Δοκιμάζουμε τη νέα Mercedes-Benz A200 με 163 ίππους!

Η ανανεωμένη σχεδιαστικά Mercedes-Benz A-Class κατέφθασε με περισσότερες τεχνολογίες και ένα ήπια υβριδικό σύστημα κίνησης για την έκδοση η οποία φέρει το λογότυπο «200» που πλέον αποτελεί την αφετηρία της γκάμας στην ελληνική αγορά.

Ουσιαστικά η A-Class γύρισε σελίδα στην ιστορία της το 2013 όποτε και ακολούθησε μια άλλη διαφορετική σχεδίαση από το πρώτο MPV μοντέλο που γνωρίσαμε το 1997. Το 2018 παρουσιάστηκε η τέταρτη κατά σειρά γενιά και σήμερα ήρθε και το σχεδιαστικά και τεχνολογικά ανανεωμένο μοντέλο.

Η A-Class που γνωρίσαμε προ πενταετίας δέχθηκε λεπτεπίλεπτες αισθητικές αλλαγές και διαθέτει την τελευταία λέξη της τεχνολογίας. Η βασική έκδοση Α200 MHEV κοστίζει στην Ελλάδα 39.989 ευρώ και σίγουρα ο υποψήφιος αγοραστής δεν θα βρει κάτι να λείπει από τον εξοπλισμό της ενώ παράλληλα σίγουρα έχει στο νου του και την υψηλή μεταπωλητική αξία που θα έχει το νέο γερμανικό μοντέλο μετά από αρκετά χρόνια κυκλοφορίας της.

Σπορ σχεδίαση

Η Mercedes-Benz A200 αποτελεί ένα hatchback μοντέλο το οποίο όμως διαφέρει από τα μοντέλα άλλων κατασκευαστών. Η εξωτερική εμφάνιση της νέας A-Class δεν διαφέρει δραματικά από το προηγούμενο μοντέλο, αλλά οι μικρές αλλαγές πετυχαίνουν το σκοπό τους και βέβαια διατηρήθηκε ο μοναδικός χαρακτήρας του μοντέλου. Στο εμπρόσθιο μέρος κυριαρχεί το καπό με κλίση προς τα εμπρός με τα δύο δυναμικά εξογκώματα, τα νέα LED φώτα και την ανασχεδιασμένη μάσκα με το σήμα της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας. Από το πλάι εντύπωση προκαλούν οι νέες ζάντες ενώ στο πίσω μέρος έχει τοποθετηθεί ο ανανεωμένος προφυλακτήρας και τα στάνταρ πίσω φώτα LED.

Στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας με το λευκό, περλέ χρώμα, τις μαύρες ενθέσεις, τις ανάλογες ζάντες της AMG Line έκδοσης, το νέο πίσω διαχύτη δίνουν έναν επιπλέον σπορ τόνο στο αυτοκίνητο.

Hitech καμπίνα επιβατών

Το εσωτερικό της ανανεωμένης A200 παραμένει εντυπωσιακό σε εικόνα και ποιότητα. Οι επιβάτες θα αντιληφθούν αμέσως τα ακριβά υλικά, μαλακά πλαστικά άριστης συναρμογής. Ωστόσο οι οθόνες 10,25 ιντσών μαγνητίζουν τα βλέμματα των επιβατών. Η κεντρική οθόνη είναι αφής ενώ υπάρχουν και διακόπτες στο κέντρο της κονσόλας. Η δεύτερη οθόνη πίσω από το τιμόνι έχει φυσικά το ρόλο του ψηφιακού πίνακα οργάνων (με δυνατότητα επιλογής από τον οδηγό διαφορετικών στυλ προβολής και πληροφοριών).

Επιπλέον το αναβαθμισμένο σύστημα φωνητικών εντολών MBUX «λύνει» τα χέρια αρκεί να του «απευθύνεις» τον λόγο λέγοντας «Hey Mercedes». Εν συνεχεία το σύστημα αλληλεπιδρά μαζί σου και μέσω εκείνου λαμβάνεις διάφορες πληροφορίες που κάνουν πιο άνετο και ευχάριστο το ταξίδι σου.

