Η Alfa Romeo αποφάσισε να εισέλθει δυναμικά στην μικρότερη κατηγορία των SUV με ένα μοντέλο που οι Alfisti περίμεναν αρκετό καιρό ενώ όπως φαίνεται η μάρκα κερδίζει νέους πελάτες που μέχρι πρότινος επέμεναν σε γερμανικά μοντέλα.
Η νέα Tonale παραμένει πιστή στις αρχές τις ιταλικής φίρμας με μοναδική σχεδίαση, στιλ, τεχνολογία αλλά και κορυφαία οδηγική εμπειρία. Όταν δε πρόκειται και για την έκδοση Speciale με 160 ίππους τα σπορ στοιχεία ενισχύονται περαιτέρω όπως και η εμφάνιση της ιταλικής καλονής.
Βέβαια για να αποκτήσει κανείς τη βασική έκδοση της Alfa Romeo Tonale με τους 130 ίππους θα πρέπει να ξοδέψει 37.300 ευρώ και για την κορυφαία έκδοση Speciale περίπου 45.000 ευρώ αλλά αν τις συγκρίνει τις δύο εκδόσεις κανείς θα αντιληφθεί πραγματικά ότι υπάρχει εξοπλιστικό χάσμα!
Μάλιστα ο στάνταρ εξοπλισμός της έκδοσης Speciale είναι… κυριολεκτικά εξωφρενικός και εκτός από τροχούς 20 ιντσών περιλαμβάνει επενδύσεις Alcantara και μια πλήρη σουίτα συστημάτων άνεσης και ασφάλειας!
Speciale σχεδίαση
Η Alfa Romeo Tonale στην έκδοση Speciale πραγματικά διαθέτει σπορ σχεδίαση και ξεχωριστό στιλ που παραπέμπει στη γνωστή ιταλική φίρμα. Τα πολύ όμορφα φωτιστικά σώματα συνδυάζονται με τη σήμα κατατεθέν μάσκα της Alfa Romeo και χάρη και στο επικλινές εμπρός μέρος προδίδουν μία ξεκάθαρα δυναμική και σπορ διάσταση στο SUV μοντέλο.
Από το πλάι τα ξεχωρίζουν οι πανέμορφες κλασικές ζάντες των 20 ιντσών και τα κόκκινα φρένα της Brembo ενώ στο πίσω μέρος τα φώτα κερδίζουν τις εντυπώσεις.
Hitech εσωτερικό
Η Alfa Romeo Tonale παραμένει πιστή στη σχεδιαστική γλώσσα της ιταλικής φίρμας και στην καμπίνα επιβατών. Το ευρύχωρο εσωτερικό παραμένει σπορ αλλά και εργονομικό πλην ελαχίστων άτυχων λεπτομερειών, όπως είναι, για παράδειγμα, το γεγονός ότι τα paddles αλλαγής ταχυτήτων του αυτόματου κιβωτίου βρίσκονται πολύ κοντά στα φλας.
Στο κορυφαίο εξοπλιστικό επίπεδο «Speciale», πέρα από τους τροχούς των 20 ιντσών και τον ελκυστικότερο bodykit του αμαξώματος έχεις την τύχη να απολαμβάνεις τα ντυμένα με Alcantara καθίσματα και πλήθος συστημάτων άνεσης και ασφάλειας που έχουν ως μοναδικό σκοπό να κάνουν τη ζωή σου στο cockpit του ιταλικού SUV ευκολότερη και ασφαλέστερη.
Ο πλήρως παραμετροποιήσιμος πίνακας οργάνων των 12,3 ιντσών θα μπορούσε να ισχυριστεί κανείς ότι επισκιάζει ακόμα και την κεντρικά τοποθετημένη οθόνη αφής των 10,25 ιντσών, όχι όμως και την άριστη εργονομία που έχει επιτευχθεί από τους Ιταλούς στο πιλοτήριο του αυτοκινήτου.
160 ίπποι
Κάτω από καπό της Alfa Romeo Tonale της δοκιμής μας είχε τοποθετηθεί ο γνωστός βενζινοκινητήρας χωρητικότητας 1,5 λίτρου ο οποίος αποδίδει 160 ίππους και η ροπή αγγίζει τα 240 Nm στις 1.500 σ.α.λ. και απέδειξε ότι ταιριάζει «γάντι» στην έκδοση Speciale.
Το υβριδικό σύστημα είναι 48-βολτο και σε συνδυασμό δε με την μπαταρία ιόντων λιθίου των 0,77 kWh, επιτρέπει στην Tonale να ξεκινά και να κινείται με χαμηλή ταχύτητα εντελώς ηλεκτρικά.
Ωστόσο η μεγάλη έκπληξη έρχεται από τον τομέα της κατανάλωσης όπου η Tonale κατάφερε να πετύχει μέση τιμή τα 6 λίτρα για κάθε 100 χλμ. με επιλεγμένο το πρόγραμμα Advanced Efficiency ενώ ακόμη και αν ο οδηγός κινείται με το πεντάλ του γκαζιού πατημένο στο πάτωμα και επιλεγμένο το πρόγραμμα Dynamic η μέση κατανάλωση δεν θα υπερβεί τα 8,2 λίτρα για κάθε 100 χλμ.
Παράλληλα εξαιρετική κρίνεται και η λειτουργία του αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη με 7 σχέσεις το οποίο διαθέτει και χειροκίνητη λειτουργία.
Ιταλική σχολή
Στον δρόμο οι 30 επιπλέον ίπποι της Alfa Romeo Tonale Speciale κάνουν αρκετά αισθητή την παρουσία τους και παραπέμπουν σε ένα γνήσιο ιταλικό μοντέλο.
Ο οδηγός έχοντας επιλέξει το πρόγραμμα Dynamic θα ζήσει τις σπορ επιδόσεις που προσδίδει το ιταλικό μοντέλο με απόλυτη άνεση και ασφάλεια. Για κάποιον βέβαια που θέλει πραγματικά κορυφαίες επιδόσεις καλό θα ήταν να κοιτάξει στη νέα plug-in έκδοση της Tonale με 275 ίππους…
Στο εθνικό οδικό δίκτυο ο οδηγός της Tonale θα εντυπωσιαστεί από το κορυφαίο κράτημα την εξαιρετική ευστάθεια στις υψηλές ταχύτητες αλλά και τα κορυφαία φρένα.
Στο επαρχιακό οδικό δίκτυο με συνεχείς στροφές η Tonale στρίβει και αντιλαμβάνεσαι ότι αυτή δεν δείχνει καμία διάθεση να υποστρέψει, ακόμη και κάτω από υπερβολικές συνθήκες πίεσης.
Μέσα στην πόλη η ανάρτηση ανάρτηση με τα αμορτισέρ της Koni κάνει εξαιρετική δουλειά ακόμα και στο δύσκολο ελληνικό τοπίο, ωστόσο τα ελαστικά χαμηλού προφίλ χρειάζονται ποροσοχή…
ΥΠΕΡ
Σχεδίαση
Εξοπλισμός
Κόστος χρήσης
Οδική συμπεριφορά
ΚΑΤΑ
Paddles αλλαγής ταχυτήτων