Δοκιμάζουμε την Alfa Romeo Stelvio Sprint 2.2D Q4 με 190 ίππους!

Όταν η Alfa Romeo παρουσίασε για πρώτη φορά την Stelvio όλοι αντιλήφθηκαν ότι πρόκειται για ένα μοναδικό αυτοκίνητο το οποίο ξεχωρίζει χάρη στη συναρπαστική οδική εμπειρία που προσφέρει, τις εξαιρετικές επιδόσεις και το σπορ στυλ αλλά και το εξαιρετικά χαμηλό κόστος χρήσης όταν πρόκειται για την πετρελαιοκίνητη έκδοση.

Η ανανεωμένη Stelvio έχει βελτιωθεί στα σημεία διατηρώντας την κορυφαία σχεδίασή της που μαγνητίζει τα βλέμματα των περαστικών είτε κινείται είτε είναι σταθμευμένη και σίγουρα αποτελεί μια διαφορετική πρόταση που ανταγωνίζεται επάξια τα μοντέλα των Mercedes-Benz και BMW χωρίς να χρειάζεται ο υποψήφιος αγοραστής να δαπανήσει μια περιουσία!

Η τιμή της βασικής έκδοσης της Alfa Romeo Stelvio ξεκινά από τις 46.800 ευρώ για την πετρελαιοκίνητη έκδοση και στις 54.550 ευρώ για την πετρελαιοκίνητη έκδοση Sprint της δοκιμής μας με 190 ίππους, αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων και σύστημα τετρακίνησης Q4!

Επίσης το χαμηλό κόστος χρήσης με ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας μόλις 109,2 ευρώ και μέση κατανάλωση 7 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα κάνουν την ανανεωμένη Stelvio να φαίνεται ότι είναι ικανή για να ταρακουνήσει για τα καλά τα ήσυχα νερά στην πολυτελή κατηγορία των SUV και απευθύνεται σε όσους γνωρίζουν τι σημαίνει ιταλικό αυτοκίνητο που σε εντυπωσιάζει με την κορυφαία συμπεριφορά του και σε κάνει να αισθάνεσαι μοναδικός όταν κινείσαι με αυτή τη μιλανέζα καλλονή στο δρόμο.

Πάντως οι υποψήφιοι αγοραστές θα πρέπει να γνωρίζουν ότι θα πληρώνουν και Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης που ανέρχεται σε 530 ευρώ για τα πρώτα 5 χρόνια και χαμηλότερο για τα επόμενα 5 έτη δηλαδή στα 371 ευρώ εκτός και αν καταργηθεί το συγκεκριμένο χαράτσι εντός του 2022.

Επίσης σε όλα τα παραπάνω να τονίσουμε και την υψηλή μεταπωλητική αξία που προσδίδουν τα πετρελαιοκίνητα μοντέλα της Alfa Romeo οπότε η απόκτηση της Stelvio γίνεται ακόμη πιο δελεαστική για όσους λατρεύουν το ιταλικό design, τις κορυφαίες επιδόσεις αλλά και την μοναδικό εξοπλισμό που διαθέτουν τα ιταλικά μοντέλα.

Σπορ design

Η ανανεωμένη Stelvio παραμένει απαράλλαχτη σχεδιαστικά σε σχέση με το πρώτο μοντέλο που παρουσιάστηκε το 2016 καθώς κυριολεκτικά το συγκεκριμένο μοντέλο αποπνέει δυναμισμό και εξακολουθεί να έχει συμπαγείς διαστάσεις με μήκος 4,68μ., ύψος 1,67μ. και πλάτος 2,16μ. Εξωτερικά, το γοητευτικό περίγραμμα περικλείει τέλεια την παράδοση, τον σχεδιασμό και τις επιδόσεις που αποτελούν αναπόσπαστα κομμάτια της ιστορίας της μάρκας. Ουσιαστικά, η ξεχωριστή σχεδίασή της εκφράζει τρία ουσιώδη χαρακτηριστικά του Alfa Romeo design: την αίσθηση των αναλογιών, την απλότητα και την υψηλή ποιότητα στο φινίρισμα των επιφανειών. Ωστόσο η έκδοση Sprint Q4 που είχαμε στη διάθεση μας, διακρίνεται για μία σειρά από λεπτομέρειες που αναδεικνύουν ακόμα περισσότερο το καλλίγραμμο αμάξωμα της όπως οι θηριώδεις ζάντες 19 ιντσών με ελαστικά 235/55, οι μαύρες δαγκάνες των φρένων, οι ίδιου χρώματος δύο απολήξεις της εξάτμισης. Είναι στοιχεία που αναδεικνύουν περαιτέρω το σπορ ύφος του αυτοκινήτου, όπως και αυτό το υπέροχο βαθύ πράσινο μεταλλικό χρώμα που κοσμεί το μοντέλο της δοκιμή μας και ονομάζεται Visconti Green.

