Δοκιμάζουμε το Citroen C4 C-Cross 1.2 PureTech 130 EAT8

Ένα εντελώς διαφορετικό αυτοκίνητο παρουσίασε και διαθέτει η Citroen στη γκάμα των μοντέλων της που δεν είναι από την Τρίτη γενιά του γνωστού C4 το οποίο απέκτησε και μία επιπλέον λέξη C-Cross και διαθέτει χαρακτηριστικά από crossover αλλά με compact διαστάσεις. Παράλληλα το νέο γαλλικό μοντέλο διαθέτει μια μοναδική σχεδίαση που δύσκολα συναντά κανείς σε άλλα ανταγωνιστικά μοντέλα αλλά και πολύ υψηλή δόση τεχνολογίας.

Στα παραπάνω θα πρέπει να προσθέσει κανείς και τον χαμηλό κυβισμό του κινητήρα που προσδίδει εξαιρετικά χαμηλό κόστος χρήσης αλλά και φοροελαφρύνσεις για τους ιδιοκτήτες ή εταιρικούς χρήστες οπότε το Citroen C4 C-Cross αποτελεί μια ιδανική επιλογή για τους Έλληνες καταναλωτές. Να τονίσουμε επίσης ότι οι εταιρικοί χρήστες του Citroen C4 C-Cross δεν επιβαρύνονται με φόρο εταιρικής χρήσης.

Μοναδικό «αγκάθι» αποτελεί η τιμή κτήσης του γαλλικού μοντέλου η οποία κυμαίνεται στις 23.650 ευρώ για την έκδοση 1,2 Turbo με αυτόματο 8τάχυτο κιβώτιο ωστόσο τα μηδενικά ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας έρχονται να αντισταθμίσουν τη ζυγαριά… Αν πάλι ο υποψήφιος αγοραστής δεν επιθυμεί αυτόματο κιβώτιο τότε η τιμή απόκτησης του νέου Citroen C4 C-Cross μειώνεται στα 21.250 ευρώ.

Μοναδική σχεδίαση

Με μια μοναδική και τολμηρή ταυτότητα, το νέο C4 C-Cross συνδυάζει μοναδικά τα ισχυρά χαρακτηριστικά 3 διαφορετικών κόσμων. Με την υπερυψωμένη και δυναμική στάση του, υιοθετεί διακριτικά στοιχεία από SUV για επιπλέον δυναμισμό και χαρακτήρα. Η Coupe αεροδυναμική και η ρευστή σιλουέτα του νέου μοντέλου, αντανακλά την εταιρική σχεδιαστική ταυτότητα της Citroen, ιδίως με τη νέα υπογραφή από το φωτισμό LED εμπρός και πίσω, με μια νέα έκφραση στυλ που είναι πιο μυώδης και δυναμική.

Το πίσω τζάμι «κόβεται» σε δύο σημεία από την αεροτομή, ενώ πολύ όμορφα είναι και τα πίσω φωτιστικά σώματα ιδίως όταν είναι αναμμένα το βράδυ.

Άνεση και τεχνολογία

Το εσωτερικό εμπνέει από την πρώτη κιόλας ματιά άνεση ενώ το απλό και μοντέρνο ταμπλό, τα όμορφα σχήματα στις επενδύσεις των θυρών, τα πολλαπλά σημεία αποθήκευσης, τα μαλακά υλικά και τα καθίσματα θα εντυπωσιάσουν ακόμη και τον πιο απαιτητικό καταναλωτή. Το ταμπλό δίνει στους επιβάτες μια αίσθηση χώρου και διαθέσιμου όγκου, ενώ προσφέρει και αυτό πολλούς αποθηκευτικούς χώρους ενσωματωμένους στο σχεδιασμό του: Το ντουλαπάκι του συνοδηγού, το Citroen Smart PadSupport και τη δυνατότητα μετακίνησης της κεντρικής κονσόλας.

Μπροστά στον οδηγό, το τιμόνι με τη μεγάλη κάθετη ακτίνα ενσωματώνει τα χειριστήρια υποβοήθησης του οδηγού στα αριστερά, καθώς και αυτά για το χειρισμό του συστήματος ψυχαγωγίας στα δεξιά. Νέα, γυαλιστερά μαύρα paddles για τις εκδόσεις με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, είναι ενσωματωμένα σταθερά πίσω από το τιμόνι και επιτρέπουν άμεσες αλλαγές ταχυτήτων, ανεξάρτητα από τη γωνία του τιμονιού.

Επίσης στο ταμπλό βρίσκονται και δύο οθόνες. Η μια είναι ο ψηφιακός πίνακας οργάνων και η άλλη το infotainment. Η πρώτη έχει minimal σχεδιασμό, φαίνεται έντονα ψηφιακή και στα γραφικά της, κάτι που είναι μια συνειδητή απόφαση της εταιρείας προκειμένου ο οδηγός να μην δέχεται πολλές πληροφορίες. Η δεύτερη, η 10ιντση και χωρίς πλαίσιο οθόνη του infotainment, είναι καλαίσθητη, έχει αναβαθμισμένο κεντρικό μενού και πολύ καλή ανταπόκριση.

