίας σε ολόκληρο τον κόσμο οι οποίες καταγράφουν άνοδο 3,5% ενώ best seller της Citroen αναδείχθηκε το C3.
Ειδικά για την Ελλάδα ο κ. Καββούρης τόνισε πως η μάρκα κατέγραψε άνοδο 31,2% πουλώντας πάνω από 5.300 μονάδες.
Όσον αφορά στο νέο C5 Aircross τα στελέχη της Citroen Hellas εκτιμούν πως θα καταγράψει μια εξαιρετική πορεία και πως ήδη εκατοντάδες καταναλωτές έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον για τη γαλλική ναυαρχίδα.
Εμείς από την μεριά μας από την παρουσίαση του μοντέλου ξεχωρίσαμε πως το Citroen C5 Aircross διαθέτει ποιότητα κύλισης, άνεση, πλούσιο εξοπλισμό αλλά και πρωτοποριακή διαμόρφωση χώρων, οικονομικούς κινητήρες, 5ετή εγγύηση και άκρως δελεαστική τιμή η οποία ξεκινά από 22.550 ευρώ! Η πιο ακριβή έκδοση του νέου C5 Aircross αφορά στην δίλιτρη πετρελαιοκίνητη έκδοση με 180 ίππους και με αυτόματο 8άρι κιβώτιο με τιμή 42.500 ευρώ.
Στα παραπάνω θα πρέπει να συνυπολογίσει κανείς και το γεγονός πως το C5 Aircross αποτελεί την επόμενη γενιά στα SUV οχήματα και διαθέτει επιπλέον τον μεγαλύτερο χώρο αποσκευών στην κατηγορία, άνεση και τεχνολογία και όλα αυτά σε μια τιμή που δύσκολα συναντά κανείς σε ανταγωνιστικά μοντέλα.
Επίσης το αμάξωμα του γαλλικού μοντέλου έχει την μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος (23 εκατοστά) καθώς και μεταξόνιο 2,73 μ. που επίσης δύσκολα συναντά κανείς σε άλλα μοντέλα.
Εμείς κατά την διάρκεια της παρουσίασης είχαμε την ευκαιρία να βρεθούμε πίσω από τιμόνι ενός C5 Aircross με τον δίλιτρο πετρελαιοκινητήρα απόδοσης 180 ίππων που συνδυάζονταν με το αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων που πραγματικά διακρίθηκε για την αμεσότητά του, για τις αλλαγές του αλλά και την κλιμάκωσή του.
Στο εθνικό οδικό δίκτυο το C5 Aircross είναι ξεκάθαρο ότι οι επιβάτες του θα απολαύσουν ένα άνετο, οικονομικό και ασφαλές ταξίδι στους επιβάτες του ενώ όταν ο οδηγός το επιθυμεί το αυτοκίνητο μπορεί να κινηθεί πολύ γρήγορα χωρίς να έχει μεγάλο ανίκτυπο στην κατανάλωση.
Στο επαρχιακό οδικό δίκτυο με συνεχείς στροφές και πάλι η γαλλική ναυαρχίδα απέδειξε ότι διαθέτει πολύ υψηλά περιθώρια πρόσφυσης ενώ η άνεση αποτελεί βασική προτεραιότητα του κατασκευαστή.
Το αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων στην χειροκίνητα λειτουργία του με τη χρήση των ειδικών paddels αποτελούν σύμμαχο για τον οδηγό όταν επιθυμήσει να κινηθεί στο όριο.
Δυναμικό και μοντέρνο
Διαθέτοντας ισχυρή προσωπικότητα, το νέο SUV Citroen C5 Aircross ξεχωρίζει με το μοναδικό, ενεργητικό και δυναμικό χαρακτήρα του. Με μήκος 4,50 μ., το νέο μοντέλο είναι μυώδες, ισχυρό, τεχνολογικά εξελιγμένο, με λεπτομέρειες υψηλής ακρίβειας και έτοιμο να ξεχωρίσει στην κατηγορία των SUV!
