Η νέα Alfa Romeo Tonale Plug-in Hybrid (PEHV) μπορεί να διανύσει πάνω από 65 χιλιόμετρα χωρίς να καταναλώσει ούτε μία σταγόνα βενζίνης, αποδίδει 280 ίππους, έχει κίνηση και στους τέσσερις τροχούς και βέβαια μπαίνει στην πρίζα!
Η κορυφαία έκδοση Tonale PHEV Q4 ρίχνει το γάντι στον ανταγωνισμό και βέβαια επιβεβαιώνει ότι η Alfa Romeo εξακολουθεί να δημιουργεί σπορ αυτοκίνητα ακόμη και αν αυτά ανήκουν στην κατηγορία των SUV!
Όταν δε το μοντέλο αφορά και στην κορυφαία έκδοση Veloce τότε ο πήχυς πραγματικά έχει ανέβει πολύ ψηλά και βέβαια οι υποψήφιοι αγοραστές και λάτρεις των μιλανέζικων μοντέλων θα πρέπει να γνωρίζουν ότι θα κινούνται με μια μοναδική μιλανέζικη ύπαρξη που μαγνητίζει τα βλέμματα των περαστικών είτε κινείται είτε βρίσκεται σταθμευμένη.
Βέβαια για να την αποκτήσει κανείς την Alfa Romeo Tonale Veloce PHEV Q4 θα πρέπει να καταβάλει λίγο πάνω από τις 58.000 ευρώ αλλά το κόστος χρήσης ενός κορυφαίου τετρακίνητου μοντέλου με 280 ίππους είναι ελάχιστο ενώ όταν έρθει η ώρα να το αποχωριστεί ο κάτοχός της θα πρέπει να είναι σίγουρος ότι η υψηλή μεταπωλητική αξία της θα απαλύνει τον πόνο του κόστους αγοράς…
Πάντως υπάρχει και φθηνότερη έκδοση Sprint της Alfa Romeo Tonale PHEV με τους 280 ίππους η οποία κοστίζει λίγο πάνω από τις 51.000 ευρώ.
Μοναδική σχεδίαση
Σχεδιαστικά η κορυφαία έκδοση της Tonale δεν θα λέγαμε ότι διαφέρει ριζικά από τις υπόλοιπες εκδόσεις ωστόσο οι λεπτομέρειες κάνουν την διαφορά. Οι πιο σημαντικές εστιάζονται στο δεύτερο πορτάκι στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου που φιλοξενεί την υποδοχή φόρτισης της μπαταρίας όπως επίσης και το λογότυπο που έχει τοποθετηθεί στα πίσω φινιστρίνια. Το τελευταίο παντρεύει το διαχρονικό «biscione» με μία πρίζα που προδίδει και την plug-in hybrid έκδοση.
Η έκδοση Veloce της δοκιμής μας διαθέτει και δύο μεγάλες απολήξεις για την εξάτμιση ενώ τα μεγάλα φρένα με τις κόκκινες δαγκάνες αλλά και μεγάλες ζάντες με ελαστικά χαμηλού προφίλ συμπληρώνουν τον σπορ χαρακτήρα του μοντέλου.
Κατά τα λοιπά η οπτικά εμφάνιση τίποτα δεν έχει αλλάξει με την Tonale να παραμένει ένα μοντέλο με ξεχωριστή και μοναδική προσωπικότητα!
Τα πολύ όμορφα φωτιστικά σώματα συνδυάζονται με τη σήμα κατατεθέν μάσκα της Alfa Romeo και χάρη και στο επικλινές εμπρός μέρος προδίδουν μία ξεκάθαρα δυναμική και σπορ διάσταση στο SUV μοντέλο.
Από το πλάι τα ξεχωρίζουν οι πανέμορφες κλασικές ζάντες των 20 ιντσών και τα κόκκινα φρένα της Brembo ενώ στο πίσω μέρος τα φώτα κερδίζουν τις εντυπώσεις.
Hitech εσωτερικό
Η Alfa Romeo Tonale παραμένει πιστή στη σχεδιαστική γλώσσα της ιταλικής φίρμας και στην καμπίνα επιβατών. Το ευρύχωρο εσωτερικό παραμένει σπορ αλλά και εργονομικό πλην ελαχίστων άτυχων λεπτομερειών, όπως είναι, για παράδειγμα, το γεγονός ότι τα paddles αλλαγής ταχυτήτων του αυτόματου κιβωτίου βρίσκονται πολύ κοντά στα φλας.
