Δοκιμάζουμε το Ford Focus 1.0 MHEV ST-Line με 125 ίππους!

Από την πρώτη στιγμή της παρουσίασής του στην αγορά της Ευρώπης εδώ και 25 χρόνια, το Ford Focus κατάφερε να επαναπροσδιορίσει τον όρο «οδηγική απόλαυση» και να γίνει το μοντέλο σημείο αναφοράς στην κατηγορία του με την απαράμιλλα ασφαλή αλλά και σπορ συγχρόνως συμπεριφορά του, που από την πρώτη στιγμή εστίασε στον οδηγό και τις ανάγκες του.

Σήμερα το νέο Ford Focus παρουσιάζεται πιο ολοκληρωμένο και τεχνολογικά προηγμένο από ποτέ διαθέτοντας υψηλή δόση τεχνολογίας και πρωτοποριακά συστήματα ασφάλειας που μειώνουν στο ελάχιστο το κόστος χρήσης.

H υβριδική τεχνολογία με τον χαμηλού κυβισμού κινητήρα βενζίνης 1.0L EcoBoost mHEV 125 ίππων της Ford σε συνδυασμό με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων 6 σχέσεων προσδίδουν κορυφαίες επιδόσεις και οικονομία καυσίμου ενώ η νέα οθόνη αφής 13,2 ιντσών πραγματικά κερδίζει τις εντυπώσεις στην καμπίνα επιβατών.

Η τιμή διάθεσης του νέου Ford Focus MHEV με 125 ίππους στην έκδοση ST-Line κοστίζει από 27.071 ευρώ και συνοδεύεται από άκρως δελεαστικά πακέτα αποπληρωμής αλλά και 8ετή εργοστασιακή εγγύηση!

Σπορ σχεδίαση

Οι σχεδιαστές του ανανεωμένου Focus κατάφεραν να δημιουργήσουν ένα σπορ αυτοκίνητο δίδοντας έμφαση σε λεπτομέρειες τόσο στα φωτιστικά σώματα όσο και στους προφυλακτήρες.

Οι νέοι εμπρόσθιοι προβολείς LED του νέου Ford Focus ενσωματώνουν τη λειτουργία των φώτων ομίχλης με αποτέλεσμα μία πιο απέριττη και κομψή σχεδίαση του κάτω τμήματος της πρόσοψης του αυτοκινήτου. Ειδικά για την έκδοση ST-Line, ο σπορ χαρακτήρας σε επίπεδο σχεδίασης αναδεικνύεται με τη χρήση μιας κυψελοειδούς άνω μάσκας με μοναδικές αναλογίες και μαύρο γυαλιστερό περίγραμμα, σε συνδυασμό με φαρδύτερους πλαϊνούς αεραγωγούς και πιο βαθιά κάτω μάσκα. Οι εκδόσεις ST-Line φέρουν, επίσης, πλαϊνές ποδιές, πίσω διαχύτη και μία διακριτική πίσω αεροτομή.

Στο πίσω μέρος πέραν του διαχύτη υπάρχει και η διπλή απόληξη της εξάτμισης και μια μικρή πτέρυγα στο τελείωμα της οροφής.

Οθονάρα στην καμπίνα επιβατών

Στην καμπίνα επιβατών του νέου Ford Focus είναι αδύνατο να μην μαγνητίσει το βλέμμα των επιβατών η νέα κορυφαία ευμεγέθης οθόνη αφής του infotainment στο κέντρο του ταμπλό μεγέθους 13,2 ιντσών την οποία σίγουρα δεν συναντάς εύκολα σε άλλα ανταγωνιστικά μοντέλα της κατηγορίας.

Βέβαια η εταιρεία μείωσε στο ελάχιστο τους φυσικούς διακόπτες με αποτέλεσμα το σύνολο σχεδόν των λειτουργιών και ρυθμίσεων του ηχοσυστήματος, του κλιματισμού κ.ά. έχουν ενσωματωθεί στην τέταρτη γενιά του συστήματος πολυμέσων SYNC.

Ο πίνακας οργάνων είναι μια μίξη αναλογικών οργάνων κι ενός ψηφιακού πίνακα 4,2 ιντσών. Από πλευράς χώρων δεν υπάρχουν διαφοροποιήσεις σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο και μπορεί να φιλοξενήσει 5 ενήλικες επιβάτες, με τους πίσω να έχουν αρκετό αέρα σε γόνατα και κεφάλι, ενώ ο εκμεταλλεύσιμος χώρος των 392 λίτρων του πορτ-μπαγκάζ κρίνεται άκρως ικανοποιητικός για την κατηγορία.

