Τo Fiat 500 αποτελεί ένα από τα πιο αναγνωρίσιμα μοντέλα της αυτοκίνησης, υπάρχοντας ως οντότητα από το 1957 και παράλληλα, ίσως το πιο σημαντικό μοντέλο της ιταλικής φίρμας.
Το 2020 το 500αράκι αποτέλεσε και πάλι ένα μοντέλο ορόσημο, καθώς είναι το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο που λανσαρίστηκε στις αγορές, παράλληλα φυσικά με τη συμβατική του έκδοση η οποία εξακολουθεί να παράγεται κανονικά.
Η νέα γενιά του δημοφιλούς Fiat 500 πέραν του μοναδικού στυλ απέκτησε και πρακτικότητα καθώς στο 500e 3+1 έχει τοποθετηθεί μία μισή πόρτα που ανοίγει με ανάποδη φορά ώστε να μπορούν οι πίσω επιβάτες να εισέρχονται στην καμπίνα πολύ πιο εύκολα!
Επίσης η μπαταρία προσδίδει μεγάλη αυτονομία κίνησης με ελάχιστα χρήματα αν φορτίζετε το αυτοκίνητο σε οικιακό ρεύμα και βέβαια το ιταλικό μοντέλο δεν επιβαρύνεται με Τέλη Κυκλοφορίας και κυκλοφορεί ελεύθερα στο Δακτύλιο.
Το κόστος απόκτησης του Fiat 500e 3+1 κυμαίνεται σε περίπου 33.000 ευρώ ενώ η τιμή του μειώνεται κατά 8.000 ευρώ αν κάποιος αιτηθεί στο πρόγραμμα Κινούμαι Ηλεκτρικά 2 με αποτέλεσμα η τελική τιμή απόκτησης να περιορίζεται στις 25.000 ευρώ.
Μοναδική σχεδίαση
Το Fiat 500e 3+1 διατηρεί όλα εκείνα τα μοναδικά χαρακτηριστικά που διαθέτει το ιταλικό μοντέλο ενώ η προσθήκη της τρίτης πόρτας δεν έχει επηρεάσει καθόλου τις διαστάσεις αλλά και την υπόλοιπη σχεδίαση του αμαξώματος.
Αντίθετα η τρίτη πόρτα προκάλεσε ένα επιπλέον άνοιγμα για τον ήλιο στους πίσω επιβάτες και γενικότερα στην φωτεινότητα της καμπίνας.
Το ακριβό περλέ χρώμα Celestial Blue χρώμα (1.900 ευρώ) που παίζει με τις ακτίνες του ήλιου δημιουργεί παράλληλα και μια όμορφη αντίθεση με τις σκουρόχρωμες 16άρες ζάντες της έκδοσης Icon με αποτέλεσμα το ιταλικό μοντέλο να μαγνητίζει τα βλέμματα των περαστικών.
Το ρετρό μοντέρνο του στυλ διατηρείται, κάνοντας ωστόσο σαφή τη διαφορετικότητά του από τις συμβατικές εκδόσεις, με νέα στοιχεία, όπως οι προβολείς LED, η πιο κλειστή μάσκα και τα φλας-βέλη στα φτερά. Η πιο ενδιαφέρουσα διαφοροποίηση ωστόσο είναι το λογότυπο «500» που δεσπόζει στη μάσκα αντί του εμβλήματος της Fiat.
Το πίσω μέρος είναι πιο στρογγυλεμένο και εκεί τα φώτα σχηματίζουν το γράμμα Ε όταν φωτίζονται για να τονίσουν την ηλεκτρική φύση του μοντέλου.
Hitech εσωτερικό
Εντελώς νέο από την άλλη είναι το προφίλ της καμπίνας. Ο διάκοσμος αλλάζει ριζικά με το νέο ταμπλό οριζόντιας σχεδίασης και το νέο ψηφιακό πίνακα οργάνων που δίνει hi-tech αέρα.
Στην κορυφή του ταμπλό συναντάμε την widescreen οθόνη των 10,25 ιντσών του συστήματος Uconnect5 με τα σύγχρονα γραφικά και τα ζωηρά χρώματα ενώ υπάρχει και δυνατότητα ασύρματης φόρτισης για smartphone αντίστοιχης τεχνολογίας.
Ο οδηγός ενημερώνεται από έναν ψηφιακό πίνακα οργάνων με έγχρωμη οθόνη 7 ιντσών που απεικονίζει πληθώρα πληροφοριών και ρυθμίσεων, μέχρι και τον χάρτη του πλοηγού.
