Δοκιμάζουμε τη Mercedes-Benz C300e PHEV με 313 ίππους!

Για την Mercedes-Benz η C-Class αποτελεί εδώ και τουλάχιστον 3 δεκαετίες ένα από τα best seller μοντέλα της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας. Το premium μεσαίο από τη Στουτγκάρδη αριθμεί 5 γενιές και πλέον περνά προς τον εξηλεκτρισμό με πιο πρόσφατο παράδειγμα την Plug-in υβριδική έκδοση της νέας γενιάς C-Class.

Η αψεγάδιαστη ποιότητα κατασκευής, η υιοθέτηση της τελευταίας λέξης της τεχνολογίας αλλά και η κορυφαία ποιότητα κύλισης σε συνδυασμό με τα οφέλη της ηλεκτροκίνησης που μειώνει το κόστος χρήσης στο ελάχιστο στην κορυφαία έκδοση C300e με τους 313 ίππους αντισταθμίζει το κόστος απόκτησης που ανέρχεται σε 67.349 ευρώ. Ωστόσο η τιμή για την βασική υβριδική έκδοση της C-Class με 193 ίππους πρέπει να επισημάνουμε ότι ανέρχεται σε 50.049 ευρώ.

Να τονίσουμε επίσης ότι η Mercedes-Benz C300e δεν έχει ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας, κυκλοφορεί ελεύθερα στον Δακτύλιο και βέβαια έχει πολύ υψηλή μεταπωλητική αξία ενώ ο ιδιοκτήτης της πραγματικά θα βιώσει τον όρο χαμηλό κόστος χρήσης με το δείκτη του καυσίμου βενζίνης να παραμένει γεμάτο ακόμη και αν ο οδηγός έχεις διανύσει πάνω από 160 χλμ. σε αστικό ή υπεραστικό οδικό δίκτυο!

Επιβλητική σχεδίαση

Η νέα γενιά C-Class μεγάλωσε και όπως είναι εμφανές με μήκος πάνω από 4,7 μέτρα πλησιάζει την πιο μεγάλη E-Class. Ωστόσο εκτός από τις διαστάσεις η C-Class απέκτησε και μια επιβλητικότητα που προσδίδει η νέα της εμφάνιση που απορρέει από όποια μεριά και αν τη δει κανείς.

Το μακρύ καπό με τις έντονες ακμές του και ο σπορ προφυλακτήρας συνθέτουν τη μυώδη εμπρός όψη, με τον κορυφαίο αεροδυναμικό συντελεστή.

Το αστέρι στο κέντρο της μάσκας κυριαρχεί, όπως επίσης και η γρίλια που στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας φιλοξενούσε κάθετες γρύλιες αντί για δεκάδες μικρογραφίες αστεριών ενώ ο οικολογικός χαρακτήρας του αυτοκινήτου αποκαλύπτεται από τη θύρα φόρτισης στο πίσω αριστερό φτερό.

Στην πολυτελή έκδοση δοκιμής μας κάποια στοιχεία κάνουν τη διαφορά τα οποία περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων και τους εντυπωσιακούς τροχούς των 17 ιντσών αλλά και τα νέα φώτα LED  που βελτιώνουν και την οδήγηση στο σκοτάδι.

Πολυτέλεια και υψηλή τεχνολογία

Αν η εξωτερική σχεδίαση μαγνητίζει τα βλέμματα των περαστικών κάτι ανάλογο συμβαίνει και με την καμπίνα επιβατών στη νέα Mercedes-Benz C300e η οποία είναι εξαιρετικά προσεγμένη ακόμη και την πιο μικρή λεπτομέρεια.

Οι επιβάτες θα εντυπωσιαστούν από την κάθετη οθόνη αφής των 11,9 ιντσών που πρωταγωνιστεί στο κέντρο του ταμπλό όσο και από τις επενδύσεις με όψη ανθρακονημάτων, μαζί με πλαστικά άψογης υφής και ποιότητας.

Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων των 12,3 ιντσών συμπληρώνει την high tech εικόνα στην καμπίνα επιβατών, ενώ ο οδηγός βρίσκεται μπροστά από ένα σπορ τριάκτινο flat bottomed τιμόνι, που φιλοξενεί κυριολεκτικά πολλά κουμπάκια τα οποία στην πράξη αποδείχθηκαν εύκολα στη χρήση.

