Δοκιμάζουμε το Cupra Born e-boost με 231 ίππους!

Το Born αποτελεί το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μικρομεσαίο της Cupra και  είναι το πέμπτο μοντέλο που δημιουργείται έχοντας ως βάση την πλατφόρμα MEB της VW και ουσιαστικά είναι το δίδυμο αδερφάκι του VW ID.3.

Το νέο Cupra Born με το πακέτο eBoost, εκτός από την αύξηση της ισχύος στους 231 ίππους προσφέρει μεγαλύτερα μπροστινά αεριζόμενα δισκόφρενα και στάνταρ τροχούς 19 ιντσών ενώ προσφέρεται όχι μόνο με μπαταρία 58 kWh, αλλά και με 77 kWh!

Η τιμή του ισπανικού ηλεκτρικού μοντέλου ανέρχεται σε 43.900 ευρώ ενώ αν αφαιρεθεί η επιδότηση που θα φέρει το Κινούμαι Ηλεκτρικά 3 τότε το κόστος απόκτησης μειώνεται σε 34.900 ενώ αν ο υποψήφιος αγοραστής έχει και κάποιο παλαιό όχημα να αποσύρει τότε το κόστος μειώνεται σε μόλις 32.900 ευρώ!

«Άγρια εμφάνιση»

Τα σπορ χαρακτηριστικά του Cupra Born που αποτελούν και αναπόσπαστο κομμάτι της ισπανικής φίρμας κάνουν την διαφορά στην σχεδίαση του μοντέλου σε σχέση με το ID.3. Το ανάγλυφο και γραμμωμένο καπό,  τα αιχμηρά και λεπτά  LED φώτα, οι  μεγάλοι και εντυπωσιακής σχεδίασης τροχοί 19 ιντσών στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας, η μεγάλη αεροτομή, οι τονισμένες ποδιές, αλλά κυρίως οι βαμμένες στη χάλκινη απόχρωση της Cupra λεπτομέρειες είναι μερικά από τα χαρακτηριστικά που προσδίδουν μια σπορ και «άγρια» εμφάνιση στο ισπανικό μοντέλο και κάνουν και την eboost έκδοση του Born να ξεχωρίζει.

Στο πίσω μέρος ξεχωρίζει η εντυπωσιακή λωρίδα τεχνολογίας LED που ενώνει τα δύο φωτιστικά σώματα, τα οποία, με τη  σειρά τους, είναι τεχνολογίας LED και ενσωματώνουν τη φωτεινή επιγραφή «Born» στο πλάι.

Hitech εσωτερικό

Στην καμπίνα επιβατών οι λεπτομέρειες επίσης κάνουν την διαφορά και η ύπαρξη της υψηλής τεχνολογίας κάνει έντονη την παρουσία της. Τα πάντα απεικονίζονται σε οθόνες και έχουν τοποθετηθεί διακόπτες αφής οι οποίοι θα λέγαμε στην περίπτωση του τιμονιού είναι ιδιαίτερα «ευαίσθητοι»…

Τα Born με το πακέτο e-Boost χαρακτηρίζονται από το τιμόνι που φιλοξενεί δύο διακόπτες. Έναν για την επιλογή του προγράμματος οδήγησης και έναν δεύτερο για την απευθείας ενεργοποίηση του προγράμματος Cupra.

Ο οδηγός στην πραγματικότητα έχει δύο οθόνες. Η μία αντικαθιστά τον πίνακα οργάνων και η άλλη βρίσκεται στο πάνω μέρος της κεντρικής κονσόλας και παίζει τον ρόλο του συστήματος πολυμέσων αλλά και του σημείου ελέγχου του αυτοκινήτου.

Μάλιστα στο πλαίσιο της προσπάθειας για ουδέτερο ισοζύγιο CO2 και μεταξύ άλλων, όπως οι περισσότερες επενδύσεις έτσι και αυτές των καθισμάτων είναι κατασκευασμένες από ανακυκλωμένα πλαστικά που έχουν αφαιρεθεί από τη θάλασσα.

Για τα ηλεκτρικά παράθυρα υπάρχουν 2 κοινοί διακόπτες με επιλογή από άλλο μπουτόν για την επιλογή λειτουργίας των εμπρός ή πίσω, ωστόσο τα alarm εξακολουθούν να λειτουργούν με συμβατικό διακόπτη!

