H αγορά των SUV είναι γνωστό ότι έχει κερδίσει και τους Έλληνες καταναλωτές οι οποίοι πλέον αναζητούν περισσότερους χώρους και ανέσεις σε συνδυασμό με πλούσιο εξοπλισμό, επιδόσεις και χαμηλό κόστος χρήσης αλλά και κτήσης!
Το ανανεωμένο Citroen C5 Aircross από την στιγμή που κατέφθασε στην ελληνική αγορά και είναι γενναιόδωρο σε όλα τα παραπάνω ενώ παράλληλα διαθέτει χαρακτηριστικά που δεν υπάρχουν σε άλλα ανταγωνιστικά μοντέλα και βέβαια αν κάποιος επιλέξει την πετρελαιοκίνητη έκδοση τότε θα απολαμβάνει και το πραγματικά εξαιρετικά χαμηλό κόστος χρήσης.
Τώρα η κορυφαία έκδοση Plug-in Hybrid προσδίδει υψηλές επιδόσεις καθώς η ιπποδύναμη αγγίζει τους 225 ίππους ενώ η ηλεκτρική αυτονομία μπορεί να ρίξει σε μηδενικά επίπεδα την κατανάλωση καυσίμου!
Οι τιμές του ξεκινούν από τις 31.850 ευρώ και συνοδεύεται με υπερπλήρη επίπεδο εξοπλισμού ακόμη και από την αρχική έκδοση C-Ceries. Με το αυτόματο κιβώτιο των 8 ταχυτήτων διατίθεται στην τιμή των 36.100 ευρώ, μαζί με το σύστημα Grip Control με Hill Assist Descent και τον ψηφιακό πίνακα οργάνων με οθόνη 12,3 ιντσών. H κορυφαία έκδοση της δοκιμής μας με τους 225 ίππους κοστίζει από 44.950 ευρώ και έχει και Μηδενικά Τέλη Κυκλοφορίας και ελεύθερη πρόσβαση στο Δακτύλιο καθημερινά.
Σύγχρονο και σπορ
Σχεδιαστικά, το C5 Aircross PHEV παραμένει πιστό στη σύγχρονη φιλοσοφία της Citroen, που σερβίρει ελκυστικό στιλ με μοντέρνες γραμμές και ψαγμένες λεπτομέρειες.
Στο εμπρόσθιο μέρος η μάσκα κλέβει την παράσταση, χάρη στις φωτιζόμενες LED ράβδους και τα μαύρα γυαλιστερά σιρίτια, σε μια σιλουέτα που συνολικά θυμίζει γνήσιο SUV λόγω του μεγάλου προφυλαχτήρα, των φουσκωμάτων και της αίσθησης του φάρδους που έχει το αμάξωμα.
Στη συγκεκριμένη έκδοση υπάρχει και το χαρακτηριστικό λογότυπο «hybrid» στην πίσω πόρτα και τα μπροστινά φτερά, όπως και η ειδική θυρίδα φόρτισης. Επίσης, το γαλλικό SUV συνεχίζει να προσφέρει αμέτρητες επιλογές εξατομίκευσης, που κάνουν ακόμα πιο ξεχωριστή τη σχεδιαστική του ταυτότητα.
Στο πίσω μέρος τα φανάρια τεχνολογίας LED είναι πλέον κατασκευασμένα από σκουρόχρωμο γυαλί και απέκτησαν περίγραμμα χρωμίου, ενώ ελαφρώς αλλαγμένη και η διαμόρφωση των προστατευτικών Airbump που περιβάλλουν το κάτω τμήμα του αμαξώματος και των θόλων στα φτερά.
Πολυτέλεια και άνεση!
Στο εσωτερικό του ανανεωμένου C5 Aircross Plug-in Hybrid δείχνει ακόμα πιο high-tech με την στάνταρ κεντρική οθόνη αφής των 10 ιντσών και 12,3 ιντσών ψηφιακός πίνακας οργάνων, όπου προβάλλονται οι πληροφορίες για την ροή ενέργειας, τη φόρτισης της μπαταρίας, την αυτονομία κ.τ.λ.. Το ταμπλό έχει αρκετά μαλακά μέρη και το εσωτερικό σε κάθε περίπτωση είναι μοντέρνο και γεροδεμένο.
Επίσης η προσθήκη επιπλέον αφρώδους υλικού στο εσωτερικό της νέας γενιάς καθισμάτων Citroën Advanced Comfort βελτιστοποιεί την άνεση ενώ επίσης κάποιες άλλες επεμβάσεις που έχουν να κάνουν με τους διακόπτες ενισχύουν την εργονομία του ανανεωμένου C5 Aircross PHEV.
Οι χώροι είναι άνετοι για πέντε ενήλικες κανονικού αναστήματος και υπεραρκετές οι θήκες για μικροαντικείμενα.
Η πίσω σειρά καθισμάτων αποτελείται από τρία αυτόνομα καθίσματα, τα οποία σύρονται κατά 15 πόντους, διαμορφώνοντας ένα χώρο αποσκευών από 460 έως 600 λίτρα.