Οι διαθέσιμοι για τους επιβάτες είναι υπεραρκετοί και σε καμία περίπτωση δεν θα αισθανθούν ότι καταπιέζονται ακόμη και αν στο πίσω κάθισμα φιλοξενούνται τρεις επιβάτες.

Ο χώρος αποσκευών εξαιτίας της ύπαρξης μπαταρίας έχει μειωθεί στα 360 λίτρα αλλά έχει βάθος οπότε μπορεί να μεταφέρει τις αποσκευές 4 ατόμων.

313 ίπποι!

Κάτω από το καπό του αυτοκινήτου της δοκιμής μας είχε τοποθετηθεί ο 2λιτρος τετρακύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας ο οποίος αποδίδει 204 ίππους και 320 Nm, ο οποίος συνδυάζεται από έναν ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 129 ίππων και 440 Nm. Η συνολική απόδοση του συστήματος ανέρχεται σε 313 ίππους και 550 Nm! Η απόκριση στις εντολές του οδηγού είναι ακαριαίες, ειδικά αν έχει επιλεγεί το πρόγραμμα Sport, ενώ εξαιρετικό αποδείχθηκε και το 9άρι αυτόματο κιβώτιο.

Με τη μπαταρία των 25,4 kWh πλήρως φορτισμένη (2 ώρες υπόθεση σε παροχή 11 kW, 0-80% σε 30 λεπτά για ταχυφορτιστή), θεωρητικά μπορείς να διανύεις 100 χλμ. δίχως να καταναλώσεις ούτε μια σταγόνα βενζίνη. Επίσης μέσα στην πόλη οι καθημερινές μετακινήσεις καλύπτονται με ρεύμα, οπότε το κόστος χρήσης του αυτοκινήτου είναι ελάχιστο. Στη λειτουργία Hybrid και μεικτές συνθήκες, αυτό εξασφαλίζει μια μέση κατανάλωση γύρω στα 3,9 λίτρα/100 χλμ., δίχως καν να προσέχεις.

Μια μικρή S-Class

H Mercedes-Benz C300e στο δρόμο απέδειξε ότι αποτελεί ένα μοντέλο που κινείται όπως τα υπόλοιπα «αστέρια» με την κορυφαία ποιότητα κύλισης. Ωστόσο στην plug-in hybrid έκδοση των 313 ίππων η Mercedes-Benz έχει υιοθετήσει χαρακτηριστικά που συναντά κανείς στην S-Class με αποτέλεσμα τα πολύωρα ταξίδια ή η κίνηση στην πόλη να είναι πραγματικά μια εμπειρία που δύσκολα συναντά κανείς σε άλλα ανταγωνιστικά μοντέλα.

Στο εθνικό οδικό δίκτυο ανεξάρτητα από τα χιλιόμετρα με τα οποία κινείται το αυτοκίνητο η C300e είναι αθόρυβη, ευθύβολη και σταθερή με τους επιβάτες να απολαμβάνουν την μουσική που έχουν επιλέξει στο κορυφαίο ηχοσύστημα. Τα ταξίδια επίσης πραγματοποιούνται με ελάχιστη κατανάλωση καυσίμου καθώς ο βενζινοκινητήρας σβήνει αν δεν πιέζει το πεντάλ του γκαζιού ο οδηγός. Αν πάλι ο οδηγός θέλει να κινηθεί πιο γρήγορα οι προσπεράσεις γίνονται σε εξαιρετικά γρήγορους ρυθμούς ενώ η τελική ταχύτητας του γερμανικού μοντέλου προσεγγίζει τα 245 χλμ./ώρα!

Στο επαρχιακό οδικό δίκτυο με συνεχείς στροφές οι 313 ίπποι οι κλίσεις είναι περιορισμένες ενώ το πίσω μέρος του αυτοκινήτου μπορεί να καταγράψει μια μικρή μετατόπιση αλλά σε καμία περίπτωση τα συστήματα δεν επιτρέπουν την πλαγιολίσθηση.

Μέσα στην πόλη η ανάρτηση φιλτράρει αποτελεσματικά όλες τις κακοτεχνίες του οδοστρώματος αλλά και η ηχομόνωση μπλοκάρει την είσοδο ενοχλητικών θορύβων στην καμπίνα επιβατών.

ΥΠΕΡ

Σχεδίαση

Εξοπλισμός

Ιπποδύναμη

Κόστος χρήσης

Μεταπωλητική αξία

ΚΑΤΑ

Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης