Δοκιμάζουμε το Cupra Born με 204 ίππους!

Το Born αποτελεί το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μικρομεσαίο της Cupra και  είναι το πέμπτο μοντέλο που δημιουργείται έχοντας ως βάση την πλατφόρμα MEB της VW και ουσιαστικά είναι το δίδυμο αδερφάκι του VW ID.3.

Ωστόσο το Cupra Born είναι τόσο διαφορετικό από το ID.3 διαθέτει μοναδική σχεδίαση και σίγουρα οι λεπτομέρειες κάνουν την διαφορά!

Η τιμή του ισπανικού ηλεκτρικού μοντέλου συμπεριλαμβανομένης και της κρατικής επιδότησης ανέρχεται σε 28.500 ευρώ για την έκδοση των 150 ίππων και σε 32.900 ευρώ για την έκδοση των 204 ίππων.

«Άγρια εμφάνιση»

Τα σπορ χαρακτηριστικά του Cupra Born που αποτελούν και αναπόσπαστο κομμάτι της ισπανικής φίρμας κάνουν την διαφορά στην σχεδίαση του μοντέλου σε σχέση με το ID.3. Το ανάγλυφο και γραμμωμένο καπό,  τα αιχμηρά και λεπτά  LED φώτα, οι  μεγάλοι και εντυπωσιακής σχεδίασης τροχοί 19 ιντσών στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας, η μεγάλη αεροτομή, οι τονισμένες ποδιές, αλλά κυρίως οι βαμμένες στη χάλκινη απόχρωση της Cupra λεπτομέρειες είναι μερικά από τα χαρακτηριστικά που προσδίδουν μια σπορ και «άγρια» εμφάνιση στο ισπανικό μοντέλο.

Επίσης με ύψος 1540 mm και αμάξωμα δύο όγκων, θυμίζει περισσότερο πολυμορφικό ωστόσο ένα τόσο σπορ «πολυμορφικό» μοντέλο δεν έχουμε συναντήσει πάλι…

Στο πίσω μέρος ξεχωρίζει η εντυπωσιακή λωρίδα τεχνολογίας LED που ενώνει τα δύο φωτιστικά σώματα, τα οποία, με τη  σειρά τους, είναι τεχνολογίας LED και ενσωματώνουν τη φωτεινή επιγραφή «Born» στο πλάι.

Hitech εσωτερικό

Στην καμπίνα επιβατών οι λεπτομέρειες επίσης κάνουν την διαφορά και η ύπαρξη της υψηλής τεχνολογίας κάνει έντονη την παρουσία της. Τα πάντα απεικονίζονται σε οθόνες και έχουν τοποθετηθεί διακόπτες αφής οι οποίοι θα λέγαμε στην περίπτωση του τιμονιού είναι ιδιαίτερα «ευαίσθητοι»…

Ο οδηγός στην πραγματικότητα έχει δύο οθόνες. Η μία αντικαθιστά τον πίνακα οργάνων και η άλλη βρίσκεται στο πάνω μέρος της κεντρικής κονσόλας και παίζει τον ρόλο του συστήματος πολυμέσων αλλά και του σημείου ελέγχου του αυτοκινήτου.

Μάλιστα στο πλαίσιο της προσπάθειας για ουδέτερο ισοζύγιο CO2 και μεταξύ άλλων, όπως οι περισσότερες επενδύσεις έτσι και αυτές των καθισμάτων είναι κατασκευασμένες από ανακυκλωμένα πλαστικά που έχουν αφαιρεθεί από τη θάλασσα.

Για τα ηλεκτρικά παράθυρα υπάρχουν 2 κοινοί διακόπτες με επιλογή από άλλο μπουτόν για την επιλογή λειτουργίας των εμπρός ή πίσω, ωστόσο τα alarm εξακολουθούν να λειτουργούν με συμβατικό διακόπτη!

