Ο διευθύνων σύμβουλος της ομάδας Volkswagen Herbert Diess στο πλαίσιο του Παγκόσμιου Οικονομικού Φόρουμ στο Νταβός της Ελβετίας έστειλε ένα μήνυμα στο Elon Musk: «Έρχομαι για την Tesla!»
Μάλιστα τα παραπάνω διαδραματίζονται σε μια χρονική στιγμή όπου η αμερικανική εταιρεία ανοίγει το δρόμο στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και η VW αγοράζει εταιρείες λογισμικού και αυξάνει τις επενδύσεις σε βιώσιμα οχήματα και κυψέλες μπαταριών.
«Είναι ένας ανοιχτός αγώνας. Είμαστε αρκετά αισιόδοξοι ότι μπορούμε ακόμα να κρατήσουμε το ρυθμό με την Tesla και επίσης σε κάποιο στάδιο πιθανώς να την ξεπεράσουμε», δήλωσε ο Diess σε συνέντευξή του στο Bloomberg.
Η αξία της Tesla ξεπέρασε την αξία του ομίλου VW για πρώτη φορά αυτήν την εβδομάδα, παρά το γεγονός πως η αμερικανική εταιρεία πουλά μόλις ένα κλάσμα του συνόλου των μονάδων που διαθέτει στην αγορά ο όμιλος VW και βέβαια ποτέ δεν έχει καταγράψει ένα αντίστοιχο κέρδος.
Παρόλα αυτά, η Tesla έχει ένα ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και το λογισμικό, τεχνολογίες που στηρίζουν μια στροφή προς καθαρότερη κινητικότητα. Η απειλή υπογραμμίζεται από το σχέδιο της Musk για την ίδρυση εργοστασίου κοντά στο Βερολίνο, στην καρδιά της αυτοκινητοβιομηχανίας της Γερμανίας.
Ο Diess την περασμένη εβδομάδα κάλεσε τα κορυφαία στελέχη της να επιταχύνουν τις προσπάθειες αναβάθμισης για να καταστήσουν την εταιρεία πιο ευκίνητη καθώς μπορεί να κινδυνεύσουν να βρεθούν στο παρασκήνιο. Η Volkswagen ξεκίνησε να κατασκευάζει την πρώτη της αγορά EV, το ID3, στη Γερμανία. Το συμπαγές hatchback θα είναι αντίπαλος του Model 3 της Tesla, το οποίο βοήθησε στην άνοδο των πωλήσεων της αμερικανικής αυτοκινητοβιομηχανίας στην Ευρώπη.
Δύσκολος άνθρωπος ο Trump
Η Tesla δεν είναι η μόνο ανησυχία του Diess. Ο διευθύνων σύμβουλος ήταν μεταξύ στελεχών που παρέστησαν σε δείπνο με τον πρόεδρο των ΗΠΑ Donald Trump στο. Ενώ η συνάντηση ήταν «θετική», η απειλή από τις ΗΠΑ με την επιβολή επιπλέον δασμών στις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες δεν έχει αποφευχθεί, ξεκαθάρισε ο Diess. «Είναι πολύ δύσκολο να διαβάσετε τον Πρόεδρο Trump αλλά δήλωσε ότι δεν είναι ακόμα ικανοποιημένος με την Ευρώπη. Κάνουμε ότι μπορούμε για να αποφύγουμε την επιβολή επιπλέον δασμών», ανέφερε ο Diess.
Η Volkswagen ήταν σχετικά ανθεκτική μέχρι στιγμής στις προκλήσεις του κλάδου που περιλαμβάνουν την επιδείνωση των εμπορικών σχέσεων, τους επιπλέον δασμούς και την επιβράδυνση στην Κίνα η οποία αποτελεί την μεγαλύτερη αγορά για την Γερμανία.
Όμως, η εταιρεία θα πρέπει να συμμορφωθεί με τους νέους στόχους εκπομπών CO2 που έχει θέσει η ΕΕ γεγονός που σημαίνει πως η VW πρέπει να πουλά πιο καθαρά αυτοκίνητα στην Ευρώπη ώστε να μην βρεθεί αντιμέτωπη με πρόστιμα. «Το 2020 για την αυτοκινητοβιομηχανία θα είναι ένα πολύ δύσκολο έτος αλλά κάνουμε τα σωστά πράγματα για να είμαστε ανταγωνιστικοί» ανέφερε χαρακτηριστικά ο Diess.