Το νέο C4 C-Cross έχει ένα νέο, κομψό και ποιοτικό μοχλό ταχυτήτων για το αυτόματο κιβώτιο. Με 3 θέσεις (R, N και D) για εύκολη επιλογή όλων των σχέσεων. Στο «M» ενεργοποιείται η χειροκίνητη λειτουργία. Η κονσόλα ενσωματώνει επίσης το ηλεκτρικό χειρόφρενο και τον επιλογέα των προγραμμάτων οδήγησης, όπου οι επιλογές είναι: Eco, Normal και Sport.

Ο χώρος αποσκευών των 380 λίτρων είναι οικογενειακά ικανοποιητικός με πλήρως εκμεταλλεύσιμο σχήμα. Άφθονοι είναι οι αποθηκευτικοί χώροι για τα μικροπράγματα, 16 σύμφωνα με την Citroen, με συνολική χωρητικότητα 39 λίτρων και η ξεχωριστή θέση για smartphone με δυνατότητα ασύρματης φόρτισης.

130 ίπποι

Κάτω από καπό του Citroen C4 C-Cross της δοκιμής μας είχε τοποθετηθεί ο γνωστός υπερτροφοδοτούμενος τρικύλινδρος βενζινοκινητήρας χωρητικότητας 1,2 λίτρου ο οποίος αποδίδει 130 ίππους και 230 Nm ροπής. Στην πράξη το μηχανικό σύνολο απέδειξε ότι κινεί εύκολα τα βαρύ αμάξωμα του αυτοκινήτου ενώ ο ήχος που παράγει ως τρικύλινδρο σύνολο δεν είναι ενοχλητικός ακόμη και όταν πλησιάζει το όριο περιστροφής του.

Επίσης προσδίδει ικανοποιητικές επιδόσεις καθώς τα πρώτα 100 χλμ. από στάση έρχονται σε 9,3 δευτερόλεπτα ενώ η τελική του ταχύτητα προσδιορίζεται στα 200 χλμ./ώρα.

Όσον αφορά στην κατανάλωση κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας κυμάνθηκε σε 7,3 λίτρα για κάθε 100 χλμ. ενώ αν ο οδηγός κινείται με το πεντάλ του γκαζιού προς το πάτωμα τότε εκείνη ανεβαίνει στα 8,9 λίτρα. Αν πάλι είναι φειδωλός με το γκάζι τότε μειώνεται σε περίπου 6 λίτρα για κάθε 100 χλμ.

Επίσης θα πρέπει να τονίσουμε την άριστη λειτουργία του αυτόματου 8τάχυτου κιβωτίου το οποίο διαθέτει και χειροκίνητη λειτουργία με paddles πίσω από τιμόνι για γρήγορες αλλαγές…

Άνεση και ασφάλεια

Το Citroen C4 C-Cross αποτελεί ένα αυτοκίνητο που είναι προσανατολισμένο στην άνεση και δεν το κρύβει καθόλου καθώς οι επιβάτες από την πρώτη στιγμή που θα κινηθούν με το γαλλικό μοντέλο θα εκτιμήσουν την ποιότητα κύλισης.

Η ηχομόνωση, η ευκολία στην οδήγηση, τα καθίσματα και φυσικά η ανάρτηση, συντελούν σε αυτό. Φυσικά τον πρώτο λόγο στην άνεση έχει η ανάρτηση με το Progressive Hydraulic Cushion και οι 20 πατέντες που την συνοδεύουν. Ωστόσο το καλύτερο είναι πως το σύστημα αυτό βοηθά στο να ελέγχει τις κλίσεις του αμαξώματος, ώστε να μην γίνονται ενοχλητικές στην απότομη επιτάχυνση/επιβράδυνση, χωρίς να χάνεται η αίσθηση ασφάλειας στις στροφές.

Επίσης πέραν της άνεσης αυτό που αποκομίζει ο οδηγός και οι επιβάτες είναι η αίσθηση ασφάλειας, με την ανάρτηση να έχει τόσο αποτελεσματική λειτουργία, που σε συνδυασμό με την αυξημένη απόσταση από το έδαφος (156 χλστ.) σε κάνει να θες να δοκιμάσεις και τις βόλτες στο πατημένο χώμα. Εκεί όμως θα ήθελες και το σύστημα αυξημένης πρόσφυσης σε σαθρά εδάφη Grip Control, το οποίο όμως δεν προσφέρεται…

Εντός της πόλης οι κάμερες του Citroen C4 C-Cross κάνουν τη διαδικασία παρκαρίσματος παιχνιδάκι ενώ επίσης η ανάρτηση προσφέρει μια μοναδική άνεση που νομίζεις ότι κινείσαι με λιμουζίνα!

ΥΠΕΡ

Σχεδίαση

Εξοπλισμός

Κόστος χρήσης

Ποιότητα κύλισης

ΚΑΤΑ

Έλλειψη Grip Control