231 ίπποι

Το αυτοκίνητο στην έκδοση e-boost της δοκιμής μας εφοδιάζονταν με μια μπαταρία ωφέλιμης χωρητικότητας 58 kWh, η οποία διαθέτει την ενέργειά της σε έναν ηλεκτροκινητήρα που παράγει ισχύ 231 ίππων και ροπή 310 Nm. Η μπαταρία για τη πλήρη φόρτισή της χρειάζεται 6 ώρες και 15 λεπτά σε wallbox 11 kW και σε ταχυφορτιστή έως 170 kW 35 λεπτά για το 80%. Φυσικά υπάρχει πάντοτε και η δυνατότητας φόρτισης μέσω ανάκτησης, όταν σηκώνετε το πόδι από το γκάζι, επιλέγοντας τη θέση B στον επιλογέα ταχυτήτων.

Ο ηλεκτροκινητήρας, τώρα, βρίσκεται πάνω από τον πίσω άξονα, ακριβώς μπροστά από το κέντρο των τροχών και μεταφέρει αθόρυβα τη ροπή του σε ένα κιβώτιο ταχυτήτων μιας σχέσης, μέσω διαφορικού.

Το Cupra Born διαθέτει εκρηκτικές επιδόσεις χωρίς ο οδηγός να βλέπει την αυτονομία να μειώνεται ραγδαία όταν βυθίζει το πεντάλ του γκαζιού προς το πάτωμα. Πάντως η μέση αυτονομία του ισπανικού μοντέλου κυμαίνεται σε περίπου 380 χιλιόμετρα με μικτή χρήση. Εκείνο βέβαια που επηρεάζει την αυτονομία είναι η χρήση κλιματισμού που κάνει έντονη την παρουσία στην κατανάλωση…

Πιο δυναμική συμπεριφορά

Το πακέτο e-Boost χαρίζει περισσότερη δύναμη και σπορ χαρακτηριστικά στο Cupra Born τονίζοντας την δυναμική του συμπεριφορά και τον ευχάριστο οδηγικό του χαρακτήρα. Το άμεσο τιμόνι και η πίσω κίνηση χαρίζουν στο Born των 231 ίππων διασκεδαστική συμπεριφορά με το πίσω μέρος να θέλει να πλαγιολισθήσει όσο του επιτρέπουν τα ηλεκτρονικά συστήματα ασφαλείας ενώ στη λειτουργία CUPRA που προσθέτει βάρος στο τιμόνι επεμβαίνει και στην ρυθμιζόμενη ανάρτηση.

Στο εθνικό οδικό δίκτυο το ισπανικό μοντέλο παραμένει ευθύβολο και χωρίς αεροδυναμικούς θορύβους, εξαιτίας του εξαιρετικού συντελεστή οπισθέλκουσας 0,27 cd. Για μια διαδρομή 100 χλμ. στην εθνική οδό η αυτονομία μειώνεται στα 350 χλμ. ενώ αν είναι ατίθασος ο οδηγός η αυτονομία θα μειωθεί σε 320 χλμ. Επιδόσεις καθόλου άσχημες για ηλεκτρικό αυτοκίνητο.

Στο επαρχιακό οδικό δίκτυο με συνεχείς στροφές το Born είναι απόλυτα ομοιογενές και κρύβει περίτεχνα το αυξημένο βάρος του. Δεν υπάρχει υποστροφή ενώ αν ο οδηγός το πιέσει στα όρια το αυτοκίνητο θα παρουσιάσει κάποιες υπερστροφικές τάσεις.

Μέσα στην πόλη το Born θα λέγαμε ότι βρίσκεται στο φυσικό του περιβάλλον καθώς αποδείχθηκε ιδιαίτερα ευέλικτο και ο οδηγός έχει πολύ καλή περιφερειακή ορατότητα.

Η ανάρτηση καταφέρνει να απορροφά όλες τις κακοτεχνίες του οδοστρώματος και να διατηρήσει την ησυχία στην καμπίνα επιβατών.

Η διαδικασία παρκαρίσματος είναι παιχνιδάκι ακόμη και για έναν άπειρο οδηγό εξαιτίας της ύπαρξης κάμερας οπισθοπορείας.

ΥΠΕΡ

Σχεδίαση

Εξοπλισμός

Ιπποδύναμη

Αυτονομία

ΚΑΤΑ

Ευαίσθητοι διακόπτες αφής στο τιμόνι