Με ανανεωμένη σχεδίαση, υπερβολικήξ δόση τεχνολογίας και μία γκάμα πλήρως εξηλεκτρισμένων κινητήριων συνόλων, η νέα Mercedes-Benz GLC αλλάζει ριζικά τα δεδομένα στην κατηγορία και υπενθυμίζει κυρίως στην BMW ποιος είναι ο ηγέτης!
Μάλιστα στην τετρακίνητη έκδοση της δοκιμής μας με τους 220 ίππους συνδυαστικά η νέα Mercedes-Benz GLC 220d 4Matic είναι πραγματικά ένα premium μοντέλο, διαθέτει δυναμισμό αλλά και κορυφαίους χώρους και εξοπλισμό ενώ τα mild-hybrid αλλά και plug-in hybrid συστήματα υπόσχονται μειωμένο κόστος χρήσης.
Όλα αυτά τα καθώς η τιμή πώλησης της βασικής έκδοσης κυμαίνεται σε 71.500 ευρώ ενώ η έκδοση της δοκιμής μας που ήταν εξοπλισμένη με το προαιρετικό επίπεδο εξοπλισμού AMG άγγιξε τις 92.179 ευρώ…
Ωστόσο δεν θα πρέπει να ξεχνάμε ότι η Mercedes-Benz αποτελεί ίσως τη μοναδική μάρκα που διαθέτει πολύ υψηλή μεταπωλητική αξία και βέβαια το κόστος χρήσης είναι πραγματικά εντυπωσιακά χαμηλό!
Αυθεντική Mercedes-Benz!
Με τη πρώτη ματιά, η νέα GLC διαθέτει επιβλητικό στυλ στοιχείο αναμενόμενο λόγω γονιδίων μα και απαραίτητο λόγω κατηγορίας. Οι εμφανείς αλλαγές αισθητικού χαρακτήρα εντοπίζονται, στα επανασχεδιασμένα εμπρός και πίσω φανάρια, στη πιο επιθετική διαμόρφωση των προφυλαχτήρων εμπρός-πίσω και στις γραμμές που διατρέχουν τα φτερά. Ωστόσο μελετώντας προσεκτικά τις τεχνικές προδιαγραφές, καταγράφονται νέα δεδομένα όσον αφορά, κατ’ αρχήν, στις διαστάσεις του αμαξώματος σε σύγκριση με το προκάτοχο μοντέλο. Σημειώνουμε αυξημένα, μήκος κατά 60 χλστ. (4,71 μέτρα), μεταξόνιο κατά 15 χλστ. (2,88 μέτρα) και μετατρόχια εμπρός-πίσω (6 και 23 χλστ. αντίστοιχα), μα και ελαφρώς μειωμένο ύψος κατά 4 χλστ. Αντίστοιχα μειωμένος και ο αεροδυναμικός συντελεστής (Cd 0.29 αντί 0,31) τιμή αξιοσημείωτη με τα μέτρα της κατηγορίας.
Επίσης τα εμπρός και πίσω φωτιστικά σώματα καθιστούν το σημαντικότερο νεοτερισμό στη νέα GLC ακολουθώντας τη νεότερη σχεδιαστική φιλοσοφία της γερμανικής μάρκας.
Φυσικά, ευδιάκριτος είναι ο off-road χαρακτήρας του γερμανικού SUV με την αυξημένη απόσταση από το έδαφος και τα προστατευτικά περιμετρικά του αυτοκινήτου να προσδίδουν το διττό χαρακτήρα του, ο οποίος μάλιστα στην έκδοση AMG Premium Plus ενισχύεται με διάφορα στιλιστικά στοιχεία.
Άνεση και πολυτέλεια
Η σχεδιαστική φιλοσοφία του εσωτερικού αποτελείται από πολυτέλεια, τεχνολογία αλλά και απλότητα.
Σχεδιαστικά υιοθετείται το σχετικό οικογενειακό design της Mercedes-Benz με χαρακτηριστικό στοιχείο την κεντρική οθόνη των 11,9 ιντσών για τον έλεγχο του infotainment. Η εν λόγω οθόνη θυμίζει tablet και βρίσκεται στη θέση μιας παραδοσιακής κεντρικής κονσόλας. Ο πίνακας οργάνων είναι επίσης ψηφιακός με μέγεθος 12,3 ίντσες, ενώ οι φυσικοί διακόπτες έχουν μειωθεί στους απολύτως ελάχιστους.
Άκρως εύστοχη η τοποθέτηση των λειτουργιών του κλιματισμού σε ξεχωριστή θέση στο κάτω τμήμα της, όπως και η τοποθέτηση διακοπτών αφής με ανάδραση, για άμεση πρόσβαση σε βασικές λειτουργίες (προγράμματα οδήγησης DYNAMIC SELECT, πρόσβαση μέσω δακτυλικού αποτυπώματος στο Mercedes Me, ηχοσύστημα).
