Η Dacia επιφύλασσε μια ευχάριστη έκπληξη τόσο για τους λάτρεις της φίρμας όσο και για εκείνους που κοιτούσαν με όχι και τόσο καλό μάτι τα value for money μοντέλα της μάρκας. H Dacia με το Duster άλλαξε ριζικά τα δεδομένα στην κατηγορία των SUV με ένα μοντέλο πραγματικά εντυπωσιακό με κινητήρες βενζίνης, υγραερίου αλλά και υβριδικών συστημάτων που δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από τα ανταγωνιστικά μοντέλα άλλων κατασκευαστών διατηρώντας όμως την value for money τιμή του. Στα παραπάνω προσθέστε ότι το Dacia Duster διατίθεται σε δικίνητη ή τετρακίνητη έκδοση με την τιμή του να ξεκινά από τις 19.950 ευρώ για την δικίνητη έκδοση των 100 ίππων, 26.990 ευρώ για την τετρακίνητη έκδοση των 130 ίππων και 28.890 ευρώ για την υβριδική έκδοση των 140 ίππων.
Οι υποψήφιοι αγοραστές του Dacia Duster θα πρέπει να γνωρίζουν επίσης ότι όλα τα μοντέλα της εταιρείας συνοδεύονται από 5ετή εργοστασιακή εγγύηση, 3 χρόνια οδική βοήθεια και 6 χρόνια εγγύηση αντιδιαβρωτικής προστασίας και μπορεί να τα αποκτήσει κανείς με ιδιαίτερα ευέλικτα χρηματοδοτικά προγράμματα αποπληρωμής που ξεκινούν από μηνιαία δόση των 150 ευρώ.
Εντυπωσιακό!
Το ολοκαίνουργιο Duster είναι πραγματικά αναβαθμισμένο συνολικά σε όλα τα σημεία του, προφανώς και θα συμβάλλει στη συνέχιση του success story της Dacia.
Η σχεδίαση του νέου Duster έχει διττή προσωπικότητα που εκπλήσσει σίγουρα, καθώς διακρίνεται έντονα για τις off-road δυνατότητές του, ενώ την ίδια ώρα αποδεικνύεται ανέλπιστα πολιτισμένο και άνετο στη άσφαλτο.
Η τρίτη γενιά του Duster πήρε διαζύγιο από το παρελθόν του καθώς το νέο μοντέλο είναι εντυπωσιακό και σύγχρονο.
Η φιλοσοφία του «σχεδόν σκληροτράχηλου» SUV αποτυπώνεται σε όλο το αμάξωμα, με τετράγωνες επιφάνειες και μυώδεις γραμμές. Στο εμπρόσθιο μέρος τα φωτιστικά σώματα με τα LED φώτα ημέρας δένουν αρμονικά με τη μάσκα, η οποία φιλοξενεί το νέο σήμα. Τα μαύρα άβαφα πλαστικά τονίζουν τις off-road καταβολές, όπως και οι μεγάλες μπάρες οροφής.
Από το πλάι διακρίνονται οι φουσκωμένοι θόλοι των φτερών εμπρός και πίσω, τα πλαϊνά μαρσπιέ και οι πόρτες του οδηγού και συνοδηγού που είναι επενδυμένα από το Starkle. Το υπερυψωμένο πίσω τμήμα με τα πανέμορφα πίσω φανάρια και οι προστατευτικές ποδιές εμπρός-πίσω ολοκληρώνουν το «άγριο» off-road σύνολο.
Αλλαγή σκηνικού
Ριζική είναι και η αλλαγή που καταγράφεται στην καμπίνα επιβατών του νέου Dacia Duster. Οι σχεδιαστές κατάφεραν να δώσουν και εδώ έναν off-road τόνο το οποίος όμως δένει αρμονικά με την τεχνολογία και την άνεση.
Οι επιφάνειες αποτελούνται αποκλειστικά και μόνο από σκληρά πλαστικά, ωστόσο έχει γίνει τόσο καλή δουλειά με την αύρα που αποπνέει η καμπίνα. Ο οδηγός έχει μπροστά του έναν έγχρωμο ψηφιακό πίνακα οργάνων 7 ιντσών που προσφέρει δυνατότητα εξατομίκευσης ενώ στο κέντρο του ταμπλό δεσπόζει η μεγάλη οθόνη του infotainment των 10,1 ιντσών δεν έχει την παραμικρή σχέση με το μέτριο και απολύτως βασικών δυνατοτήτων συστήματος πολυμέσων που είχε το προηγούμενο μοντέλο. Το Media Nav Live έχει πολύ ωραίο μενού, γρήγορη λειτουργία και όμορφα γραφικά. Υποστηρίζει ασύρματη σύνδεση με Apple CarPlay και Android Auto και διαθέτει πλειάδα πληροφόρησης, όπως και παραμετροποίησης ανάλογα με τις προτιμήσεις.
