Όταν η Alfa Romeo παρουσίασε για πρώτη φορά την Stelvio όλοι αντιλήφθηκαν ότι πρόκειται για ένα μοναδικό αυτοκίνητο το οποίο ξεχωρίζει χάρη στη συναρπαστική οδική εμπειρία που προσφέρει, τις εξαιρετικές επιδόσεις και το σπορ στυλ αλλά και το εξαιρετικά χαμηλό κόστος χρήσης όταν πρόκειται για την πετρελαιοκίνητη έκδοση.
Η ανανεωμένη Stelvio έχει βελτιωθεί στα σημεία διατηρώντας την κορυφαία σχεδίασή της που μαγνητίζει τα βλέμματα των περαστικών είτε κινείται είτε είναι σταθμευμένη και σίγουρα αποτελεί μια διαφορετική πρόταση που ανταγωνίζεται απάξια τα μοντέλα των Mercedes-Benz και BMW χωρίς να χρειάζεται ο υποψήφιος αγοραστής να δαπανήσει μια περιουσία!
Η τιμή της βασικής έκδοσης της Alfa Romeo Stelvio ξεκινά από τις 57.900 ευρώ για την βενζινοκίνητη έκδοση και στις 59.900 ευρώ για την πετρελαιοκίνητη έκδοση. Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας που αφορούσε στην Stelvio Veloce 2.2D με 210 ίππους, αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων και σύστημα τετρακίνησης Q4 κόστιζε 68.200 ευρώ αλλά θα πρέπει να επισημάνουμε ότι αντίστοιχα μοντέλα σε Mercedes-Benz και BMW κοστίζουν πολύ πάνω από τις 80.000 ευρώ!
Επίσης το χαμηλό κόστος χρήσης με ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας μόλις 270,1 ευρώ και μέση κατανάλωση 8 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα η ανανεωμένη Stelvio φαίνεται ότι ήταν ικανά για να ταρακουνήσουν για τα καλά τα ήσυχα νερά στην πολυτελή κατηγορία των SUV και απευθύνεται σε όσους γνωρίζουν τι σημαίνει ιταλικό αυτοκίνητο που σε εντυπωσιάζει με την κορυφαία συμπεριφορά του και σε κάνει να αισθάνεσαι μοναδικός όταν κινείσαι με αυτή τη μιλανέζα καλλονή στο δρόμο.
Πάντως οι υποψήφιοι αγοραστές θα πρέπει να γνωρίζουν ότι θα πληρώνουν και Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης που ανέρχεται σε 530 ευρώ για τα πρώτα 5 χρόνια και χαμηλότερο για τα επόμενα 5 έτη δηλαδή στα 371 ευρώ εκτός και αν καταργηθεί το συγκεκριμένο χαράτσι εντός του 2021.
Επίσης σε όλα τα παραπάνω να τονίσουμε και την υψηλή μεταπωλητική αξία που προσδίδουν τα πετρελαιοκίνητα μοντέλα της Alfa Romeo οπότε η απόκτηση της Stelvio γίνεται ακόμη πιο δελεαστική για όσους λατρεύουν το ιταλικό design, τις κορυφαίες επιδόσεις αλλά και την μοναδικό εξοπλισμό που διαθέτουν τα ιταλικά μοντέλα.
Σπορ design
Η ανανεωμένη Stelvio παραμένει απαράλλαχτη σχεδιαστικά σε σχέση με το πρώτο μοντέλο που παρουσιάστηκε το 2016 καθώς κυριολεκτικά το συγκεκριμένο μοντέλο αποπνέει δυναμισμό και εξακολουθεί να έχει συμπαγείς διαστάσεις με μήκος 4,68μ., ύψος 1,67μ. και πλάτος 2,16μ. Εξωτερικά, το γοητευτικό περίγραμμα περικλείει τέλεια την παράδοση, τον σχεδιασμό και τις επιδόσεις που αποτελούν αναπόσπαστα κομμάτια της ιστορίας της μάρκας. Ουσιαστικά, η ξεχωριστή σχεδίασή της εκφράζει τρία ουσιώδη χαρακτηριστικά του Alfa Romeo design: την αίσθηση των αναλογιών, την απλότητα και την υψηλή ποιότητα στο φινίρισμα των επιφανειών. Ωστόσο η έκδοση Veloce TD Q4 που είχαμε στη διάθεση μας, διακρίνεται για μία σειρά από λεπτομέρειες που αναδεικνύουν ακόμα περισσότερο το καλλίγραμμο αμάξωμα της όπως οι θηριώδεις ζάντες 20 ιντσών, οι σκούρες απολήξεις των εξατμίσεων και άλλες λεπτομέρειες που τονίζουν περαιτέρω τα δυναμικά χαρακτηριστικά του σπορ SUV.
