Στις 24 Μαρτίου στις 10:30 π.μ. στο κατάστημα του Τελωνείου Αργοστολίου θα γίνει προφορική πλειοδοτική δημοπρασία για να εκποιηθούν αυτοκίνητα για κυκλοφορία αλλά και αντίκες καθώς και μαζικές πωλήσεις οχημάτων για καταστροφή. Τα δημοπρατούμενα οχήματα βρίσκονται στο χώρο του Τελωνείου Αργοστολίου και η επίσκεψη των υποψήφιων αγοραστών επιτρέπεται ελεύθερα κατά τις εργάσιμες μέρες και ώρες από τις 08:30 π.μ. έως τις 13:30 μ.μ.
Ωστόσο για πρώτη φορά εκποιούνται αυτοκίνητα που χαρακτηρίζονται ως Ιστορικά (αντίκες) και μάλιστα όπως επισημαίνεται στην διακήρυξη για την παραλαβή τους θα πρέπει να υποβληθεί Διασάφηση Εισαγωγής σε Α’ Τάξης Τελωνείο για την καταβολή εισαγωγικού δασμού προσκομίζοντας τα απαραίτητα δικαιολογητικά που τα χαρακτηρίζουν ως Ιστορικά.
Το ποσό της εγγύησης συμμετοχής είναι 300 ευρώ για στα αυτοκίνητα και στις τιμές εκποίησης των οχημάτων περιλαμβάνεται και ο αναλογών ΦΠΑ 24%.
Το πρώτο Ιστορικό αυτοκίνητο αφορά ένα Ford Escort με 1η άδεια κυκλοφορίας το 1985 το οποίο κινείται από έναν βενζινοκινητήρα χωρητικότητας 1,6 λίτρου και αποδίδει 80 ίππους με τιμή εκκίνησης τα 1.200 ευρώ.
Αντίστοιχα μοντέλα στην εγχώρια αγορά των μεταχειρισμένων κοστίζουν από 3.500 ευρώ.
Το δεύτερο ιστορικό αυτοκίνητο που εκποιείται στο Αργοστόλι αφορά σε μια Pontiac Firebird με πρώτη άδεια το 1986 η οποία κινείται από έναν V6 βενζινοκινητήρα χωρητικότητας 2,8 λίτρων ο οποίος αποδίδει 136 ίππους με τιμή εκκίνησης τις 2.000 ευρώ.
Αντίστοιχα μοντέλα στην εγχώρια αγορά πωλούνται έναντι 15.000 ευρώ.
Στα κανονικά αυτοκίνητα που υπάρχουν στη λίστα της δημοπρασίας το φθηνότερο ΙΧ είναι ένα VW Golf GTi με κινητήρα 1,8 λίτρου με 150 ίππους και πρώτη άδεια κυκλοφορίας το 2000 με τιμή εκκίνησης τα 500 ευρώ.
Αντίστοιχα μοντέλα στην εγχώρια αγορά πωλούνται πάνω από 3.800 ευρώ.
Αν κάποιος αναζητά ένα πολυτελές station-wagon αυτοκίνητο τότε η Mercedes-Benz C220 Cdi με πρώτη άδεια κυκλοφορίας το 2011 και τιμή εκκίνησης τις 8.000 ευρώ σίγουρα θα καλύψει τις ανάγκες του. Το αυτοκίνητο κινείται από έναν πετρελαιοκινητήρα χωρητικότητας 2,1 λίτρου και απόδοσης 170 ίππων. Μοναδικό μειονέκτημα ότι είναι δεξιοτίμονη…
Στην εγχώρια αγορά τα αντίστοιχα μοντέλα με το τιμόνι στην αντίθετη θέση κοστίζουν από 15.000 ευρώ.
Στη λίστα της δημοπρασίας υπάρχει και ένα Kia Sorento με πρώτη άδεια κυκλοφορίας το 2005 και τιμή εκκίνησης τις 3.000 ευρώ. Το συγκεκριμένο μοντέλο κινείται από έναν πετρελαιοκινητήρα χωρητικότητας 2,5 λίτρων και απόδοσης 140 ίππων. Το αυτοκίνητο ωστόσο είναι δεξιοτίμονο…
Αντίστοιχα μοντέλα στην εγχώρια αγορά με το τιμόνι στην… σωστή θέση κοστίζουν από 3.300 ευρώ οπότε η τιμή εκκίνησης που έχει ορίσει το τελωνείο Αργοστολίου κρίνεται πολύ υψηλή για δεξιοτίμονο αυτοκίνητο…
Πιέστε εδώ για να διαβάσετε ολόκληρη την διακήρυξη της δημοπρασίας Αργοστολίου.
Οι όροι συμμετοχής
Τα οχήματα δημοπρατούνται σύμφωνα με τους νέους όρους πώλησης τροχοφόρων οχημάτων (Φ.Ε.Κ. 3420Β/25-10-2016).