225 ίπποι
Κάτω από το καπό του Citroen C5 Aircross PHEV της δοκιμής μας είχε τοποθετηθεί το γνωστό τετρακύλινδρο βενζινοκίνητο μηχανικό σύνολο χωρητικότητας 1,6 λίτρου και απόδοσης 180 ίππων και ένας ηλεκτροκινητήρας 109 ίππων και 320 Nm ροπής αποδίδοντας συνδυαστικά 225 ίππους. Η ηλεκτρική ενέργεια αποθηκεύεται σε μια σχετικά μικρή μπαταρία ιόντων λιθίου με χωρητικότητα 13,2 kWh, η οποία φορτίζει σε Wallbox 7,4 kW σε λιγότερες από 2 ώρες και χαρίζει ηλεκτρική αυτονομία 57 χιλιομέτρων σε αστική χρήση και τα 45 χλμ. σε αυτοκινητόδρομο.
Με φορτισμένη την μπαταρία η μέση κατανάλωση δεν ξεπερνά τα 2 λίτρα για κάθε 100 χλμ. μέσα στην πόλη ενώ αν είναι «άτακτος» ο οδηγός η μέση κατανάλωση κυμαίνεται σε περίπου 4 λίτρα/100 χλμ.
Όσον αφορά στη λειτουργία, υπάρχουν 3 διαφορετικά προγράμματα: Electric για αποκλειστικά ηλεκτρική οδήγηση, Hybrid για εναλλαγή ή συνδυασμό τρόπου κίνησης, καθώς και Sport για δυναμική οδήγηση. Mια 4η επιλογή (e-save) ενεργοποιείται από μενού στην κεντρική οθόνη και επιτρέπει τη διατήρηση αποθέματος μπαταρίας ή τη φόρτιση εν κινήσει, ωστόσο η δεύτερη επιλογή είναι κάτι που θα ανεβάσει αρκετά την κατανάλωση, όπως άλλωστε συμβαίνει σε όλα τα PHEV.
Επίσης ο οδηγός πίσω από το βολάν του τιμονιού έχει στην διάθεσή του και paddles αλλαγής ταχυτήτων ώστε σε συνθήκες πιο σπορ οδήγησης να έχει το απόλυτο έλεγχο των σχέσεων του κιβωτίου.
Γαλλική λιμουζίνα
Ο οδηγός του Citroen C5 Aircross κάθεται αναπαυτικά στην υψηλή θέση οδήγησης του γαλλικού SUV και όπως αποδείχθηκε είναι πλήρως απομονωμένος από εξωτερικούς θορύβους ή ότι άλλο, απολαμβάνοντας τις εικόνες που περνούν από το οπτικό του πεδίο.
Στο εθνικό οδικό δίκτυο το γαλλικό μοντέλο απέδειξε ότι ενδείκνυνται για πολύωρα ταξίδια καθώς οι επιβάτες του θα βγουν από το αυτοκίνητο λες και ταξίδευαν με λιμουζίνα ενώ ο ιδιοκτήτης του θα είναι ιδιαίτερα χαρούμενος από το εξαιρετικά χαμηλό κόστος κίνησης. Παράλληλα το ανανεωμένο Citroen C5 Aircross PHEV απόδειξε επίσης ότι δεν επηρεάζεται από πλευρικούς ανέμους παραμένοντας σταθερό ακόμη και όταν το ταχύμετρο ξεπερνά τα 190 χλμ./ώρα!
Στο επαρχιακό οδικό δίκτυο με συνεχείς στροφές το γαλλικό μοντέλο κινείται με απόλυτη ασφάλεια και αξιοπρεπώς ακόμη και κάτω από έντονη πίεση. Το αμάξωμα θα λάβει κάποιες κλίσεις βέβαια εξαιτίας των μαλακών αναρτήσεων που σε καμία περίπτωση δεν θα προβληματίσουν τον οδηγό.
Μέσα στην πόλη το Citroen C5 Aircross PHEV διατηρεί τους ενοχλητικούς θορύβους μακριά από την καμπίνα επιβατών και η ανάρτηση φιλτράρει στο μέγιστο βαθμό τις κακοτεχνίες του οδοστρώματος. Παράλληλα η ύπαρξη του αυτόματου 8τάχυτου κιβωτίου αποτελεί σύμμαχο του οδηγού στα μποτιλιαρίσματα της πόλης. Η διαδικασία παρκαρίσματος είναι κυριολεκτικά παιχνιδάκι ακόμη και για έναν άπειρο οδηγό αφού υπάρχει κάμερα οπισθοπορείας και αισθητήρες παρκαρίσματος.
Εκτός δρόμου, η μεγάλη απόσταση από το έδαφος (23 εκατοστά) η αφράτη απόσβεση και τα λάστιχα με το υψηλό προφίλ αλλά και το Grip Control εξασφαλίζουν αγόγγυστη κίνηση σε ήπιο χωματόδρομο…
ΥΠΕΡ
Σχεδίαση
Εξοπλισμός
Κόστος χρήσης
Μεταπωλητική αξία
Άνεση
ΚΑΤΑ
Έλλειψη τετρακίνησης