Στο κορυφαίο εξοπλιστικό επίπεδο «Veloce», πέρα από τους τροχούς των 20 ιντσών και τον ελκυστικότερο bodykit του αμαξώματος έχεις την τύχη να απολαμβάνεις τα ντυμένα με Alcantara καθίσματα και πλήθος συστημάτων άνεσης και ασφάλειας που έχουν ως μοναδικό σκοπό να κάνουν τη ζωή σου στο cockpit του ιταλικού SUV ευκολότερη και ασφαλέστερη.
Ο πλήρως παραμετροποιήσιμος πίνακας οργάνων των 12,3 ιντσών θα μπορούσε να ισχυριστεί κανείς ότι επισκιάζει ακόμα και την κεντρικά τοποθετημένη οθόνη αφής των 10,25 ιντσών, όχι όμως και την άριστη εργονομία που έχει επιτευχθεί από τους Ιταλούς στο πιλοτήριο του αυτοκινήτου.
280 ίπποι!
Το plug-in υβριδικό σύστημα της Tonale αποτελείται από έναν βενζινοκινητήρα χωρητικότητας 1,3 λίτρου ο οποίος αποδίδει 180 ίππους και έναν ηλεκτροκινητήρα ο οποίος αποδίδει 122 ίππους. Συνδυαστικά το σύστημα αποδίδει 280 ίππους αλλά κυρίως έχει μεγάλη ηλεκτρική αυτονομία η οποία ξεπερνά τα 65 χλμ. γεγονός που σημαίνει ότι καλύπτει τις καθημερινές μετακινήσεις των υποψήφιων αγοραστών με εξαιρετικά χαμηλό κόστος χρήσης.
Τα μεγάλα αλουμινένια και σταθερά paddles πίσω από τιμόνι επιτρέπουν στον οδηγό να ανεβάσει ή να κατεβάσει χειροκίνητα σχέσεις στο αυτόματο 6τάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη που είναι αρκούντως γρήγορο στη λειτουργία του.
Η μεγάλη ηλεκτρική αυτονομία οφείλεται στη νέα μπαταρία των 15,5 kWh, η οποία χάρη στον 7,4 kW φορτιστή του αυτοκινήτου, φορτίζει από wallbox σε μόλις 2,5 ώρες και σε οικιακή πρίζα κοντά στις 6,5 ώρες.
Κατά την μικτή χρήση της Alfa Romeo Tonale PHEV Q4 η μέση κατανάλωση καυσίμου δεν ξεπέρασε τα 5 λίτρα για κάθε 100 χλμ. και βέβαια όταν ο οδηγός δεν πίεζε το πεντάλ του γκαζιού αυτομάτως ο βενζινοκινητήρας διέκοπτε την λειτουργία του μειώνοντας περαιτέρω το κόστος χρήσης.
Γνήσια Alfa Romeo
Στον δρόμο οι επιπλέον ίπποι της Alfa Romeo Tonale PHEV Q4 κάνουν αισθητή την παρουσία τους και παραπέμπουν σε ένα γνήσιο ιταλικό μοντέλο.
Ο οδηγός έχοντας επιλέξει το πρόγραμμα Dynamic θα ζήσει τις κορυφαίες επιδόσεις που προσδίδει το ιταλικό μοντέλο με απόλυτη άνεση και ασφάλεια.
Στο εθνικό οδικό δίκτυο ο οδηγός της Tonale θα εντυπωσιαστεί από το κορυφαίο κράτημα την εξαιρετική ευστάθεια στις υψηλές ταχύτητες αλλά και τα κορυφαία φρένα.
Στο επαρχιακό οδικό δίκτυο με συνεχείς στροφές η Tonale στρίβει και αντιλαμβάνεσαι ότι αυτή δεν δείχνει καμία διάθεση να υποστρέψει, ακόμη και κάτω από υπερβολικές συνθήκες πίεσης.
Μέσα στην πόλη η ανάρτηση κάνει εξαιρετική δουλειά ακόμα και στο δύσκολο ελληνικό τοπίο, ωστόσο τα ελαστικά χαμηλού προφίλ χρειάζονται προσοχή…
Παράλληλα η κίνηση με ηλεκτρική ενέργεια κάνει εντελώς αθόρυβες τις μετακινήσεις και βέβαια με ελάχιστο κόστος χρήσης. Επίσης οι περιμετρικές κάμερες κάνουν την διαδικασία παρκαρίσματος κυριολεκτικά παιχνιδάκι ακόμη και για έναν άπειρο οδηγό.
ΥΠΕΡ
Σχεδίαση
Τετρακίνηση
Ιπποδύναμη
Εξοπλισμός
ΚΑΤΑ
Ελαφρύ τιμόνι