Δοκιμάζουμε το ανανεωμένο Honda Civic 1.0 VTEC Turbo με 126 ίππους

Ανανεωμένη αισθητικά αλλά και τεχνολογικά εμφανίστηκε η τελευταία γενιά του Honda Civic το οποίο εξακολουθεί όμως να διατηρεί τα μοναδικά χαρακτηριστικά που γνωρίσαμε στον πρωτάτοχό του και το κάνουν να ξεχωρίζει από τα υπόλοιπα ανταγωνιστικά μοντέλα στη συγκεκριμένη κατηγορία.

Θα ήταν λάθος μας να μην αναφέρουμε πως τα αυτοκίνητα Honda διακρίνονταν πάντα για τις αξιοπιστία τους, τον εξοπλισμό τους αλλά και την μοναδική τους σχεδίαση. Tο νέο Honda Civic επέστρεψε  δριμύτερο διατηρώντας την μοναδική σχεδίαση που γνωρίσαμε στην 10η γενιά του, με κορυφαίο βενζινοκινητήρα turbo απόδοσης 129 ίππων και πολύ μεγάλη δόση τεχνολογίας.

Για να αποκτήσει κανείς την βασική έκδοση του Honda Civic θα πρέπει να καταβάλλει 20.900 ευρώ αλλά θα πρέπει να έχει υπόψη του ότι απέκτησε ένα αυτοκίνητο με μοναδικά χαρακτηριστικά το οποίο φαίνεται ότι έχει κατασκευαστεί ιδανικά για τα φορολογικά δεδομένα της Ελλάδας καθώς ο κυβισμός του κινητήρα προσδίδει ελάχιστο τεκμήριο διαβίωσης και εξαιρετικά χαμηλά ασφάλιστρα ενώ τα ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας κυμαίνονται σε 107,8 ευρώ.

Παρεμβάσεις ουσίας

Οι σχεδιαστές της Honda αποφάσισαν να διατηρήσουν τα βασικά χαρακτηριστικά της σχεδίασης του νέου Honda Civic και να προχωρήσουν σε κάποιες παρεμβάσεις ουσίας που θα βελτίωναν στο μέγιστο τα δυναμικά χαρακτηριστικά του μοντέλου.

Έτσι λοιπόν το ανανεωμένο Honda Civic διαθέτει νέους full LED προβολείς αλλά και ανασχεδιασμένα φωτιστικά σώματα με φώτα ημέρας LED τα οποία τονίζουν περαιτέρω τις δυναμικέ ακμές του αμαξώματος τόσο στο εμπρόσθιο όσο και στο πίσω μέρος του αμαξώματος. Επιπλέον οι νέες ζάντες αλουμινίου ενισχύουν τα δυναμικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου. Επίσης η έκδοση του ενός λίτρου ξεχωρίζει από τις υπόλοιπες από τη μη εμφανή απόληξη της εξάτμισης.

Γενιικά πάντως το νέο Honda Civic από όποια μεριά και αν το αντικρίσει κανείς εκπέμπει έναν δυναμισμό.

Υψηλή δόση τεχνολογίας

Η καμπίνα επιβατών του ανανεωμένου Honda Civic διατηρήθηκε σε πολύ μεγάλο βαθμό παρόμοια με εκείνη του προκατόχου του καθώς ήταν ιδιαίτερα σύγχρονη και ευχάριστη και οι αλλαγές εντοπίζονται αρχικά στις ταπετσαρίες των καθισμάτων αλλά και των θυρών.

Η τεχνολογία βρίσκεται σχεδόν σε όλο το ταμπλό και ο οδηγός όσο και οι επιβάτες εντυπωσιάζονται από τη συνολική εικόνα των γραφικών που διαθέτει ο πίνακας των οργάνων όσο και η μεγάλη οθόνη αφής 7 ιντσών που βρίσκεται τοποθετημένη στο κέντρο του ταμπλό.

Μάλιστα το σύστημα infotainment έχει βελτιωθεί στη χρήση μετά την προσθήκη επιπλέον κουμπιών αλλά και του λογισμικού του. Η ποιότητα κατασκευής κυμαίνεται σε υψηλά επίπεδα και έχει δοθεί έμφαση στη λεπτομέρεια.

Όσον αφορά με τους διαθέσιμους χώρους μπορούν άνετα να φιλοξενηθούν 4 επιβάτες ενώ ο χώρος αποσκευών ανέρχεται σε 478 λίτρα.

