- Του Δημήτρη Γεωργόπουλου
Πέμπτη 10:00 το πρωί, έξω από τα γραφεία της ΤΕΟΜΟΤΟ Α.Ε., στη Λεωφόρο Κηφισού 29 στο Αιγάλεω, για να παραλάβω για test ride το Daelim Daystar VL 250 i. Μιλάμε για μια μοτοσυκλέτα custom μικρού κυβισμού, που εμφανισιακά τουλάχιστον δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από τα μεγάλα του αδέρφια.
Ξεκινώντας το τεστ και οδηγώντας το Daystar στους δρόμους της πόλης, αντιλαμβάνεται αμέσως κανείς ότι πρόκειται για ένα μικρό σύγχρονο cruiser και παράλληλα μια άριστη εναλλακτική λύση στην κατηγορία των 250 κ.εκ. για όλους εκείνους που προτιμούν το easy riding.
Είναι εξοπλισμένη με ένα νέο υγρόψυκτο κινητήρα, injection και με απόδοση 25 ίππων στις 8.500 στροφές. Ο ήχος του κινητήρα θυμίζει ότι πρόκειται για μοτοσυκλέτα 250 κ.εκ. Από την αρχή της οδήγησης εντυπωσιάζει ο μαλακός συμπλέκτης και το κιβώτιο. Ειδικά στα κατεβάσματα το κιβώτιο είναι τόσο μαλακό που ο οδηγός δεν καταλαβαίνει εύκολα ότι έχει βάλει τη νεκρά. Ευτυχώς που υπάρχει η αντίστοιχη ένδειξη, στο πολυόργανο που βρίσκεται πάνω στο ντεπόζιτο της VL 250 i, αν και αυτό με το φως της ημέρας δεν είναι και πολύ ευδιάκριτο.
Ο κινητήρας των 250 κ.εκ. κινεί μια μοτοσυκλέτα 178 κιλών κι έτσι δεν αφήνει πολλά περιθώρια στον αναβάτη για παιχνίδι. Το Daelim επιταχύνει γρήγορα έως τα 60 χ.α.ω., ενώ η τελική των 140 χ.α.ω αργεί να έρθει και επηρεάζεται πάρα πολύ από την κλίση του εδάφους.
Η μοτοσυκλέτα δε διαθέτει στροφόμετρο. Στην καθημερινή οδήγηση ο κινητήρας είναι επαρκής για τον χαρακτήρα της μοτοσυκλέτας για αστική χρήση, με πολύ χαμηλή κατανάλωση στα 3,6 λίτρα/100 χλμ.
Η σέλα είναι χαμηλή όπως αρμόζει σε custom μοτοσυκλέτες, επιτρέποντας σίγουρο πάτημα και με τα δύο πόδια ακόμη και σε οδηγούς μέτριου ύψους. Ο οδηγός τοποθετείται μέσα στη μοτοσυκλέτα, η θέση οδήγησης είναι ξαπλωτή, το τιμόνι είναι ψηλό ενώ τα μαρσπιέ είναι τραβηγμένα αρκετά μπροστά. Η μοτοσυκλέτα είναι λεπτή, το ύψος της χαμηλό και μόνο το μήκος είναι αυξημένο.
Ο συνοδηγός κάθεται λίγο ψηλότερα από τον οδηγό, η σέλα που του αναλογεί είναι πολύ στενή αλλά μαλακή, τα γόνατα σχηματίζουν άβολη γωνία αφού τα μαρσπιέ είναι τοποθετημένα ψηλά. Ο μόνος τρόπος για να κρατηθεί ο συνοδηγός στη μοτοσυκλέτα είναι είτε να γαντζωθεί από τον οδηγό, είτε από τα νίκελ διακοσμητικά που είναι τοποθετημένα στο πίσω φτερό αριστερά και δεξιά αντίστοιχα, ενώ δεν έχουν σχεδιαστεί γι’ αυτό το σκοπό και είναι σχετικά κοφτερά.
Στο θέμα της πέδησης το Daystar χρησιμοποιεί δύο δισκόφρενα μπροστά κι ένα πίσω, ενώ οι δαγκάνες είναι δύο εμβόλων. Τα φρένα δεν είναι εξοπλισμένα με ABS, αλλά είναι όσο δυνατά χρειάζεται, με καλή πληροφόρηση. Υπάρχουν επίσης πίσω διπλά αμορτισέρ που ρυθμίζονται ως προς την προφόρτιση του ελατηρίου. Το πιρούνι έχει μαλακή αίσθηση ενώ τα διπλά αμορτισέρ έχουν σχετικά μαλακή αίσθηση. Τα ελαστικά της μαμάς εταιρίας είναι τα Swallow με διαστάσεις 90/90-18 μπροστά και 130/90-15 πίσω (θεωρούνται μια μέτρια επιλογή ως προς το κράτημα).
Στο κέντρο της πόλης θα πρέπει να γίνουν κάποιοι συμβιβασμοί κυρίως λόγω του μεγάλου μήκους της μοτοσυκλέτας για να μπορείς να κινηθείς σε αυτή. Σε συχνές μετακινήσεις και σε περίπτωση γυναίκας οδηγού, το βάρος μπορεί να θεωρηθεί πρόβλημα, ενώ και τα πόδια ενός κοντού οδηγού κουράζονται στο συνεχές σταμάτα-ξεκίνα όταν πρέπει να απλώνονται μπροστά στα μαρσπιέ ή να πατάνε στο δρόμο αμέσως μετά.
Συμπέρασμα: το VL 250 είναι μια τίμια και καλή μοτοσυκλέτα με όμορφο στυλ που θα ικανοποιήσει με την οδήγηση και την ποιότητα κατασκευής της. Σε συνδυασμό με την καλή τιμή αγοράς της και την χαμηλή κατανάλωση, αποτελεί μία πολύ δελεαστική πρόταση γι’ αυτό κέρδισε επάξια τον τίτλο «προσιτή χλιδή».
Τεχνικά χαρακτηριστικά:
Τύπος Κινητήρα Τετράχρονος, μονοκύλινδρος, 4 βαλβίδες
Ψύξη Υγρόψυκτος
Τροφοδοσία Ψεκασμός
Κυβισμός 247
Διάμετρος & Διαδρομή 73 x 59 mm
Ταχύτητες 5
Εκκίνηση Μίζα
Μέγιστη Ιπποδύναμη (ίπποι/σ.α.λ.) 25/8500
Μέγιστη Ροπή (kgm/σ.α.λ.) 2/6700
Μπροστινή Ανάρτηση Τηλεσκοπικό πιρούνι
Πίσω Ανάρτηση Δύο ελατήρια
Μπροστινά Φρένα 2 Δίσκοι
Πίσω Φρένα Δίσκος
Διαστάσεις ΜxΥxΠ 2220 x 870 x 1140 χλστ.
Μεταξόνιο 1500 χλστ.
Βάρος (κενό) 178 κιλά
Χωρητικότητα Ρεζερβουάρ 17 λίτρα