Hitech και πολυτελές εσωτερικό

Η ίδια ακριβώς σπορ έμπνευση διακατέχει το πολυτελές και στυλάτο εσωτερικό, το οποίο δίνει την αίσθηση ενός κουστουμιού κομμένου και ραμμένου στα μέτρα του μοντέλου με χειροποίητη φροντίδα και υλικά υψηλής ποιότητας.

Η καμπίνα διαθέτει έντονο οδηγοκεντρικό χαρακτήρα, γεγονός που υπογραμμίζεται από το υπερυψωμένο κεντρικό τούνελ (που φιλοξενεί τον κεντρικό άξονα μετάδοσης της κίνησης-diagonal tunnel), το ελαφρώς κυματοειδές ταμπλό και το άμεσο, μικρό, δερμάτινο τιμόνι που προσαρμόζεται αποτελεσματικά σε όλους τους τρόπους οδήγησης.

Στην ανανεωμένη Stelvio, οι άνθρωποι της Alfa Romeo το σύστημα πολυμέσων εξελίχθηκε περαιτέρω, ώστε να προσφέρει ακόμα μεγαλύτερες δυνατότητες και παράλληλα να είναι πιο φιλικό στη χρήση. Στο κέντρο του πίνακα οργάνων δεσπόζει η νέα TFT οθόνη των 7” με την ανανεωμένη διαμόρφωση ώστε οι πληροφορίες να παρέχονται με πιο ευανάγνωστο τρόπο, ενώ στο ταμπλό η οθόνη των 8,8” είναι πλέον αφής με νέα εμφάνιση και λογισμικό ώστε να προσαρμόζεται πιο εύκολα στις απαιτήσεις του χρήστη.

Εξυπακούεται πως το infotainment προσφέρει όλες τις σύγχρονες λειτουργίες ενημέρωσης και ψυχαγωγίας, μπορεί να υποστηρίξει Android Auto και Apple CarPlay, ασύρματη φόρτιση κινητού και φυσικά θύρες USB, συμβατικές και type-C. Επίσης, η σουίτα των συστημάτων υποβοήθησης οδήγησης ADAS (Advanced Driver Assistance Systems) προσφέρει μεταξύ άλλων επίπεδο αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 2, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος, σύστημα αναγνώρισης κόπωσης του οδηγού κ.α.

Χωροταξικά, τέσσερις ενήλικες θα χωρέσουν στην καμπίνα χωρίς το παραμικρό πρόβλημα ανεξαρτήτως σωματοδομής. Ο δε χώρος αποσκευών των 525 lt έχει βάθος και χωρητικότητα μέσα στα πλαίσια του ανταγωνισμού, χωρίς πάντως να είναι ιδιαίτερα βαθύς.

Σημαντική όμως είναι η αναβάθμιση στα συστήματα ασφαλείας, με αυτά της υποβοήθησης να έχουν εξελιχθεί σε συνεργασία με την Bosch.

Τα μεγάλα paddles πίσω από το τιμόνι για την χειροκίνητη λειτουργία του κιβωτίου βοηθούν στις άμεσες αλλαγές των σχέσεων ωστόσο δυσκολεύουν κάπως την χρήση για τους διακόπτες των φλας

190 ίπποι

O ιδιαίτερος χαρακτήρας της Alfa Romeo Stelvio αναδεικνύεται μέσα από ένα ξεχωριστό στυλ, έναν πλήρη βασικό εξοπλισμό, αλλά και τον κορυφαίο πετρελαιοκινητήρα χωρητικότητας 2,2 λίτρων ο οποίος αποδίδει 190 ίππους και 450 Nm ροπής από τις 1.750 σ.α.λ.