Hitech και πολυτελές εσωτερικό
Η ίδια ακριβώς σπορ έμπνευση διακατέχει το απλό και στυλάτο εσωτερικό, το οποίο δίνει την αίσθηση ενός κουστουμιού κομμένου και ραμμένου στα μέτρα του μοντέλου με χειροποίητη φροντίδα και υλικά υψηλής ποιότητας όπως δέρμα, ξύλο και υφασμάτινες επενδύσεις που έχουν επιλεγεί για να ικανοποιήσουν όραση και αφή και έχουν συναρμολογηθεί με τρόπο που αναδεικνύει την ανθρώπινη παρέμβαση.
Η καμπίνα διαθέτει έντονο οδηγοκεντρικό χαρακτήρα, γεγονός που υπογραμμίζεται από το υπερυψωμένο κεντρικό τούνελ (που φιλοξενεί τον κεντρικό άξονα μετάδοσης της κίνησης-diagonal tunnel), το ελαφρώς κυματοειδές ταμπλό και το άμεσο, μικρό, δερμάτινο τιμόνι που προσαρμόζεται αποτελεσματικά σε όλους τους τρόπους οδήγησης.
Επίσης στο εσωτερικό της ανανεωμένης Stelvio η Alfa Romeo έχει τοποθετηθεί μια νέα οθόνη 8,8 ιντσών για το σύστημα πολυμέσων που βρίσκεται ψηλά στην κονσόλα, η οποία είναι πλέον αφής, με νέο λογισμικό και μεγαλύτερο σε έκταση χάρτη για το σύστημα πολυμέσων. Καινούργια, με περισσότερη πληροφόρηση και νέα γραφικά είναι και η οθόνη TFT των 7 ιντσών που βρίσκεται μέσα στον σπορτίφ πίνακα οργάνων.
Παράλληλα, οι υπηρεσίες Alfa Connected παρέχουν μία σειρά από πληροφορίες, ειδοποιήσεις και ενημερώσεις, ενώ υποστηρίζουν και σύστημα έκτακτης ανάγκης, μέσω του οποίου ο οδηγός επικοινωνεί με το κέντρο εξυπηρέτησης σε περίπτωση που χρειάζεται βοήθεια.
Σημαντική όμως είναι η αναβάθμιση στα συστήματα ασφαλείας, με αυτά της υποβοήθησης να έχουν εξελιχθεί σε συνεργασία με την Bosch. Το αποτέλεσμα είναι η νέα Stelvio να προσφέρει δυνατότητες αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 2. Σε αυτές περιλαμβάνεται ενεργό cruise control με δυνατότητα stop & go, με υποβοήθηση σε μποτιλιάρισα και κίνηση στον αυτοκινητόδρομο, ενεργή διατήρηση λωρίδας κυκλοφορίας, αναγνώριση τυφλών σημείων, αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας, αλλά και σύστημα επαγρύπνησης και προειδοποίησης σε περίπτωση κόπωσης του οδηγού.
Περαιτέρω αλλαγές στο εσωτερικό αφορούν στο επανασχεδιασμένο τιμόνι με τους έξτρα διακόπτες χειρισμού, το δέρμα που «ντύνει» τον επιλογέα του αυτόματου κιβωτίου, αλλά και την διακριτική πλακέτα στα χρώματα της ιταλικής σημαίας που βρίσκεται πίσω από τη βάση του λεβιέ.
Σε επίπεδο εργονομίας, οι αποθηκευτικοί χώροι έχουν αυξηθεί, διαθέτοντας πλέον και σημείο ασύρματης φόρτισης. Τα μεγάλα paddles για την χειροκίνητη λειτουργία του κιβωτίου που βρίσκονται πίσω από το τιμόνι βοηθούν στις άμεσες αλλαγές των σχέσεων ωστόσο δυσκολεύουν κάπως την χρήση για τους διακόπτες των φλας…
210 ίπποι
O ιδιαίτερος χαρακτήρας της Alfa Romeo Stelvio αναδεικνύεται μέσα από ένα ξεχωριστό στυλ, έναν πλήρη βασικό εξοπλισμό, αλλά και τον κορυφαίο πετρελαιοκινητήρα χωρητικότητας 2,2 λίτρων ο οποίος αποδίδει 210 ίππους.