Χάρη στα ρευστά του σχήματα που φέρουν ισχυρές σχεδιαστικές πινελιές (όπως τα Airbump), οι μεγάλοι τροχοί διαμέτρου 720 mm, η απόσταση από το έδαφος των 230 mm, οι χαρακτηριστικές μπάρες οροφής και οι ακριβείς καμπύλες, δίνουν την υπόσχεση μιας εξαιρετικής οδηγικής αίσθησης και ενός σπορτιφ χαρακτήρα.
Το φαρδύ και στιβαρό εμπρόσθιο μέρος με υψηλό οριζόντιο καπό και τα φουτουριστικά φωτιστικά σώματα μαζί με την μεγάλη μάσκα που φιλοξενεί το σήμα της εταιρεία δημιουργούν ένα δυναμικό αλλά και μοντέρνο σύνολο που δεν συναντά κανείς σε άλλα ανταγωνιστικά αυτοκίνητα.
Στο πίσω μέρος τα φωτιστικά σώματα αλλά και οι απολήξεις των εξατμίσεων δίνουν ένα πιο σπορ χαρακτήρα.
Hitech Πολυτέλεια
Η καμπίνα επιβατών του νέου Citroen C5 Aircross αποτελεί μια έκπληξη ακόμη και για τους πλέον απαιτητικούς καταναλωτές καθώς συνδυάζει τέλεια την υψηλή τεχνολογία με την άνεση.
Ο οδηγός έχει μπροστά του έναν ψηφιακό πίνακα οργάνων TFT 12,3’’ και μια οθόνη αφής 8’’, που πραγματικά θα τον εντυπωσιάσουν ενώ το νέο SUV Citroen C5 Aircross διαθέτει 20 συστήματα υποστήριξης του οδηγού τελευταίας γενιάς, συμπεριλαμβανομένου του Highway Driver Assist, ενός συστήματος αυτόνομης οδήγησης επιπέδου δύο, καθώς και έξι προηγμένες τεχνολογίες συνδεσιμότητας.
Η καμπίνα του SUV Citroen C5 Aircross προσφέρει από την πρώτη στιγμή άνεση με υψηλή θέση οδήγησης για εξαιρετική ορατότητα και έλεγχο του δρόμου και ένα ευρύχωρο και κομψό περιβάλλον, σύμφωνο με το εξωτερικό στυλ, όπου οι επιβάτες αισθάνονται προστατευμένοι.
Πάντως η μεγάλη καινοτομία στο εσωτερικό του νέου μοντέλου αφορά στα τρία αυτόνομα πίσω καθίσματα τα οποία είναι πλήρως αναδιπλούμενα και συρόμενα δημιουργώντας ένα πολύ μεγάλο χώρο αποσκευών ανάλογα με τις ανάγκες του ιδιοκτήτη του. Ειδικότερα ο χώρος αποσκευών έχει δυναμικότητα από 580 έως 1.630 λίτρα!
Από 130 έως 180 ίππους
Το νέο SUV Citroen C5 Aircross διατίθεται με μια γκάμα από υψηλής απόδοσης, τελευταίας γενιάς κινητήρες Euro 6.2, που είναι ιδανικοί για τις καθημερινές μετακινήσεις, καθώς και για τις διακοπές και τις αποδράσεις του Σαββατοκύριακου. Είναι εξοπλισμένοι με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων 6 ταχυτήτων ή αυτόματο κιβώτιο 8 ταχυτήτων EAT8, για απόλυτη οδηγική απόλαυση και εξαιρετική απόδοση:
• 2 εκδόσεις βενζίνης: PureTech 130 S & S 6-sp manual και PureTech 180 S & S EAT8,
• 3 εκδόσεις πετρελαίου: BlueHDi 130 6-sp manual, BlueHDi 130 S & S EAT8 και BlueHDi 180 S & S EAT8.
Στα τέλη του 2019, το νέο SUV Citroen C5 Aircross θα είναι το πρώτο Citroen που θα εξοπλιστεί με ένα υβριδικό σύστημα μετάδοσης κίνησης plug-in hybrid (PHEV), με εξαιρετικά μειωμένες εκπομπές CO2 και αυτονομία 60 km σε καθαρά ηλεκτρική λειτουργία – ZEV.