Στον τομέα του εξοπλισμού το Honda Civic διαθέτει τα πάντα και σίγουρα ο υποψήφιο αγοραστής θα δυσκολευτεί να προσθέσει κάποιο έξτρα κατά την παραγγελία του.

126 ίπποι

Κάτω από το καπό του Honda Civic της δοκιμής μας είχε τοποθετηθεί ο γνωστός τρικύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας χωρητικότητας 1 λίτρου ο οποίος αποδίδει πλέον 126 ίππων, έναντι 129 του προκατόχου του και ανήκει στην οικογένεια κινητήρων «Earth Dream Technonlogies» της ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας.

Ο κινητήρας ενσωματώνει σύστημα μεταβλητού χρονισμού των βαλβίδων στην εισαγωγή και εξαγωγή (Dual VTC).

Το υπερτροφοδοτούμενο μηχανικό σύνολο εντυπωσιάζει με την δύναμή του κυρίως στις υψηλές στροφές αλλά έχει κάποιο αντίκτυπο στην κατανάλωση καυσίμου με την μέση τιμή να κυμαίνεται από 5 έως και 7 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα.

Επίσης ο κινητήρας εντυπωσιάζει με την γραμμικότητά του που διατηρείται σε όλο το φάσμα των στροφών χωρίς ξεσπάσματα ωστόσο στις χαμηλές στροφές μπορεί κανείς να διακρίνει την έλλειψη δύναμης λόγω του μικρού κυβισμού του κινητήρα.

Το μηχανικό κιβώτιο με 6 σχέσεις διαθέτει σωστή κλιμάκωση και αίσθηση ενώ η τοποθέτηση της όπισθεν δίπλα στην 6η σχέση για κάποιους είναι λάθος…

Στο δρόμο

Το Honda Civic 1.0T αποτελεί ένα εντυπωσιακό μοντέλο το οποίο όμως είναι προσανατολισμένο όχι στις επιδόσεις αλλά στην οικονομία και για αυτό τον λόγο οι υποψήφιοι αγοραστές το επιλέγουν. Αν κάποιος επιθυμεί υψηλές επιδόσεις τότε θα πρέπει να κοιτάξει την έκδοση με τον 1,5 κινητήρα και τους 182 ίππους.

Ωστόσο με τελική ταχύτητα πάνω από 200 χλμ./ώρα και επιτάχυνση 0-100 σε μόλις 10,8 δευτερόλεπτα μόνο αργή δεν μπορεί να θεωρηθεί η έκδοση με τον κινητήρα του 1 λίτρου!

Βέβαια στην πράξη το μηχανικό σύνολο δεν βάζει «φωτιά» στο δρόμο και στις χαμηλές στροφές είναι εμφανής η αδυναμίες του αλλά μόλις ο δείκτης του στροφόμετρου ξεπεράσει τις 2.000 σ.α.λ. τότε όλα αλλάζουν και ο κινητήρας αποκτά «ζωντάνια» και ευστροφία χωρίς βέβαια να αλλάζει δραματικά και το κόστος χρήσης του αυτοκινήτου.

Ειδικότερα κατά την πορεία μας στο εθνικό οδικό δίκτυο το ιαπωνικό μοντέλο μπορεί να κινηθεί οικονομικά και άνετα τηρώντας τα όρια του Κ.Ο.Κ. αλλά όταν ο οδηγός επιθυμεί απλά πιέζει το πεντάλ του γκαζιού προς το πάτωμα και το αυτοκίνητο απλά επιταχύνει με πολύ γρήγορους ρυθμούς.

Στο επαρχιακό οδικό με συνεχείς στροφές οι κλίσεις του αμαξώματος είναι ανεπαίσθητες και σε καμία περίπτωση σε εξελίσσονται σε κάτι επικίνδυνο και μη ελεγχόμενο.

Στις μεγαλουπόλεις η ανάρτηση του Civic φιλτράρει αποτελεσματικά τις όποιες ανωμαλίες του οδοστρώματος χωρίς να προκαλεί αναπηδήσεις. Παράλληλα η ύπαρξη κάμερας οπισθοπορείας κάνει τη διαδικασία παρκαρίσματος παιχνιδάκι και αποτελεί σύμμαχο για έναν άπειρο οδηγό. Τέλος το Honda Civic μαγνητίζει τα βλέμματα των περαστικών όπου κινείται…

ΥΠΕΡ

Σχεδίαση

Ποιότητα κατασκευής

Εξοπλισμός

Κόστος χρήσης

 

ΚΑΤΑ

Ορατότητα πίσω