Ο κινητήρας παρά το γεγονός πως αποτελεί μηχανικό σύνολο πετρελαίου αποτελεί έκφραση της σπορ προσωπικότητας του SUV, δίνοντας, ακόμα και στον πιο έμπειρο οδηγό, τη δυνατότητα να ζήσει μοναδικές στιγμές οδηγικής συγκίνησης σε διαφορετικούς τύπους οδοστρώματος.
Ο κινητήρας συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων 8-σχέσεων και το σύστημα τετρακίνησης Q4 all-wheel drive.
Όσον αφορά στις επιδόσεις η Stelvio από στάση αγγίζει τα πρώτα 100 χλμ. σε μόλις 6,6 δευτερόλεπτα και η τελική της ταχύτητα προσδιορίζεται στα 215 χλμ./ώρα.
Ωστόσο το άκρως εντυπωσιακό στοιχείο έρχεται από τον τομέα της κατανάλωσης όπου η Stelvio καταφέρνει να κινηθεί καταναλώνοντας μόλις 8 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα ενώ αν ο οδηγός είναι αρκετά προσεκτικός με το γκάζι τότε η μέση κατανάλωση πέφτει ακόμη και κάτω από τα 7,7 λίτρα για κάθε 100 χλμ.!
Σπορ διαθέσεις
Η Alfa Romeo Stelvio φέρνει τα μυστικά της ιταλικής αίσθησης στον οδηγό ότι έχει τον πλήρη έλεγχο του δρόμου, χάρη στον νέο επιλογέα Alfa DNA, αλλά και κυρίως χάρη στην υπερυψωμένη θέση οδήγησης, η οποία δεν επηρεάζει το εξαιρετικό επίπεδο της οδηγικής απόλαυσης που περιμένει κανείς από μία πραγματική σπορ Alfa Romeo.
Η εκκίνηση του κινητήρα πραγματοποιείται από το κουμπί εκκίνησης πάνω στο τιμόνι της, παραπέμποντας σε Ferrari.
Στο εθνικό οδικό δίκτυο η Stelvio αποδείχθηκε «τρένο» καθώς ακόμη και όταν το ταχύμετρο ξεπερνούσε τα 190 χλμ./ώρα κινούνταν με απόλυτη ασφάλεια και άνεση ενώ παρέμενε ευθύβολη ακόμη και όταν έπνεαν ισχυροί πλευρικοί άνεμοι.
Στο επαρχιακό οδικό δίκτυο η σφικτή ανάρτηση της Stelvio δεν επιτρέπει στο αμάξωμα να παίρνει μεγάλες κλίσεις ακόμη και μετά από μεταφορές βάρους, η τετρακίνηση δουλεύει γρήγορα, αποτελεσματικά και θυμίζοντας ενίοτε κάτι από πίσω κίνηση, ενώ τέλος το τιμόνι είναι γρήγορο και σε ενημερώνει συνεχώς για το που κοιτάνε οι τροχοί.
Μέσα στην πόλη η Stelvio αποδείχθηκε ευέλικτη και ευκολοοδήγητη ενώ η ύπαρξη καμερών κάνει τη διαδικασία παρκαρίσματος «παιχνιδάκι».
Εκτός δρόμου η Stelvio αποδείχθηκε πως αποτελεί ένα off-road όχημα που δεν δυσκολεύεται να «αναρριχηθεί» στα βουνά διατηρώντας την πολυτέλεια στην καμπίνα επιβατών. Και τι εννοούμε με αυτό; Πως η Stelvio κινήθηκε σε σκληροτράχηλους δρόμους και οι επιβάτες στην καμπίνα επιβατών δεν άκουγαν το παραμικρό καθώς οι αναρτήσεις έκαναν εξαιρετική δουλειά! Ωστόσο χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή με τα ελαστικά χαμηλού προφίλ τα οποία μπορούν να «τραυματιστούν» εύκολα και η αντικατάστασή τους κοστίζει αρκετά χρήματα αλλά προσδίδουν την μέγιστη ασφάλεια στο εθνικό οδικό δίκτυο.
ΥΠΕΡ
Σχεδίαση
Εξοπλισμός
Τετρακίνηση
Κιβώτιο 8 σχέσεων
Κόστος χρήσης
ΚΑΤΑ
Χρήση διακόπτη φλας