Ο κινητήρας παρά το γεγονός πως αποτελεί μηχανικό σύνολο πετρελαίου αποτελεί έκφραση της σπορ προσωπικότητας του SUV, δίνοντας, ακόμα και στον πιο έμπειρο οδηγό, τη δυνατότητα να ζήσει μοναδικές στιγμές οδηγικής συγκίνησης σε διαφορετικούς τύπους οδοστρώματος.

Ο κινητήρας συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων 8-σχέσεων και το σύστημα τετρακίνησης Q4 all-wheel drive.

Όσον αφορά στις επιδόσεις η Stelvio από στάση αγγίζει τα πρώτα 100 χλμ. σε μόλις 7,6 δευτερόλεπτα και η τελική της ταχύτητα προσδιορίζεται στα 210 χλμ./ώρα.

Ωστόσο το άκρως εντυπωσιακό στοιχείο έρχεται από τον τομέα της κατανάλωσης όπου η Stelvio καταφέρνει να κινηθεί καταναλώνοντας μόλις 8 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα ενώ αν ο οδηγός είναι αρκετά προσεκτικός με το γκάζι τότε η μέση κατανάλωση πέφτει ακόμη και κάτω από τα 6,7 λίτρα για κάθε 100 χλμ.!

Σπορ διαθέσεις

Η Alfa Romeo Stelvio φέρνει τα μυστικά της ιταλικής αίσθησης στον οδηγό ότι έχει τον πλήρη έλεγχο του δρόμου, χάρη στον νέο επιλογέα Alfa DNA, αλλά και κυρίως χάρη στην υπερυψωμένη θέση οδήγησης, η οποία δεν επηρεάζει το εξαιρετικό επίπεδο της οδηγικής απόλαυσης που περιμένει κανείς από μία πραγματική σπορ Alfa Romeo.

Η εκκίνηση του κινητήρα πραγματοποιείται από το κουμπί εκκίνησης πάνω στο τιμόνι της, παραπέμποντας σε Ferrari.

Στο εθνικό οδικό δίκτυο η Stelvio αποδείχθηκε «τρένο» καθώς ακόμη και όταν το ταχύμετρο ξεπερνούσε τα 190 χλμ./ώρα κινούνταν με απόλυτη ασφάλεια και άνεση ενώ παρέμενε ευθύβολη ακόμη και όταν έπνεαν ισχυροί πλευρικοί άνεμοι.

Στο επαρχιακό οδικό δίκτυο η σφικτή ανάρτηση της Stelvio δεν επιτρέπει στο αμάξωμα να παίρνει μεγάλες κλίσεις ακόμη και μετά από μεταφορές βάρους, η τετρακίνηση δουλεύει γρήγορα, αποτελεσματικά και θυμίζοντας ενίοτε κάτι από πίσω κίνηση, ενώ τέλος το τιμόνι είναι γρήγορο και σε ενημερώνει συνεχώς για το που κοιτάνε οι τροχοί.

Μέσα στην πόλη η Stelvio αποδείχθηκε ευέλικτη και ευκολοοδήγητη ενώ η ύπαρξη καμερών κάνει τη διαδικασία παρκαρίσματος «παιχνιδάκι».

Εκτός δρόμου η Stelvio αποδείχθηκε πως αποτελεί ένα off-road όχημα που δεν δυσκολεύεται να «αναρριχηθεί» στα βουνά διατηρώντας την πολυτέλεια στην καμπίνα επιβατών. Ειδικότερα η Stelvio κινήθηκε σε σκληροτράχηλους δρόμους και οι επιβάτες στην καμπίνα επιβατών δεν άκουγαν το παραμικρό καθώς οι αναρτήσεις έκαναν εξαιρετική δουλειά! Ωστόσο χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή με τα ελαστικά μπορούν να «τραυματιστούν» εύκολα και η αντικατάστασή τους κοστίζει αρκετά χρήματα αλλά προσδίδουν την μέγιστη ασφάλεια στο εθνικό οδικό δίκτυο.

ΥΠΕΡ

Σχεδίαση

Εξοπλισμός

Τετρακίνηση

Κιβώτιο 8 σχέσεων

Κόστος χρήσης

ΚΑΤΑ

Χρήση διακόπτη φλας