Νέα προσθήκη στο οδηγικό κομμάτι είναι και τα προφίλ οδήγησης, που επιτρέπουν στον οδηγό να επιλέξει μεταξύ των προγραμμάτων Normal, ECO και Sport.

Το ενσωματωμένο μόντεμ FordPass Connect επιτρέπει τον έλεγχο λειτουργιών άνεσης μέσω του FordPass mobile app, μεταξύ των οποίων περιλαμβάνονται η Vehicle Locator και η Vehicle Status, η οποία ελέγχει τη στάθμη καυσίμου, τη διάρκεια ζωής του λαδιού του κινητήρα και άλλα. Παράλληλα, παρέχει τη δυνατότητα απομακρυσμένου κλειδώματος/ξεκλειδώματος των θυρών (Door Lock Unlock).

125 ίπποι!

Κάτω από καπό του αυτοκινήτου της δοκιμής μας είχε τοποθετηθεί ο 3κύλινδρος κινητήρας βενζίνης 1.0L EcoBoost Hybrid της Ford ο οποίος διαθέτει ήπια υβριδική τεχνολογία 48-volt το οποίο προσφέρει υποβοήθηση 16 ίππων και 50Νm ροπής, με την ενέργεια να αποθηκεύεται κατά το φρενάρισμα ή το ρολάρισμα σε μια μπαταρία χωρητικότητας 0,38kWh. Η συνολική ισχύς του συστήματος ανέρχεται στους 125 ίππους και τα 170Nm ροπής, με το σύνολο να τραβάει από αρκετά χαμηλά και να παραμένει γεμάτο μέχρι και τις κόκκινες περιοχές του στροφόμετρου.

Η κίνηση μεταφέρεται στον εμπρόσθιο άξονα μέσω ενός 6τάχυτου μηχανικού κιβώτιου ταχυτήτων. Ωστόσο εξαιρετική δουλειά φαίνεται ότι έχει γίνει στην κατανάλωση καυσίμου αλλά και στις εκπομπές CO2.

Χαρακτηριστικά θα σας αναφέρουμε ότι η μέση κατανάλωση του νέου Ford Focus κατά την διάρκεια της δοκιμής μας ανήλθε σε περίπου 5,4 λίτρα για κάθε 100 χλμ. ενώ οι εκπομπές CO2 κυμαίνονται σε 118 γρ./χλμ. γεγονός που μεταφράζεται σε Μηδενικά Τέλη Κυκλοφορίας.

Κορυφαία ποιότητα κύλισης

Το Ford Focus αποτελεί ένα αυτοκίνητο με ήπια υβριδική τεχνολογία την οποία ο οδηγός δεν πρόκειται αντιληφθεί. Ο τρικύλινδρος βενζινοκινητήρας κάνει αισθητή την παρουσία του αλλά σε καμία περίπτωση δεν γίνεται ενοχλητικός ακόμη και όταν ο δείκτης του ταχύμετρου ξεπερνά τα 150 χλμ./ώρα!

Στο επαρχιακό οδικό δίκτυο το Ford Focus απέδειξε ότι διαθέτει πολύ υψηλά περιθώρια πρόσφυσης και σε καμία περίπτωση δεν πρόκειται να προβληματίσει τον οδηγό.

Ακόμα και αν το παρακάνεις, η σφικτή ανάρτηση θα ελέγξει απόλυτα το αμάξωμα, ενώ όταν ξεπεραστούν τα όρια τα τεχνολογικά συστήματα ασφαλείας αναλαμβάνουν δράση και επαναφέρουν το αυτοκίνητο στο σωστό δρόμο.

Μέσα στην πόλη ο οδηγός θα εκτιμήσει δεόντος την οικονομία στα καύσιμα ενώ η ύπαρξη κάμερας οπισθοπορείας κάνει τη διαδικασία παρκαρίσματος παιχνιδάκι.

ΥΠΕΡ

Σχεδίαση

Κόστος χρήσης

8ετής εργοστασιακή εγγύηση

Εξοπλισμός

ΚΑΤΑ

Θόρυβος στις υψηλές στροφές