Ένα επίπεδο κάτω από οθόνη θα συναντήσουμε μια σειρά διακοπτών τύπου πιάνο, κάτω από τα οποία θα είναι τοποθετημένος ο επιλογέας ταχυτήτων, αποτελούμενος από 4 κουμπιά σε οριζόντια διάταξη. Ως συνήθως κατασκευαστικά, το 500e 3+1 κινείται σε ψηλά ποιοτικά στάνταρ, πόσο μάλλον για μίνι μοντέλο, ενώ δε λείπουν και οι καινοτομίες όπως η ύπαρξη μπουτόν αντί χειρολαβής, για να ανοίξετε την πόρτα.
Όσον αφορά στους χώρους, η αύξηση των εξωτερικών διαστάσεων του Fiat 500e 3+1 έχει δώσει περισσότερο «αέρα» στους επιβάτες, ωστόσο και πάλι δεν προσφέρεται παρά μόνο για μικρές διαδρομές αν κάθεστε πίσω.
118 ίπποι
Το 500e 3+1 χρησιμοποιεί έναν ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 118 ίππων με 220 Nm ροπής, ο οποίος συνδυάζεται με μπαταρία 42 kWh. Το σημαντικό είναι πως το ιταλικό μοντέλο καταφέρνει πραγματική αυτονομία περίπου 275 περίπου χλμ. απόδοση που θεωρείται εξαιρετική για ένα αυτοκίνητο πόλης το οποίο όπως αποδείχθηκε δεν διστάζει να κινηθεί με άνεση και γρηγοράδα και στο εθνικό οδικό δίκτυο με ελάχιστο κόστος χρήσης!
Το 500e 3+1 διαθέτει 3 οδηγικά προφίλ τα οποία ελέγχουν και την ανάκτηση ενέργειας. Στο Normal προσφέρει ήπια ανάκτηση και η επιβράδυνση στο άφημα του γκαζιού γίνεται ελάχιστα αντιληπτή. Αντίθετα στη λειτουργία Range και στην έξυπνα ονομασμένη Sherpa η ανάκτηση είναι έντονη και το 500e 3+1 μπορεί να οδηγηθεί με ένα μόνο πεντάλ, αρκεί να εξοικειωθείς με τη διαδικασία.
Τέλος για την πλήρη φόρτιση της μπαταρίας χρειάζονται 15 ώρες και 15 λεπτά από απλή οικιακή πρίζα (2,3 kW), 4 ώρες και 15 λεπτά με Wallbox 11 KW, ενώ με ταχυφορτιστή 85 kW η φόρτιση του 80% της μπαταρίας γίνεται σε 35 λεπτά.
Ευχάριστο και οικονομικό
Στον δρόμο, το 500e 3+1 πρέπει να αντιμετωπίζεται από τον οδηγό ως ένα όχημα πόλης και να φροντίζει να εκμεταλλεύεται τα πλεονεκτήματά του. Η ανάρτησή του είναι σχετικά σφιχτή και το βάρος του οχήματος γίνεται αισθητό.
Εντός πόλης θα κινηθείς με ευκολία και ησυχία η ενώ η φόρτιση της μπαταρίας στο σπίτι είναι εξαιρετικά οικονομική. Μάλιστα με τη χρήση της λειτουργίας «one pedal drive» ο οδηγός μπορεί να κινείται με σχεδόν μηδενική χρήση του πεντάλ φρένου και να ενισχύει τη δυνατότητα ανάκτησης ενέργειας των μπαταριών.
Η ύπαρξη κάμερας οπισθοπορείας κάνει τη διαδικασία παρκαρίσματος παιχνιδάκι ακόμη και για έναν άπειρο οδηγό.
Στο επαρχιακό οδικό δίκτυο το 500e 3+1 πραγματικά θα εκπλήξει τον οδηγό και τουυς επιβάτες του με την κορυφαία οδική συμπεριφορά του καθώς το χαμηλό κέντρο βάρους σε συνδυασμό με το ιδανικό ζύγισμα του αυτοκινήτου προσδίδει εξαιρετικό πάτημα στο ιταλικό μοντέλο και μάλιστα χωρίς να δημιουργούνται υποστροφικές τάσεις.
Στον αυτοκινητόδρομο το ιταλικό μοντέλο κινείται με άνεση και ασφάλεια ωστόσο ο οδηγός μπορεί να κινηθεί με ανώτερη ταχύτητα τα 150 χλμ./ώρα για ευνόητους λόγους που έχουν να κάνουν με την αυτονομία.
Τέλος, το 500e 3+1 καλύπτεται από πέντε χρόνια ή 200.000 χλμ. εργοστασιακής εγγύησης με αντίστοιχης διάρκειας δωρεάν υπηρεσία οδικής βοήθειας, ενώ η εγγύηση της μεγάλης μπαταρίας φτάνει έως τα 8 χρόνια ή τα 160.000 χλμ.
ΥΠΕΡ
Σχεδίαση
Τρίτη πόρτα
Κόστος χρήσης
Εξοπλισμός
ΚΑΤΑ
Ορατότητα πίσω