20 συστήματα υποβοήθησης για τον οδηγό
Το νέο SUV Citroën C5 Aircross προσφέρεται με ένα ευρύ φάσμα κορυφαίων συστημάτων υποστήριξης οδηγού, με 20 τεχνολογίες για την οδική ασφάλεια, την άνεση και την απλοποίηση της οδήγησης ανεξάρτητα από τις εξωτερικές συνθήκες.
Εξοπλισμένο με μια φωτογραφική μηχανή στο πάνω μέρος του παρμπρίζ και έναν αισθητήρα ραντάρ ενσωματωμένο στον μπροστινό προφυλακτήρα, το νέο SUV Citroën C5 Aircross διαθέτει μία πληθώρα συστημάτων υποβοήθησης που φέρνει τους οδηγούς πιο κοντά στην αυτόνομη οδήγηση.
• Active Safety Brake – Ενεργό φρένο ασφαλείας: για την αποφυγή συγκρούσεων, το σύστημα ανιχνεύει και αναλύει στάσιμα ή κινούμενα εμπόδια, πεζούς ή οχήματα και φρενάρει αυτόματα σε περίπτωση οποιουδήποτε κινδύνου σύγκρουσης.
• Active Blind Sport Monitoring System – Ενεργό σύστημα προειδοποίησης απόκλισης: μια φωτεινή ένδειξη στους καθρέπτες των θυρών προειδοποιεί τους οδηγούς εάν υπάρχει όχημα στο τυφλό τους σημείο. Αν το ενεργό σύστημα προειδοποίησης απόκλισης από τη λωρίδα είναι ενεργοποιημένο και ο οδηγός αρχίζει να στρέφεται προς αυτή την πλευρά στο τιμόνι εφαρμόζεται ροπή προς την αντίθετη κατεύθυνση για να αποτραπεί η σύγκρουση.
• Active Lane Keeping Assist – Ενεργό σύστημα διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας: Το σύστημα αναγνωρίζει την οδική σήμανση, αναλύει συνεχώς την εικόνα και ερμηνεύει την κατάσταση. Διορθώνει την πορεία του οχήματος προειδοποιώντας τον οδηγό κάθε φορά που ανιχνεύει πιθανή αλλαγή λωρίδας χωρίς τη χρήση των φλας. Αν ο οδηγός επιθυμεί να διατηρήσει την τροχιά του οχήματος, μπορεί να αποτρέψει τη διόρθωση κρατώντας σταθερό το τιμόνι.
• Adaptive Cruise Control – Προσαρμοζόμενο έλεγχος ταχύτητας: επιτρέπει στον οδηγό να αφήνει το όχημα να προσαρμόζεται αυτόματα στην ταχύτητα του προπορευόμενου αυτοκινήτου.
• Adaptive Cruise Control with Stop & Go – Προσαρμοζόμενος έλεγχος ταχύτητας με Stop & Go: το σύστημα ανιχνεύει το αυτοκίνητο μπροστά και διατηρεί αυτόματα την απόσταση ασφαλείας που έχει επιλέξει προηγουμένως ο οδηγός μέχρι να σταματήσει το όχημα. Αυτό γίνεται με το φρένο και το γκάζι, επιτρέποντας στο αυτοκίνητο να ξεκινήσει αυτόματα χωρίς την παρέμβαση του οδηγού. Το σύστημα μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να ρυθμίσει την ταχύτητα του οχήματος μεταξύ 30 km/h και 180 km/h, να ελέγξει την ταχύτητα και την απόσταση μεταξύ των οχημάτων και να περιορίσει την επιτάχυνση στις στροφές.
• Collision Risk Alert – Προειδοποίηση κινδύνου σύγκρουσης: αυτό το σύστημα προειδοποιεί τους οδηγούς ότι το αυτοκίνητό τους κινδυνεύει να συγκρουστεί με το προπορευόμενο όχημα μπροστά, σε ταχύτητες άνω των 30 km/h. Το σύστημα ενεργοποιείται λίγο πριν την ενεργοποίηση της αυτόματης πέδησης.