Όσον αφορά στους χώρους στη νέα Mercedes-Benz A200 οι τέσσερις ενήλικες επιβάτες θα βολευτούν με άνεση στην καμπίνα επιβατών ενώ ο χώρος αποσκευών έχει μειωθεί από τα 370 στα 355 λίτρα λόγω της μπαταρίας του mild hybrid, χωρίς πάντως να χαθεί η κανονικότητα στο σχήμα και το χαμηλό κατώφλι φόρτωσης.

163 ίπποι

Κάτω από καπό του αυτοκινήτου της δοκιμής μας είχε τοποθετηθεί ο γνωστός 4κύλινδρος 1,33 turbo ο οποίος αποδίδει 163 ίππους και 270 Nm ροπής. Ωστόσο ο συνδυασμός του με 48-βολτο mild hybrid υβριδικό σύστημα βάζει στο παρασκήνιο και ένα ηλεκτρομοτέρ 10 kW, (13,6 ίπποι) το οποίο καλύπτει με ένα μοναδικό τρόπο μια μικρή ραθυμία μέχρι να αναλάβει το τούρμπο. Η κίνηση μεταφέρεται στον εμπρόσθιο άξονα μέσω ενός 7τάχυτου αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη το οποίο διαθέτει και χειροκίνητη λειτουργία μέσω paddles πίσω από το τιμόνι.

Το Dynamic Select (προσφέρει 4 προγράμματα οδήγησης, ECO, Comfort, Sport και Individual) και «παίζει» καθοριστικό ρόλο στην συμπεριφορά και την αίσθηση ανάλογα με την επιλεγμένη θέση.

Όσον αφορά στην μέση κατανάλωση η Mercedes-Benz A200 κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας κατανάλωσε περίπου 6,6 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα ενώ αν την πιέσει ο οδηγός η κατανάλωση δεν ξεπερνά τα 8,4 λίτρα για κάθε 100 χλμ.

Γερμανική ποιότητα κύλισης

Η αναβαθμισμένη A200 συνεχίζει να προσφέρει μια εξαιρετική οδηγική απόλαυση ενώ εντυπωσιακή είναι και η ακαμψία του αμαξώματος χάρη στη χαμηλωμένη ανάρτηση της AMG Line έκδοσης.

Στο εθνικό οδικό δίκτυο η Α200 ταξιδεύει με μεγάλη άνεση παραμένοντας σταθερή και ευθύβολη ακόμη και όταν πνέουν ισχυροί πλευρικοί άνεμοι ενώ ο χαμηλός αεροδυναμικός συντελεστής προσδίδει οικονομικά ταξίδια ενώ επίσης μπλοκάρει και τους εξωτερικούς θορύβους ώστε να μην ενοχλούν τους επιβάτες.

Στο επαρχιακό οδικό δίκτυο με συνεχείς στροφές το αμάξωμα γέρνει ελάχιστα και δύσκολα θα υποστρέψει ενώ αν το παρακάνει ο οδηγός τα ηλεκτρονικά συστήματα τον επαναφέρουν στο σωστό δρόμο.

Μέσα στην πόλη η Mercedes-Benz A200 είναι απόλυτα ευκολοδοήγητη και η ανάρτηση φιλτράρει στο μέγιστο βαθμό τις κακοτεχνίες του οδοστρώματος ωστόσο οι 19άρες ζάντες χρειάζονται προσοχή καθώς τα ελαστικά χαμηλού προφίλ «τραυματίζονται» εύκολα…

Τέλος οι κάμερες που διαθέτει το αυτοκίνητο κάνουν την διαδικασία παρκαρίσματος παιχνιδάκι ακόμη και για έναν άπειρο οδηγό.

ΥΠΕΡ

Σχεδίαση

Εξοπλισμός

Τεχνολογία

Κόστος χρήσης

Μεταπωλητική αξία

ΚΑΤΑ

Ελαστικά χαμηλού προφίλ