Η κεντρική κονσόλα διαθέτει ένα συνδυασμό μαλακών πλαστικών στο πάνω μέρος της και σκληρών στο κάτω, με την ποιότητα κατασκευής να είναι φυσιολογικά αντίστοιχη με αυτή που μας έχει συνηθίσει η Mercedes-Benz.
Οι προσθήκες στο μήκος και το μεταξόνιο, είχαν θετικό αντίκτυπο στο χώρο αποσκευών προσθέτοντας 70 λίτρα στη συνολική χωρητικότητα του φθάνοντας πλέον τα 620 λίτρα.
220 ίπποι
Η λευκή GLC της δοκιμής μας είναι η πετρελαιοκίνητη έκδοση 220d 4MATIC που εφοδιάζεται με ήπιο υβριδικό σύστημα κίνησης.
Ο τετρακύλινδρος δίλιτρος BlueTEC τετρακύλινδρος πετρελαιοκινητήρας της, αποδίδει με χρήση άμεσου ψεκασμού και turbo μεταβλητής γεωμετρίας 197 ίππους, μέγιστη ροπή 440 Nm (από τις 1.800-2.800 σ.α.λ.) και συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα 48 Volt με δεύτερης γενιάς ενσωματωμένο σύστημα μίζας-γεννήτριας (ISG), που προσδίδει στο σύνολο επιπλέον 23 ίππους και 200 Nm ροπής.
Στα υπόλοιπα μηχανικά μέρη καταγράφουμε, σύστημα μετάδοσης μόνιμης τετρακίνησης 4MATIC το οποίο κατανέμει μέσω υγρού πολύδισκου συμπλέκτη τη ροπή ανάμεσα στους δύο άξονες σε ποσοστό 45% εμπρός, 55% πίσω μέσω και συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο εννέα σχέσεων 9G-TRONIC.
Μοναδική ποιότητα κύλισης
Από τη θέση του οδηγού, τα πάντα εκτυλίσσονται κατά κυριολεξία όπως ακριβώς περιμένεις από ένα μοντέλο τόσο υψηλού επιπέδου, δηλαδή απολαυστικά! Η εύρεση της ιδανικής θέσης οδήγησης είναι πανεύκολη υπόθεση και το πολύ άνετο (ακόμα και σε πολύωρο ταξίδι) κάθισμα αγκαλιάζει το σώμα στηρίζοντας το επαρκώς. Πατώντας το start button ο πετρελαιοκινητήρας μόλις που ακούγεται στο ρελαντί, ενώ όταν ξεκινήσεις η άριστη ηχομόνωση επιτελεί άψογα το ρόλο της, κρατώντας τα επίπεδα θορύβου στη καμπίνα σε πολύ χαμηλή στάθμη.
Στο εθνικό οδικό δίκτυο το κορυφαίο γερμανικό μοντέλο κινείται με απόλυτη άνεση, σταθερότητα και οικονομία ενώ λείπουν παντελώς οι αεροδυναμικοί θόρυβοι που αναπτύσσονται σε άλλα ανταγωνιστικά μοντέλα όταν κινούνται σε ταχύτητες άνω των 160 χλμ./ώρα.
Στο επαρχιακό οδικό δίκτυο έστω και στα ήπια προγράμματα λειτουργίας (ECO, COMFORT) η πλούσια ροπή επαρκεί για να μετακινηθείς με ένα τρόπο ασφαλή και συνάμα ευχάριστο. Στο ίδιο περιβάλλον της ορεινής διαδρομής, αν ο οδηγός επιλέξει να κινηθεί με ζωηράδα, θα εκπλαγεί ευχάριστα από το τρόπο που ανταποκρίνεται το βαρύ (1.925 κιλά) Γερμανικό SUV. Στρίβει κρύβοντας επιμελώς τον μεγάλο όγκο του, διατηρεί απροβλημάτιστα τη φόρα εντός της στροφής, ενώ στην έξοδο το σύστημα τετρακίνησης του προσδίδει εξαιρετικές, ελκτική και πλευρική πρόσφυση.
Όσον αφορά στις εκτός δρόμου διαδρομές, λόγω του συστήματος μετάδοσης 4MATIC η κατάσταση είναι απόλυτα ξεκάθαρη και σε βατούς χωματόδρομους η GLC μπορεί να κινηθεί χωρίς πρόβλημα ενώ σε πιο δύσκολες καταστάσεις τα ελαστικά δρόμου δεν βοηθούν.
Μέσα στην πόλη η Mercedes-Benz GLC 220d 4Matic κινείται με απίστευτη άνεση και οικονομία και η ανάρτητη φιλτράρει στο μέγιστο βαθμό τις κακοτεχνίες του οδοστρώματος.
Όσον αφορά στη μέση κατανάλωση κυμάνθηκε σε μόλις 6 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα με όχι και τόσο οικονομική οδήγηση…
ΥΠΕΡ
Σχεδίαση
Εξοπλισμός
Ιπποδύναμη
Τετρακίνηση
Μεταπωλητική αξία
ΚΑΤΑ
Τιμή