Οι αντιμονοπωλιακοί ρυθμιστικοί φορείς της ΕΕ ζητούν από τη Daimler, την Continental και άλλους προμηθευτές λεπτομέρειες σχετικά με τις αποτυχημένες συνομιλίες με τη Nokia, αυξάνοντας τις ελπίδες ότι οι επιθεωρητές θα μπορέσουν να προχωρήσουν στην επίλυση μιας διαφοράς για τις άδειες εκμετάλλευσης διπλωμάτων ευρεσιτεχνίας.
Η Daimler και η Continental, μαζί με την Bury Technologies, που ανήκει στον Gemalto της Valeo και Thales, διαμαρτυρήθηκαν την περασμένη χρονιά στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή για τα υπέρογκα τέλη που ζητούσε η Nokia για διπλώματα ευρεσιτεχνίας που σχετίζονται με τις επικοινωνίες στα αυτοκίνητα.
Η διαμάχη αφορά τα δικαιώματα εκμετάλλευσης τεχνολογιών ζωτικής σημασίας για τα συστήματα πλοήγησης για τις επικοινωνίες οχημάτων αλλά και για τα συστήματα αυτόνομης οδήγησης.
Με την Nokia και την Ericsson να θεωρούνται ηγέτες στον συγκεκριμένο κλάδο, η Ευρώπη θέλει να προστατεύσει την τεχνολογική της κυριαρχία, ενώ ωστόσο υπάρχει και η άλλη όψη του νομίσματος σύμφωνα με την οποία αυτό δεν θα πρέπει να είναι σε βάρος άλλων εξίσου σημαντικών ευρωπαϊκών βιομηχανιών όπως ο τομέας των αυτοκινήτων.
Η Nokia, νωρίτερα φέτος, ξεκίνησε συζητήσεις διαμεσολάβησης με τις αυτοκινητοβιομηχανίες οι οποίες κατέληξαν σε διαφωνία και τώρα η Αρχές της ΕΕ θέλουν να μάθουν τι συνέβη.
«Μπορούμε να επιβεβαιώσουμε ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή μας έστειλε αίτημα για την παροχή πληροφοριών» ανέφερε η Daimler. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αρνήθηκε να σχολιάσει, λέγοντας ότι η έρευνα συνεχίζεται.
Η Nokia δήλωσε ότι έχει κάνει δίκαιες προσφορές χορήγησης αδειών στους κατασκευαστές αυτοκινήτων, στους προμηθευτές αλλά και σε άλλους παίκτες της αγοράς.
«Η Nokia έχει πραγματοποιήσει αρκετές προσφορές δίκαιης διακανονισμού τόσο στην Daimler όσο και στους προμηθευτές, συμπεριλαμβανομένης της Continental, αλλά δυστυχώς οι προσφορές αυτές απορρίφθηκαν», ανέφερε η εταιρεία τηλεπικοινωνιών.
Η Continental, η οποία επιδιώκει άμεση άδεια για τα βασικά διπλώματα ευρεσιτεχνίας της Nokia για 3G και 4G, δήλωσε ότι θα επιμείνει στην καταγγελία στην ΕΕ ενάντια στη φινλανδική εταιρεία για αντιμονοπωλιακή νομοθεσία.
«Χωρίς πρόσβαση στις αντίστοιχες άδειες, η Continental και άλλοι προμηθευτές δεν είναι σε θέση να αναπτύξουν, να κατασκευάσουν ή να πουλήσουν σημαντική τεχνολογία για μελλοντικές εφαρμογές σε αυτοκίνητα ή σε άλλους κλάδους», ξεκαθάρισε η κορυφαία γερμανική εταιρεία.