Στις τιμές εκποίησης των αυτοκινήτων συμπεριλαμβάνεται και ο αναλογούν ΦΠΑ 24%.
Το ποσό της εγγύησης συμμετοχής στις δημοπρασίες αυτοκινήτων για κυκλοφορία είναι 300 ευρώ.
Τα αυτοκίνητα είναι μεταχειρισμένα, με ζημίες, φθορές και ελλείψεις και χρειάζονται επισκευές πριν κυκλοφορήσουν. Οι ενδιαφερόμενοι οφείλουν να τα εξετάσουν, μαζί με τους τεχνικούς της επιλογής τους, πριν λάβουν μέρος στη δημοπρασία, προκειμένου να προσδιορίσουν το ύψος των ζημιών ώστε να διαμορφώνουν ανάλογα και τις προσφορές τους. Βάσει των όρων πώλησης, ακυρώσεις αγοραπωλησιών δεν γίνονται δεκτές. Επίσης οφείλουν οι ενδιαφερόμενοι να λαμβάνουν γνώση και των όρων πώλησης πριν λάβουν μέρος στη δημοπρασία για να αποφεύγονται οι όποιες εκ των υστέρων υπαναχωρήσεις.
Οι συμμετέχοντες στη δημοπρασία υποχρεούνται να έχουν μαζί τους την αστυνομική τους ταυτότητα και να δηλώνουν στην επιτροπή τον ΑΦΜ, την αρμόδια ΔΟΥ και την ιδιότητά τους.
Από 11-10-2013, καταργείται η υποχρέωση τήρησής του, κατά τα προβλεπόμενα στο ν.δ.1146/1972 (ΦΕΚ 64/Α΄) , βιβλιαρίου μεταβολών και κυριότητας για τα φορτηγά οχήματα ιδιωτικής χρήσης μικτού βάρους κάτω των 4.000 χιλιόγραμμων.
Σε ότι αφορά τη μεταβίβαση, αυτή θα διενεργείται με σχετική πράξη επί του τίτλου κυριότητας, που σύμφωνα με τις ως άνω διατάξεις, θεωρείται, για τα άνευ αριθμού κυκλοφορίας οχήματα, κατά περίπτωση, το πιστοποιητικό ταξινόμησης οχημάτων ή το πιστοποιητικό μεταβιβαστικό κυριότητας αυτοκινήτου οχήματος που εκδίδεται από τις Υπηρεσίες Διαχείρισης Δημόσιου Υλικού, ενώ για τα έχοντα αριθμό κυκλοφορίας, η άδεια κυκλοφορίας αυτών.
Προκειμένου για φορτηγά αυτοκίνητα άνω των 4 τόνων και για τα λεωφορεία δεν εκδίδεται πιστοποιητικό κυριότητας αλλά απαιτείται η σύνταξη συμβολαίου από συμβολαιογράφο, υποδεικνυόμενο από τον οικείο Συμβολαιογραφικό Σύλλογο και η έκδοση του σχετικού βιβλιαρίου μεταβολών κατοχής και κυριότητας σύμφωνα με το άρθρο 18 των όρων πώλησης τροχοφόρων (ΦΕΚ 3420 Β΄/25-10-2016) και τα έξοδα βαρύνουν τον αγοραστή.
Ειδικά για τα λεωφορεία προς κυκλοφορία για οποιαδήποτε αλλαγή χρήσης ή μετασκευή του οχήματος, οι κάτοχοι υποχρεούνται να έλθουν πρώτα σε συνεννόηση με τις αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου Συγκοινωνιών και να εξασφαλίσουν την έγκριση της μετατροπής. Η Δ.Δ.Δ.Υ. ουδεμία ευθύνη φέρει αν γίνει μετατροπή χωρίς να ζητηθεί η έγκριση εκ των προτέρων από τις υπηρεσίες του Υπουργείου Συγκοινωνιών.
Ο εμπορικός τύπος του αυτοκινήτου καθώς και το έτος κατασκευής προσδιορίζονται από τις εξωτερικές ενδείξεις αυτού. Έτσι τα στοιχεία αυτά αποτελούν ένδειξη η οποία ενδέχεται να απέχει πραγματικότητας.
Η Διεύθυνση για τα στοιχεία αυτά όπως και τα κρυμμένα ελαττώματα ουδεμία ευθύνη φέρει.
Μετά το πέρας της πλειοδοσίας κάθε οχήματος, καλείται ο τελευταίος πλειοδότης να υπογράψει το πρακτικό ανακηρύξεως πλειοδότη και να καταβάλει προκαταβολή υπολογιζόμενη σε ποσοστό 20% της τιμής πλειοδοσίας σύμφωνα με το άρθρο 8 των όρων πώλησης τροχοφόρων (ΦΕΚ 3420 Β΄/25-10-2016).