204 ίπποι

Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας εφοδιάζονταν με μια μπαταρία ωφέλιμης χωρητικότητας 58 kWh, η οποία διαθέτει την ενέργειά της σε έναν ηλεκτροκινητήρα που παράγει ισχύ 204 ίππων και ροπή 310 Nm. Η μπαταρία για τη πλήρη φόρτισή της χρειάζεται 6 ώρες και 15 λεπτά σε wallbox 11 kW και σε ταχυφορτιστή έως 170 kW 35 λεπτά για το 80%. Φυσικά υπάρχει πάντοτε και η δυνατότητας φόρτισης μέσω ανάκτησης, όταν σηκώνετε το πόδι από το γκάζι, επιλέγοντας τη θέση B στον επιλογέα ταχυτήτων.

Ο ηλεκτροκινητήρας, τώρα, βρίσκεται πάνω από τον πίσω άξονα, ακριβώς μπροστά από το κέντρο των τροχών και μεταφέρει αθόρυβα τη ροπή του σε ένα κιβώτιο ταχυτήτων μιας σχέσης, μέσω διαφορικού.

Το Cupra Born διαθέτει εκρηκτικές επιδόσεις χωρίς ο οδηγός να βλέπει την αυτονομία να μειώνεται ραγδαία όταν βυθίζει το πεντάλ του γκαζιού προς το πάτωμα. Πάντως η μέση αυτονομία του ισπανικού μοντέλου κυμαίνεται σε περίπου 350 χιλιόμετρα με μικτή χρήση. Εκείνο βέβαια που επηρεάζει την αυτονομία είναι η χρήση κλιματισμού που κάνει έντονη την παρουσία στην κατανάλωση…

Εντός και εκτός πόλης

Το μεγάλο άγχος των ιδιοκτητών ηλεκτρικών αυτοκινήτων έρχεται όταν χρειάζεται να κινηθούν στο εθνικό οδικό δίκτυο καθώς η έλλειψη ταχυφορτιστών είναι έντονη.

Ωστόσο το Born διακρίνεται για τη δυναμική του συμπεριφορά, ενώ προσφέρει και ικανές δόσεις απόλαυσης και μειώνει το άγχος της αυτονομίας καθώς τα χιλιόμετρα της αυτονομίας μειώνονται σχετικά αργά αν ο οδηγός είναι συνετός.

Στο εθνικό οδικό δίκτυο το ισπανικό μοντέλο παραμένει ευθύβολο και χωρίς αεροδυναμικούς θορύβους, εξαιτίας του εξαιρετικού συντελεστή οπισθέλκουσας 0,27 cd. Για μια διαδρομή 100 χλμ. στην εθνική οδό η αυτονομία μειώνεται στα 280 χλμ. ενώ αν είναι ατίθασος ο οδηγός η αυτονομία θα μειωθεί σε 250 χλμ. Επιδόσεις καθόλου άσχημες για ηλεκτρικό αυτοκίνητο.

Στο επαρχιακό οδικό δίκτυο με συνεχείς στροφές το Born είναι απόλυτα ομοιογενές και κρύβει περίτεχνα το αυξημένο βάρος του. Δεν υπάρχει υποστροφή ενώ αν ο οδηγός το πιέσει στα όρια το αυτοκίνητο θα παρουσιάσει κάποιες υπερστροφικές τάσεις.

Μέσα στην πόλη το Born θα λέγαμε ότι βρίσκεται στο φυσικό του περιβάλλον καθώς αποδείχθηκε ιδιαίτερα ευέλικτο και ο οδηγός έχει πολύ καλή περιφερειακή ορατότητα.

Η ανάρτηση καταφέρνει να απορροφά όλες τις κακοτεχνίες του οδοστρώματος και να διατηρήσει την ησυχία στην καμπίνα επιβατών.

Η διαδικασία παρκαρίσματος είναι παιχνιδάκι ακόμη και για έναν άπειρο οδηγό εξαιτίας της ύπαρξης κάμερας οπισθοπορείας.

ΥΠΕΡ

Σχεδίαση

Εξοπλισμός

Ιπποδύναμη

Αυτονομία

ΚΑΤΑ

Ευαίσθητοι διακόπτες αφής στο τιμόνι