• Coffee Break Alert – Προειδοποίηση διαλείμματος για καφέ: ενημερώνει τους οδηγούς όταν είναι ώρα να κάνουν ένα διάλειμμα αφού έχουν οδηγήσει για δύο ώρες σε ταχύτητες πάνω από 70 km/h.
• Driver Attention Alert – Προειδοποίηση προσοχής οδηγού: ειδοποιεί τους οδηγούς σε περίπτωση μειωμένης επαγρύπνησης. Το σύστημα αυτό αξιολογεί την εγρήγορση του οδηγού προσδιορίζοντας αποκλίσεις της τροχιάς του αυτοκινήτου σε σχέση με την οδική σήμανση. Το χαρακτηριστικό είναι ιδιαίτερα κατάλληλο για λωρίδες ταχείας κυκλοφορίας, με ταχύτητα άνω των 65 km/h.
• Extended Traffic Sign Recognition and Recommendation – Εκτεταμένη αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας και σύσταση: αναγνωρίζει τα σήματα ταχύτητας και τα εμφανίζει στον πίνακα οργάνων. Η ταχύτητα μπορεί να καταγραφεί ως μια οδηγία για τον περιοριστή ταχύτητας/σύστημα ελέγχου ταχύτητας με μία απλή κίνηση. Εκτός από τα όρια της ταχύτητας, το σύστημα αυτό ανιχνεύει και ορισμένα άλλα οδικά σήματα (“Stop”, απαγορευτικό εισόδου, απαγόρευση προσπεράσματος) και τα εμφανίζει για τον οδηγό στον πίνακα οργάνων. Αυτό βελτιώνει τον σεβασμό των κανόνων οδικής κυκλοφορίας και αυξάνει την ασφάλεια.
• Highway Driver Assist – Υποβοήθηση οδηγού στον αυτοκινητόδρομο: διαθέσιμο αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, συνδυάζει τον προσαρμοζόμενο έλεγχο ταχύτητας με Stop & Go και το ενεργό σύστημα προειδοποίησης απόκλισης από τη λωρίδα κυκλοφορίας, για να διαχειρίζεται ημιαυτόνομα την οδήγηση σε συγκεκριμένες συνθήκες. Ο οδηγός επιλέγει την ταχύτητα και ενεργοποιεί το ενεργό σύστημα προειδοποίησης απόκλισης, σε ταχύτητες άνω 30 km/h. Το σύστημα παρακολουθεί τη θέση του αυτοκινήτου στη λωρίδα (στο κέντρο, πιο αριστερά ή δεξιά ανάλογα με τις συνήθειες οδήγησης) και ο οδηγός δεν χρειάζεται πλέον να διαχειρίζεται ταχύτητα ή τροχιά, καθώς το όχημα διαχειρίζεται αυτές τις λειτουργίες. Ιδιαίτερα ρυθμισμένο για επαρχιακές οδούς και αυτοκινητόδρομους, το σύστημα επιτρέπει τη μερική μεταβίβαση της οδήγησης, με μόνη υποχρέωση από πλευράς οδηγού να έχει την προσοχή του εστιασμένη στο δρόμο. Ο οδηγός πρέπει να κρατά τα χέρια του στο τιμόνι (παρόλο που δεν χρειάζεται να κατευθύνει το αυτοκίνητο) για να έχει το σύστημα ενεργοποιημένο, σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία. Ο οδηγός μπορεί να αναλάβει και πάλι τον έλεγχο ανά πάσα στιγμή πιέζοντας το κουμπί του συστήματος προειδοποίησης απόκλισης της ενεργής λωρίδας, ασκώντας δύναμη στο τιμόνι ή φρενάροντας.
• Intelligent Beam Headlights – Προβολείς με ευφυή δέσμη: διασφαλίζει την άνετη και ασφαλή οδήγηση τη νύχτα με την αυτόματη εναλλαγή μεταξύ φώτων διασταυρώσεως και πορείας (μεσαία / υψηλή σκάλα).