Τέσσερις ενήλικες υψηλού αναστήματος (ίσως και πέμπτος στο μέσο του πίσω καθίσματος με λίγη καλή διάθεση από μέρους των υπολοίπων) θα φιλοξενηθούν με περίσσεια άνεση, ενώ την ίδια στιγμή στα 517 λίτρα χωρητικότητας του πόρτ μπαγκάζ θα βολέψουν δίχως κανένα πρόβλημα τις αποσκευές τους.
Την έντονη διάθεση της περιπέτειας και της αυξημένης αντοχής υποστηρίζουν παράλληλα, το σύστημα συγκράτησης YouClip (για tablet/ smartphone με επαγωγικό φορτιστή/ φακό) σε έξι σημεία στο του αυτοκινήτου.
140 ίπποι!
Το σκληροτράχηλο Dacia Duster πέρασε στα μονοπάτια του εξηλεκτρισμού, εγκαινιάζοντας ένα νέο κεφάλαιο στην ιστορία της γενιάς του που διέπεται από αρκετά χαμηλότερες, εκπομπές ρύπων CO2 και κατανάλωση καυσίμου. Τα 115 γρ./χλμ. ρύπων CO2 και τα 5 λίτρα/100χλμ. μέσης κατανάλωσης που καταγράψαμε κατά τη διάρκεια της δοκιμής, ο αδιάψευστος μάρτυς της επιτυχούς μετάβασης του στην υβριδική εποχή. Kάτω από το αναμφίβολα εντυπωσιακό παρουσιαστικό, είχε τοποθετηθεί ο γνωστός ατμοσφαιρικός 4κύλινδρος βενζινοκινητήρας 1,6 λίτρων με τους 94 ίππους και δύο ηλεκτροκινητήρες εκ των οποίων ο ένας αποδίδει 49 ίππους, ενώ ο δεύτερος χρησιμεύει ως μίζα-γεννήτρια υψηλής τάσεως. Και το σύστημα συμπληρώνεται από τη παρουσία μίας μπαταρίας ιόντων λιθίου χωρητικότητας 1,2 kWh (0.85 kWh ωφέλιμη). Η συνολική απόδοση των τριών συνόλων είναι 140 ίπποι στις 5.600 σ.α.λ. και 250Nm στις 2.400σ.α.λ. που μεταδίδονται στον εμπρός άξονα μέσω ενός ασυγχρόνιστου αυτόματου κιβωτίου 4 σχέσεων για το βενζινοκινητήρα και δύο σχέσεων για το πρωτεύον ηλεκτρικό σύνολο.
Άκρως εντυπωσιακή είναι η αυτονομία του Dacia Duster Hybrid καθώς με ένα γέμισμα και συνετή οδήγηση ο οδηγός μπορεί να ξεπεράσει τα 1.000 χιλιόμετρα με ένα γέμισμα!
Αναβαθμισμένη οδική συμπεριφορά
Η οδική συμπεριφορά του νέου Dacia Duster έχει φτάσει πλέον σε ένα πάρα πολύ καλό επίπεδο.
Στο ταξίδι το Duster επηρεάζεται ελάχιστα από τους πλευρικούς ανέμους ακόμα και στις υψηλές ταχύτητες, ωστόσο το στοιχείο που τελικά μάλλον θα ενοχλήσει αρκετούς δεν είναι άλλο από το θόρυβο του κινητήρα σε φάση πλήρους επιτάχυνσης ο οποίος μειώνεται μόλις ο οδηγός σταματήσει να πιέζει το πεντάλ του γκαζιού στο πάτωμα.
Σε δρόμο με στροφές το αμάξωμα λαμβάνει περιορισμένες κλίσεις και το τιμόνι προσφέρει πλέον καλύτερη ακρίβεια στα χέρια του οδηγού. Αν ο οδηγός το πιέσει στα όρια τότε η προοδευτική εξαλείφεται άμεσα από το σύστημα ευστάθειας.
Μέσα στην πόλη το Dacia Duster είναι ευέλικτο και αθόρυβο αφού στο μεγαλύτερο διάστημα κινείται με τον ηλεκτροκινητήρα, ενώ οι μεγάλες διαδρομές των αναρτήσεων και το ψηλό προφίλ των ελαστικών απομονώνουν άψογα οδηγό-επιβάτες από τις κακοτεχνίες. Η διαδικασία παρκαρίσματος είναι παιχνιδάκι ακόμη και για έναν άπειρο οδηγό καθώς υπάρχει κάμερα οπισθοπορείας.
Εκτός δρόμου το Dacia Duster Hybrid με την απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος να είναι στα 21 εκατοστά θα κινηθεί σε άνεση σε χωματόδρομους ή λίγο λασπωμένα μονοπάτια αλλά η έλλειψη τετρακίνησης απαιτεί αυτοσυγκράτηση για να μην βρεθείτε προ εκπλήξεως.
ΥΠΕΡ
Σχεδίαση
Εξοπλισμός
Αυτονομία
Κατανάλωση
Κόστος χρήσης
Εγγύηση
ΚΑΤΑ
Έλλειψη τετρακίνησης