H Mercedes-Benz παρουσίασε πρόσφατα την νέα E-Class η οποία είναι πιο άνετη, πιο πολυτελής και high-tech και διαθέτει όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά της λιμουζίνας χωρίς να φέρει ίχνος συντηρητισμού.
Μάλιστα η Mercedes E300e της δοκιμής μας είναι μια πολυτελής λιμουζίνα με κορυφαίο plug-in σύστημα κίνησης, που της χαρίζει κορυφαία ηλεκτρική αυτονομία σε συνδυασμό με υψηλή απόδοση, ελάχιστο κόστος χρήσης αλλά και υψηλή τιμή (77.000 ευρώ) η οποία όμως αντισταθμίζεται με την πολύ υψηλή μεταπωλητική αξία που διαθέτει το γερμανικό μοντέλο.
Στα χνάρια της S-Class
Σχεδιαστικά, η νέα E-Class κινείται στη σύγχρονη σχεδιαστική γλώσσα της μάρκας υιοθετώντας στοιχεία από τη μεγαλύτερη S-Class αλλά και τις ηλεκτρικές μπερλίνες της οικογένειας EQ.
Στο εμπρόσθιο μέρος η μάσκα της έχει μεγαλώσει και φιλοξενεί δεκάδες «αστεράκια», οπότε το ύφος είναι πιο κοντά στην ναυαρχίδα ενώ στο μακρύ καπό μπορεί να τοποθετηθεί προαιρετικά το κλασσικό αστέρι που δίνει έναν άλλο τόνο στο χαρακτήρα του αυτοκινήτου.
Τα φωτιστικά σώματα LED, με τα φώτα ημέρας σαν φρύδια ανάλογης τεχνολογίας αλλά και το φωτιζόμενο περίγραμμα στην μάσκα προσδίδουν την τεχνολογική υπεροχή του μοντέλου. Στο πίσω μέρος ξεχωρίζουν τα νέα φωτιστικά σώματα, που ενώνονται στην μέση. Κοιτώντας κανείς τη Mercedes-Benz E300e από το πλάι θα διακρίνει τις «κλειστές» ζάντες αλουμινίου οι οποίες έχουν αυτή την περίεργη σχεδίαης για λόγους αεροδυναμικής κυρίως. Για τους ίδιους λόγους τα χρωμιωμένα χερούλια κρύβονται στο αμάξωμα και αναδύονται εντυπωσιακά μόλις ο οδηγός πλησιάσει.
Σε σχέση με τις «απλές» εκδόσεις, η Mercedes E300e διαφέρει μόνο στο διακριτικό λογότυπο και το έξτρα καπάκι όπου φιλοξενείται η υποδοχή φόρτισης της μπαταρίας.
Μια hitech λιμουζίνα
Στο εσωτερικό, ξεχωρίζει το high-tech ταμπλό το οποίο στην έκδοση της δοκιμής μας διέθετε και με μια τρίτη οθόνη μπροστά από το συνοδηγό και μια κάμερα για selfie στο κέντρο. Η τελευταία, λειτουργεί μόνο όταν το αυτοκίνητο είναι ακινητοποιημένο και μπορεί να χρησιμοποιηθεί για βίντεο, φωτογραφίες αλλά και τηλεδιασκέψεις μέσω Zoom ή Webex.
Η κεντρική οθόνη αφής με διαγώνιο 14,4 ίντσες, είναι όμορφα ενσωματωμένη στο ταμπλό και τρέχει το νεότερο λογισμικό σύστημα MBUX, που έχει δημιουργήσει η Mercedes in-house. Ο χειρισμός γίνεται πολύ πιο απλά και μέσα στην όλη ψηφιοποίηση, τουλάχιστον εδώ έχουν προσέξει την εργονομία. Τα εικονίδια είναι μεγάλα κα για βασικές ρυθμίσεις δεν απαιτείται ψάξιμο από το μενού, ενώ ακόμα και μόνο δια της οθόνης αφής έλεγχος του κλιματισμού, συνηθίζεται και γίνεται χωρίς πολύ προσπάθεια.
Παράλληλα, η νέα E-Class παρακολουθεί τις κινήσεις των ματιών του οδηγού και εάν αυτά κοιτούν στον ψηφιακό πίνακα οργάνων, έξω από το αυτοκίνητο ή στην οθόνη του infotainment. Όσο για την οθόνη του συνοδηγού, εξοπλίζεται με τεχνολογία ελέγχου διπλού φωτός που δεν επιτρέπει στην περιφερειακή όραση του οδηγού να αποσπάται από εκείνη. Πέρα από Zoom και Webex, το infotainment της νέας E-Class διαθέτει τις εφαρμογές TikTok, Angry Birds και το πρόγραμμα περιήγησης στο διαδίκτυο Vivaldi.
Την ίδια στιγμή, η καμπίνα της νέας E-Class διακοσμείται από το Active Ambient Lighting που λειτουργεί σε συνεργασία με το ηχοσύστημα και αλλάζει το χρώμα του φωτισμού ανάλογα με το ρυθμό του τραγουδιού.