• Keyless Entry and Start – Είσοδος και εκκίνηση χωρίς κλειδί: οι οδηγοί μπορούν να ξεκλειδώσουν το αυτοκίνητό τους τοποθετώντας το χέρι τους σε μία από τις λαβές των μπροστινών θυρών ή κοντά στο χειριστήριο ανοίγματος του πορτμπαγκάζ. Οι οδηγοί μπορούν να ανοίξουν και να κλείσουν την ηλεκτρική πόρτα του χώρου αποσκευών, κουνώντας το πόδι τους κάτω από τον πίσω προφυλακτήρα.
• Electric Parking Brake – Ηλεκτρικό φρένο στάθμευσης: ενεργοποιεί αυτόματα το φρένο στάθμευσης όταν ο κινητήρας είναι σβηστός και το απελευθερώνει όταν το αυτοκίνητο ξεκινά. Ο οδηγός μπορεί να ενεργοποιήσει και να απελευθερώσει το φρένο στάθμευσης ανά πάσα στιγμή μέσω χειριστηρίου στην κεντρική κονσόλα.
• Park Assist – Υποβοήθηση παρκαρίσματος: Ένα ενεργό σύστημα υποβοήθησης οδηγού που κάνει πιο ασφαλή, πιο εύκολη και πιο χαλαρή την παράλληλη (είσοδο και έξοδο) αλλά και την κάθετη στάθμευση (είσοδο). Κατόπιν αιτήματος του οδηγού, το σύστημα ανιχνεύει αυτόματα χώρο στάθμευσης και οδηγεί το αυτοκίνητο μέσα και έξω από το χώρο αυτό. Ο οδηγός διαχειρίζεται το γκάζι και το φρένο – το σύστημα φροντίζει τα υπόλοιπα.
• Reversing camera with Top Rear Vision – Κάμερα οπισθοπορείας με Top Rear Vision: όταν ο οδηγός βάζει όπισθεν, η κάμερα δείχνει τι υπάρχει πίσω από το όχημα, στην οθόνη αφής, συμπληρώνοντας την εικόνα με έγχρωμα σημεία αναφοράς που δείχνουν την εγγύτητα με τυχόν εμπόδια, καθώς και μια ανασυσταθείσα εικόνα που δείχνει σε γωνία 180 ° τον πίσω χώρο.
• 360 Vision: υποβοήθηση μέσω βίντεο για όλους τους ελιγμούς χαμηλής ταχύτητας, η οποία ενεργοποιείται αυτόματα όταν ο οδηγός βάζει όπισθεν ή χειροκίνητα από τον οδηγό. Παρέχει πανοραμική θέα 360° του αυτοκινήτου και του περιβάλλοντος, από ψηλά. Η προβολή ενημερώνεται καθώς το όχημα κινείται προς τα εμπρός ή προς τα πίσω. Το σύστημα μεταβαίνει αυτόματα στις διάφορες επιλογές προβολής σύμφωνα με τους ελιγμούς που πραγματοποιεί ο οδηγός.
