Δοκιμάζουμε το Citroen C5 Aircross 1,5 BlueHDI EAT8 με 130 ίππους!

Η αγορά των SUV είναι γνωστό ότι έχει κερδίσει και τους Έλληνες καταναλωτές οι οποίοι πλέον αναζητούν περισσότερους χώρους και ανέσεις σε συνδυασμό με πλούσιο εξοπλισμό, επιδόσεις και χαμηλό κόστος χρήσης αλλά και κτήσης!

Ο ανανεωμένο Citroen C5 Aircross κατέφθασε στην ελληνική αγορά και είναι γενναιόδωρο σε όλα τα παραπάνω ενώ παράλληλα διαθέτει χαρακτηριστικά που δεν υπάρχουν σε άλλα ανταγωνιστικά μοντέλα και βέβαια αν κάποιος επιλέξει την πετρελαιοκίνητη έκδοση τότε θα απολαμβάνει και το πραγματικά εξαιρετικά χαμηλό κόστος χρήσης.

Οι τιμές του ξεκινούν από τις 31.500 ευρώ και συνοδεύεται με υπερπλήρη επίπεδο εξοπλισμού ακόμη και από την αρχική έκδοση Feel. Με το αυτόματο κιβώτιο των 8 ταχυτήτων διατίθεται στην τιμή των 36.100 ευρώ, μαζί με το σύστημα Grip Control με Hill Assist Descent και τον ψηφιακό πίνακα οργάνων με οθόνη 12,3 ιντσών.

Όσον αφορά στα ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας εξαιτίας των χαμηλών ρύπων ανέρχονται σε μόλις 98,7 ευρώ

Επεμβάσεις ουσίας

Σχεδιαστικά, το C5 Aircross παραμένει πιστό στη σύγχρονη φιλοσοφία της Citroen, που σερβίρει ελκυστικό στιλ με μοντέρνες γραμμές και ψαγμένες λεπτομέρειες. Οι επεμβάσεις των σχεδιαστών της Γαλλικής εταιρίας εστιάστηκαν λοιπόν σε, μεμονωμένα σημεία του αμαξώματος που έχριζαν μικροδιορθώσεων και φρεσκάρουν σημαντικά την ούτως ή άλλως επιβλητική παρουσία του.

Πρώτο βήμα προς αυτή τη κατεύθυνση, η επανασχεδίαση του εμπρόσθιου τμήματος. Περίτεχνος ο τρόπος που συνδυάζονται εδώ, οι σκουρόχρωμοι νέοι προβολείς τεχνολογίας LEDVision με τα φώτα ημέρας και αποτελούν συνέχεια της μάσκας που, απέκτησε στοιχεία χρωμίου, κατακόρυφη σχεδίαση καινέες γρίλιες. Αυτές οι αλλαγές και επιπλέον, το επανασχεδιασμένο εμπρός σπόϊλερ με την…αβυσσαλέα εισαγωγή αέρα, η παραδοσιακή προστατευτική ποδιά και βέβαια, το λογότυπο της Citroen που από εδώ και στο εξής δεσπόζει στο καπό, όλες αυτές οι προσθήκες δημιουργούν μία καθόλα σύγχρονη και άκρως «ψαρωτική», όπως θα δούμε στη συνέχεια, εικόνα! Στο πίσω μέρος τα φανάρια τεχνολογίας LED είναι πλέον κατασκευασμένα από σκουρόχρωμο γυαλί και απέκτησαν περίγραμμα χρωμίου, ενώ ελαφρώς αλλαγμένη και η διαμόρφωση των προστατευτικών Airbump που περιβάλλουν το κάτω τμήμα του αμαξώματος και των θόλων στα φτερά.

Την εικόνα συμπληρώνουν τα νέα σχέδια στις ζάντες αλουμινίου και τα glossy black καπάκια των καθρεφτών, και σε συνδυασμό και με τους 23 πόντους απόστασης από το έδαφος, το παρουσιαστικό του ανανεωμένου C5 Aircross είναι αρκετά πιο επιβλητικό!

Πολυτέλεια και άνεση!

Στο εσωτερικό του ανανεωμένου C5 Aircross οι αλλαγές εντοπίζονται στην ανασχεδιασμένη κεντρική κονσόλα με τους οριζόντιους πλέον αεραγωγούς και τη νέα οθόνη αφής 10 ιντσών του αναβαθμισμένου συστήματος πολυμέσων που διαθέτουν οι εκδόσεις C-Series και Shine, καθώς και στον επιλογέα του αυτόματου κιβωτίου, όπου αυτό υπάρχει.

Επίσης η προσθήκη επιπλέον αφρώδους υλικού στο εσωτερικό της νέας γενιάς καθισμάτων Citroën Advanced Comfort βελτιστοποιεί την άνεση ενώ επίσης κάποιες άλλες επεμβάσεις που έχουν να κάνουν με τους διακόπτες ενισχύουν την εργονομία του ανανεωμένου C5 Aircross.

Οι χώροι είναι άνετοι για πέντε ενήλικες κανονικού αναστήματος και αρκετές οι θήκες για μικροαντικείμενα.