Οι διαθέσιμοι χώροι για τους επιβάτες είναι κυριολεκτικά άπλετοι ωστόσο ο διαθέσιμος χώρος στο πορτ-μπαγκάζ έχει μειωθεί στα 370 λίτρα (από 540 λίτρα).
313 ίπποι
Η Mercedes-Benz E300e έχει το ίδιο σύστημα με την Mercedes C300e και κινείται από έναν δίλιτρο turbo, βενζινοκινητήρα που αποδίδει 204 ίππους συνδυάζεται με ένα ισχυρό ηλεκτροκινητήρα 129 ίππων και μπαταρία, η οποία με χωρητικότητα 25,4 kWh θυμίζει μικρό ηλεκτρικό, παρά plug-in υβριδικό. Η συνδυαστική ισχύς είναι ανέρχεται σε 313 ίππους και η ροπή στα 550 Nm και έτσι παρά τα 2.190 κιλά της E300e οι επιδόσεις είναι εξαιρετικές.
Αυτό όμως που «μετράει» είναι η πραγματική ηλεκτρική αυτονομία, που είναι γύρω στα 100 χιλιόμετρα, επίδοση που σε κάνει χρησιμοποιείς ένα plug-in, σχεδόν ως ηλεκτρικό στην εβδομαδιαία καθημερινότητα. Μάλιστα, στα «συν» σημειώνουμε ότι η τελική ταχύτητα με την ηλεκτρική λειτουργία είναι στα 140 χλμ./ώρα.
Βέβαια, καθότι η μπαταρία είναι μεγάλη σε χωρητικότητα, θέλει και τον αντίστοιχο χρόνο για να φορτίσει. Υπολογίστε περίπου 10 ώρες σε πρίζα σούκο, ή 2,5 ώρες σε περίπτωση που έχετε 11άρι wallbox. Υπάρχει και δυνατότητα για ταχυφόρτιση της 55 kW, πράγμα όχι συνηθισμένο σε plug-in, που σημαίνει σχεδόν πλήρη φόρτιση σε 20 λεπτά της ώρα
Ο οδηγός έχει στη διάθεσή του αρκετά προγράμματα οδήγηση τα οποία κάνουν εξαιρετική διαχείριση ενέργειας και καυσίμου. Από το B που διατηρεί το ποσοστό και φορτίζει ταυτόχρονα τη μπαταρία, το EL που την κινεί ηλεκτρικά μέχρι τα 140 χλμ./ώρα, το Hybrid για βέλτιστο συνδυασμό, έως τα Sport και Individual για σπορ οδήγηση και εξατομικευμένη εμπειρία, αντίστοιχα.
Στον τομέα της κατανάλωσης θα πρέπει να επισημάνουμε ότι ακόμη και αν αδειάσει η μπαταρία και το σύστημα αρχίζει να δουλεύει ως αυτοφορτιζόμενο υβριδικό, η μέση κατανάλωση βενζίνης θα μείνει γύρω από τα 6 λίτρα/100 χλμ. ενώ με φορτισμένη την μπαταρία η μέση κατανάλωση μειώνεται σε μόλις 1,5 λίτρο και κάθε 100 χλμ.
Προεδρικές μετακινήσεις
H Mercedes-Benz E300e συνεχίζει να εντυπωσιάζει με την ποιότητα κύλισης, την άνεση και τον βελούδινο τρόπο που εξομαλύνει τις ανωμαλίες του δρόμου σε συνδυασμό πλέον με το ελάχιστο κόστος χρήσης.
Το ταξίδι με το γερμανικό μοντέλο είναι μοναδικό και οι επιβάτες του θα νομίζουν ότι είναι πρόεδροι σε κάποιο μεγάλο όμιλο καθώς η σταθερότητα, η ευθυβολία αλλά και η ποιότητα κύλισης παραπέμπουν σε λιμουζίνες μεγαλύτερης κατηγορίας.
Στο επαρχιακό οδικό δίκτυο με συνεχεία στροφές το συμπαγές πλαίσιο κάνει εξαιρετική δουλειά ενώ όταν ο οδηγός το παρακάνει και θέλει να νιώσει τη χαρά της υπερστροφής τα ηλεκτρονικά συστήματα τον επαναφέρουν στην τάξη.
Μέσα στην πόλη η κίνηση με τον ηλεκτροκινητήρα προσδίδει μια μοναδική ησυχία στην καμπίνα, η ανάρτηση απορροφά όλες τις κακοτεχνίες του οδοστρώματος και βέβαια το τιμόνι κάνει την οδήγηση της Mercedes-Benz E300e κυριολεκτικά «παιχνιδάκι».
ΥΠΕΡ
Σχεδίαση
Εξοπλισμός
Ιπποδύναμη
Κόστος χρήσης
Μεταπωλητική αξία
ΚΑΤΑ
Χώρος αποσκευών