• Grip Control with Hill Assist Descent – Έλεγχος πρόσφυσης με υποβοήθηση κατάβασης: ευφυής, αυξημένη πρόσφυση ανεξάρτητα από την επιφάνεια του δρόμου για καλύτερο έλεγχο του οχήματος σε δύσκολα οδοστρώματα. Το σύστημα χρησιμοποιεί προηγμένο σύστημα ελέγχου πρόσφυσης (ενσωματωμένο στην υπολογιστική μονάδα του ESP), το οποίο διαχειρίζεται την πρόσφυση των εμπρός τροχών και διαθέτει διαφορετικές λειτουργίες που μπορούν να προσαρμοστούν σε διαφορετικό έδαφος. Σε κανονική λειτουργία, το Grip Control λειτουργεί αυτόματα. Αλλά οι οδηγοί μπορούν επίσης να ορίσουν το επιθυμητό mode χρησιμοποιώντας τον περιστροφικό διακόπτη στην κεντρική κονσόλα, για να επιλέξουν μεταξύ Sand, All-Road, Snow ή ESP OFF. Το νέο SUV Citroën C5 Aircross προσφέρει εντυπωσιακή ευελιξία προσαρμοζόμενο σε όλους τους τύπους δρόμων ανεξάρτητα από τις συνθήκες. Σε συνδυασμό με το Grip Control, η το Hill Assist Descent διατηρεί το αυτοκίνητο με μειωμένη ταχύτητα ακόμα και σε απότομες κλίσεις. Η τεχνολογία διατηρεί το όχημα στη σωστή τροχιά, περιορίζοντας παράλληλα τον κίνδυνο ολίσθησης ή επιτάχυνσης όταν το αυτοκίνητο κινείται σε κατηφόρα, είτε προς τα εμπρός ή προς τα πίσω. Το Hill Assist Descent ελέγχει πλήρως και με ασφάλεια το όχημα, διατηρώντας πολύ χαμηλή ταχύτητα (3 km/h), παρέχοντας έλεγχο και ασφάλεια σε καταστάσεις που σε διαφορετική περίπτωση είναι αγχωτικές. Οι δύο λειτουργίες είναι διαθέσιμες με όλα τα μεγέθη των τροχών και τα καλοκαιρινά ελαστικά. Η αποτελεσματικότητά τους ενισχύεται από εξειδικευμένα ελαστικά που είναι κατάλληλα για τις τοπικές συνθήκες, ιδιαίτερα από τα 18″ λάστιχα λάσπης & χιονιού (Mud & Snow), που είναι προαιρετικά διαθέσιμα.
• Hill-Start Assist – Υποβοήθηση εκκίνησης σε ανηφόρα: Για να γίνουν ευκολότερες οι εκκινήσεις σε δρόμους με μεγάλη κλίση, το σύστημα αυτό εμποδίζει οποιαδήποτε ανεπιθύμητη κίνηση του οχήματος προς τα πίσω όταν απελευθερώνεται το πεντάλ του φρένου. Η λειτουργία ενεργοποιείται σε κλίσεις άνω του 3%, ακινητοποιώντας το όχημα για δύο δευτερόλεπτα.
• Cornering Lights Function – Λειτουργία φώτων στροφής: ανάλογα με τη γωνία του τιμονιού, εκτός από τα κυρίως φώτα, ανάβει είτε ο αριστερός είτε ο δεξιός προβολέας ομίχλης για να φωτίσει μέχρι και σε γωνία 75° το χώρο εμπρός αριστερά ή δεξιά από το όχημα. Το σύστημα λειτουργεί σε ταχύτητες άνω των 40 km/h.
• Trailer Stability Control – Έλεγχος ευστάθειας ρυμουλκούμενου: Αυτό το σύστημα σταθεροποιεί ρυμουλκούμενα σε οχήματα εξοπλισμένα με σύστημα ρυμούλκησης (εργοστασιακή επιλογή). Συμπληρώνοντας το σύστημα ESP, ο έλεγχος ευστάθειας ρυμουλκούμενου μειώνει οποιαδήποτε ταλάντωση ή επιβραδύνει το ρυμουλκούμενο σε κρίσιμες ταχύτητες. Το ρυμουλκούμενο ανιχνεύεται όταν η ηλεκτρική του σύνδεση είναι συνδεδεμένη με το όχημα. Η σταθεροποίηση του ρυμουλκούμενου με ESP χρησιμοποιεί τους αισθητήρες του συστήματος ESP για να λάβει τα απαραίτητα μέτρα. Μειώνει δραστικά την ταλάντωση, επενεργώντας μεμονωμένα και εναλλάξ στα φρένα κάθε τροχού στον μπροστινό άξονα. Στις περισσότερες περιπτώσεις, αυτό αρκεί για να εξαλείψει τελείως την ταλάντωση και έτσι αποτρέπει κάθε κίνδυνο. Σε περίπτωση σημαντικής ταλάντευσης, το σύστημα μειώνει τη ροπή του κινητήρα και φρενάρει το αυτοκίνητο (επενεργώντας στα φρένα και των 4 τροχών) για να μειώσει γρήγορα την ταχύτητά του.