Ο χώρος αποσκευών είναι κυριολεκτικά τεράστιος με χωρητικότητα από 580 έως 720 λίτρα (αναλόγως της θέσης των πίσω καθισμάτων), πλήρως εκμεταλλεύσιμος χάρη στη πολύ καλή διαμόρφωση των πλαϊνών τμημάτων, αλλά και ψηλό κατώφλι φόρτωσης αναπόφευκτα λόγω του ύψους των 23 εκατ. από το έδαφος

130 ίπποι

Κάτω από το καπό του Citroen C5 Aircross της δοκιμής μας είχε τοποθετηθεί το γνωστό τετρακύλινδρο πετρελαιοκίνητο μηχανικό σύνολο χωρητικότητας 1,5 λίτρου και απόδοσης 130 ίππων με τα 300 Nm ροπής και το αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων αποτελούν το «κλειδί» του χαμηλού κόστους χρήσης που πραγματικά θα εντυπωσιάσει ακόμη και τον πλέον απαιτητικό οδηγό.

Άλλωστε η επίτευξη της τιμής της μέσης κατανάλωσης στα 6 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα είναι πραγματικά εντυπωσιακή για ένα όχημα με βάρος περίπου 1,5 τόνου ενώ αν ο οδηγός είναι ιδιαίτερα ήπιος με το πεντάλ του γκαζιού τότε η μέση κατανάλωση πέφτει στα 5 λίτρα για κάθε 100 χλμ.!

Η επανασχεδιασμένη κεντρική κονσόλα μεγάλωσε σε διαστάσεις, απέκτησε καλύτερη εργονομία και φιλοξενεί, το startbutton, το νέο e-Toggle επιλογέα ταχυτήτων, το νέο διακόπτη επιλογής προγραμμάτων οδήγησης (Eco, Normal, Sport) που διαχειρίζεται επιπλέον τη λειτουργία Grip Control και το μπουτόν που ενεργοποιεί το Hill Descend Control.

Επίσης ο οδηγός πίσω από το βολάν του τιμονιού έχει στην διάθεσή του και paddles αλλαγής ταχυτήτων ώστε σε συνθήκες πιο σπορ οδήγησης να έχει το απόλυτο έλεγχο των σχέσεων του κιβωτίου.

Γαλλική λιμουζίνα

Ο οδηγός του Citroen C5 Aircross κάθεται αναπαυτικά στην υψηλή θέση οδήγησης του γαλλικού SUV και όπως αποδείχθηκε είναι πλήρως απομονωμένος από εξωτερικούς θορύβους ή ότι άλλο, απολαμβάνοντας τις εικόνες που περνούν από το οπτικό του πεδίο.

Στο εθνικό οδικό δίκτυο το γαλλικό μοντέλο απέδειξε ότι ενδείκνυνται για πολύωρα ταξίδια καθώς οι επιβάτες του θα βγουν από το αυτοκίνητο λες και ταξίδευαν με λιμουζίνα ενώ ο ιδιοκτήτης του θα είναι ιδιαίτερα χαρούμενος από το εξαιρετικά χαμηλό κόστος κίνησης. Παράλληλα το ανανεωμένο Citroen C5 Aircross απόδειξε επίσης ότι δεν επηρεάζεται από πλευρικούς ανέμους παραμένοντας σταθερό ακόμη και όταν το ταχύμετρο ξεπερνά τα 180 χλμ./ώρα! 

Στο επαρχιακό οδικό δίκτυο με συνεχείς στροφές το γαλλικό μοντέλο κινείται με απόλυτη ασφάλεια και αξιοπρεπώς ακόμη και κάτω από έντονη πίεση. Το αμάξωμα θα λάβει κάποιες κλίσεις βέβαια εξαιτίας των μαλακών αναρτήσεων που σε καμία περίπτωση δεν θα προβληματίσουν τον οδηγό.

Εδώ αξίζει να αναφερθεί η άριστη απόδοση των ακούραστων φρένων, όπως και της χειροκίνητης λειτουργίας του αυτόματου κιβωτίου με paddles πίσω από το τιμόνι που εντυπωσιάζουν από την άμεση απόκρισή τους.

Μέσα στην πόλη το Citroen C5 Aircross διατηρεί τους ενοχλητικούς θορύβους μακρυά από την καμπίνα επιβατών και η ανάρτηση φιλτράρει στο μέγιστο βαθμό τις κακοτεχνίες του οδοστρώματος. Παράλληλα η ύπαρξη του αυτόματου 8τάχυτου κιβωτίου αποτελεί σύμμαχο του οδηγού στα μποτιλιαρίσματα της πόλης. Η διαδικασία παρκαρίσματος είναι κυριολεκτικά παιχνιδάκι ακόμη και για έναν άπειρο οδηγό αφού υπάρχει κάμερα οπισθοπορείας και αισθητήρες παρκαρίσματος.

Εκτός δρόμου, η μεγάλη απόσταση από το έδαφος (23 εκατοστά) η αφράτη απόσβεση και τα λάστιχα με το υψηλό προφίλ αλλά και το Grip Control εξασφαλίζουν αγόγγυστη κίνηση σε ήπιο χωματόδρομο…

ΥΠΕΡ

Σχεδίαση

Εξοπλισμός

Κόστος χρήσης

Μεταπωλητική αξία

Άνεση

ΚΑΤΑ

Έλλειψη τετρακίνησης